Page 3 of 5

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 11 Nov 2010, o 21:57
by lukas78
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to ja również zgadzam sie w 100% z kolegami ds oraz z klexusem - czytałem na ten temat kilka artykułów - to, że się auto pewniej prowadzi, bo bryła jest sztywniejsza dzięki rozpurką nie przekłada sie na zwiekszenie bezpieczęństwa w trakcie wypadku, bo energia uderzenia jest pochłaniana punktowo siejąć duże zniszczenia, a nie pochłaniana całościowo po całej budzie wyciszając ją po przez kolejno gniecącę się i absorbujące energię elementy karoserii.

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 12 Nov 2010, o 00:21
by Ralfx
Ja bym wolał zapobiegać niż leczyć :)

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 12 Nov 2010, o 04:51
by Wombat
DObrze że IS ma chociaż rękawik SC nie ma nic. Ale że kurcze LS iGS nie kładą kanapy to dla mnie już głupie
Maybach też nie ma :). No bez żartów. To nie są samochody wymyślone do przewożenia szafki dla prababci i nart wystających przez tylną kanape. Na tylnej kanapie rozsiada sie Pan Prezes i ma miec luksusy a nie patrzeć na worek z nartami. Jak Pan Prezes chce na narty to bieże RXa z trumną na dachu albo inne 4x4.
Z kolei w SC bagażnik 250L jak na wielkość tego samochodu jest tak nędzny że nawet kładzenie tylnych siedzeń nic tam nie zmienia.

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 12 Nov 2010, o 16:01
by Ralfx
Widzisz to kwestia gustu - moim zdaniem składana kanapa nie wpływa na walory estetyczne i prestiż auta a dodaje mu dużo do funkcjonalności. Co do SC, gdyby w ogóle była w nim składana kanapa to bagażnik byłby 2x pojemniejszy automatycznie ale jednak ze względów konstrukcyjnych nie dało sie stworzyć nawet rękawu. Dlatego też zabranie nart czy deski i wyjazd zimą w góry są niemożliwe. Ja nad tym ubolewam bardzo bo co roku jeżdżę i bede musiał szukać kogoś z odpowiednim autem żeby sie podczepić.. ale koniec z tym OT :P

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 12 Nov 2010, o 16:43
by janasek
Są jeszcze bagażnki dachowe na deskę i narty. Ja co prawda nie widziałem czegoś takiego do modelu SC, ale może japończyki coś takiego wymyśliły... :)

Pozdro

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 12 Nov 2010, o 17:12
by Wombat
Widzisz to kwestia gustu - moim zdaniem składana kanapa nie wpływa na walory estetyczne i prestiż auta
Wpływa.I to poprzez szereg czynnikówo ktorych sie mysli "targetując" produkt - np samochód.
po pierwsze nigdy nie zobaczysz tego samochodu pod supermarketem budowlanym typu Leroy Merlin jak burki w kraciastych koszulach i ogrodniczkach pchają do niego kabine prysznicową 220cm , model "Bryza" do samodzielnego złożenia. Jeżeli ty bedziesz tam swoim Lexusem po mały haczyk ciesząc sie "prestiżowością" swojego modelu to nigdy nie zobaczysz obrazu który uzmysłowi ci że taki samochód można kupić za 9 tyś zł i wozić nim cement i parkiet co mogło by ci zepsuć humor.
A nawet jakby to byli najbogatsi budowlańcy świata i mieli by na LS600hLto i tak by go nie nabyli bo jest niepraktyczny do ich celów.
Po drugie zrobienie składanych siedzeń oznaczało by rezygnacje z kilku rozwiązań komfortu na tylnej kanapie. A może nawet zatrzask oparć nie daj boże by łapał luzy i zaczynał wydawać jakis dzwiękpo pewnym czasie.
Oprócz tego takie coś sugerowało by że to samochód "praktyczny i uniwersalny". Uniwersalny znaczy "powszechny". Powszechny znaczy popularny, tani, nie wyjątkowy. Nie kupuje sie flagowego modelu luksusowej marki dla walorów praktycznych- składana tylna kanapa i oszczędny diesel.
Po trzecie zanim zaprojektowano LS400 i SC400 przeprowadzono ogromną ankiete wśród potencjalnych nabywców - odbiorców klasy Premium: co najbardziej chcą widzieć w swoich luksusowych jachtach, limuzynach i apartamentach. Wśród wyników ankiety jak zapewne sie domyślasz nie było "praktycznie dzielonej tylnej kanapy".
Praktycznie żadna limuzyna takiej funkcji nie ma. Czy widziałeś w jakiejkolwiek reklamie RR, Bentleya, Jaguara XKR, Porsche jak producent zachwala przestronność bagażnika, możliwość przewiezienia nart??? Weź takie LS600HL. Samochód prawie 450KM i tylko 320Kg ładowności - to oznacza 4 osoby po 75kg i max 20kg bagażu w 320L bagażniku. Czy komuś to przeszkadza?
To audi było praktyczne i swoje RS4 robiło tylko w kombi - ale już sie nauczyli że "praktyczne kombi" to nie jest coś co sie kojarzy z "samochodem sportowym".

Kumpel mi to uświadomił. Po zakup LSa pojechałem z kolegą co jeździ Sklasą mercedesa. Juz wracamy LSem do warszawy no i gadamy że to fajne, tamto fajne i mówie że troche szkoda że nie kładzie sie tylna kanapa. Kumpel sie na mnie popatrzył jak na kretyna i mówi "ale PO CO?? - przecież to limuzyna".

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 12 Nov 2010, o 18:05
by forest
Ja jeżdże pod Castorame ISem :D ostatnio kibelek zmieściłem do Lexa ;) ...sorry za OT

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 12 Nov 2010, o 18:20
