LIPNE PALIWO

Pytania oraz informacje ogólne związane z silnikami Lexusa
dygus
Lex user
Posts: 97
Joined: 2 Sep 2012, o 20:22
Model Lexusa: is250
Skąd:: grodzisk mazowiecki
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by dygus »

Ciekaw jestem na którym etapie zaczyna sie chrzczenie... Czy przed zatankowaniem cysterny czy też jest to indywidualna sprawa każdego odbiorcy... Wiecie np gdzie jest punkt hurtowy dystrybucyjny Shella,Lotosa albo Bp? Siedziba Orlenu jest raczej znana wiekszosci ale reszty z najwiekszych sieci.... Nie wiem:)
jes
Lex user
Posts: 124
Joined: 30 Oct 2010, o 20:44
Model Lexusa: GS 450H
Skąd:: Skoczów
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by jes »

Myślę, że to sprawa punktu, który odbiera paliwo (stacji). Zauważyłem - niektórzy chwalą BP czego ja niestety nie mogę powiedzieć. W moim mieście to jakaś gnojówka nie paliwo, wolę jechać extra 15km na stację Shella i zatankować Vpower lub ten nowy wynalazek Save fuel. Na tym pierwszym w cyklu mieszanym zużycie 10,6l i 10,1l (dwa tankowania), a drugie paliwo testuję obecnie. Styl jazdy umiarkowany ale nie emeryt :biggrin2:
User avatar
szejk_m
Lex user
Posts: 69
Joined: 12 Nov 2010, o 00:19
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Kujawy
Location: Kujawy
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by szejk_m »

Cała prawda o stacjach i paliwach

1. Wszystkie paliwa na wszystkich stacjach sprzedawane w Polsce, z wyjątkiem Lukoil, pochodzą od tego samego producenta - PKN Orlen S.A.
2. Wszystkie paliwa typu Verva, V-Power itp to te same paliwa, tylko każdy koncern sprzedaje pod swoją nazwą
3. Różnica między zwykłą benzyną a extra (verva, v-power itp) polega na dodaniu uszlachetniacza, czyli detergentu, który utrzymuje układ paliwowy w czystości i zapobiega powstawaniu osadów.
4. Dodatek taki można zakupić na każdej stacji benzynowej, np może to być STP Formuła do benzyny, koszt - od 10 do 20 zł w zależności od producenta, starcza na zbiornik 50-70l czyli wychodzi taniej niż kupowanie vervy droższej o około 20-25gr/l
5. Ciągłe stosowanie uszlachetniaczy jest niezdrowe dla silnika, może spowodować rozszczelnienie, silnik zacznie szybciej spalać olej itp - jest to opinia ludzi z Orlen Laboratorium.
6. Uszlachetniacze wcale nie powodują wzrostu mocy silnika, jest to mylne odczucie, gdyż np verva to benzyna 98 oktanowa, a nie zwykła 95 oktanowa.
7. Proces "produkcji" vervy czy tam v-power, odbywa się na nalewaku na naftobazie podczas wtłaczania paliwa do cysterny. Jest wtedy dodawany uszlachetniacz, i powstaje cudowne paliwo!
8. Najlepsze, najczystsze paliwo można kupić na stacjach, które poddawane są regularnym kontrolom laboratoryjnym.
9. Stacje które prawie wcale nie są badane przez przedstawicieli laboratorium (jedyne jakie jeździ i dokonuje takich kontroli to Orlen Laboratorium), a jeżeli już są to ciemne sprawki są zamiatane pod dywan - to stacje własne PKN Orlen S.A.
10. Orlen Laboratorium kontroluje wszystkie stacje które mają umowę na sprzedaż ich paliw, najczęściej prywatne z logiem "Paliwa dostarcza PKN Orlen", franczyzowe i te oznaczone logiem BAQ. I wbrew temu co tu wcześniej piszecie, na TYCH stacjach kupicie najlepsze paliwo.
11. Nie mam wiedzy jak jest z kontrolami jakości na stacjach innych koncernów jak Shell, BP czy Statoil. Czy kontrole przeprowadza Orlen Laboratorium czy mają oni swoje służby. Ale raczej też dbają o jakość marki.
12. Jest jeszcze PIH, ale ich kontrole to nieporozumienie i złodziejstwo. Do wykonania pełnej analizy próbki, wliczając testy na prężność par, testy na mikroflorę itp, wystarcza około 1L produktu. Orlen Laboratorium zabiera 5L, gdyż próbki są przechowywane przez jakiś czas na wypadek gdyby coś wykryto, i trzeba było próbę powtórzyć. Natomiast PIH pobiera - UWAGA - po 20L (!!!) i to z każdego dystrybutora (ten sam produkt z tego samego zbiornika!). No ale cóż, panowie z PIHu muszą na czymś przecież jeździć...
13. Jeżeli chodzi o gaz LPG, to zdążyłem poczynić pewne spostrzeżenia. Kupuję gaz od jednego dostawcy od 12 lat. Każda dostawa ma oczywiście papiery, badania laboratoryjne i pochodzenie. Najlepsze parametry gazu, sprawdzone oczywiście na samochodach, są wtedy gdy jest to mieszanina gazu butan z płocka i propan z gazoportu Gdynia (prawdopodobnie gaz ten pochodzi z Norwegii). Mój dostawca uskutecznia tą mieszaninę już od wielu lat, i opinie o jakości LPG mamy bardzo dobre.

Wszystko co tu napisałem, wiem z własnego branżowego doświadczenia, od kolegów po fachu, od laborantów, od przedstawicieli handlowych Orlenu, od kierowców autocystern, od pracowników naftobaz, i mógłbym tu dalej wymieniać... Siedzę w tym interesie już 14 lat, więc coś tam wiem i nie piszę bzdur.

Pozdrawiam Wszystkich
ledziu
Lex Master
Posts: 2582
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by ledziu »

Używam V-power racing w swoim GS GTE i na pewno nie jest to samo co verva ale może więcej dolewają uszlachetniacza.
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by Yarecki »

ledziu wrote:Używam V-power racing w swoim GS GTE i na pewno nie jest to samo co verva ale może więcej dolewają uszlachetniacza.
V-POWER RACING to nie V-Power, racing to zapewne paliwo robione przez Shell, a reszta to już została napisana.
dygus
Lex user
Posts: 97
Joined: 2 Sep 2012, o 20:22
Model Lexusa: is250
Skąd:: grodzisk mazowiecki
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by dygus »

Wydaje się że kolega ma zaje... wiedzę... suma sumarum jeżeli ktoś chce nas wydy...ć to i tak to zrobi... Jeszcze raz szacunek za wiedze...
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by klexus »

Tylko czemu jak zatankuje sie ON na Orlenie auto nie ma mocy i kopci, na Shelu tego nie ma??
User avatar
szejk_m
Lex user
Posts: 69
Joined: 12 Nov 2010, o 00:19
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Kujawy
Location: Kujawy
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by szejk_m »

klexus wrote:Tylko czemu jak zatankuje sie ON na Orlenie auto nie ma mocy i kopci, na Shelu tego nie ma??
odpowiedź jest bardzo prosta:
Shell pewnie dba o jakość sprzedawanych paliw i kontroluje to przeprowadzając częste kontrole na swoich stacjach. Orlen tego nie robi. W Orlenie - po pierwsze - kombinują ajenci, którzy prowadzą stacje własne orlenu. Zdarza się że biorą dostawy lipnego paliwa niewiadomego pochodzenia. Po drugie - kierowcy Orlen Transportu, którzy to paliwo im dowożą. Po trzecie, jak zdarzy się, że coś się nie uda na produkcji (a zdarza się, zwłaszcza na ON), to co z tym zrobić? Mieszać i na stacje własne! Innym odbiorcom tego nie wcisną, bo nie spełnia norm, ale u siebie nikt ich nie sprawdzi.
grucha2666
Lex Driver
Posts: 457
Joined: 6 May 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by grucha2666 »

czyli z tego co napisałes rozumiem ze na orlenie moze wystapic najwieksze ryzyko lipnego paliwa. Czyli lepiej tankowac gdzies indziej. Wiesz moze ktory odbiorca ma najlepsze (najczestsze) kontrole?
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: LIPNE PALIWO

Post by tomekb »

z tym shellem to nie do końca prawda nie jeden common rail poleciał po katowickim i sosnowieckim shellu
Post Reply

Return to “Inne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest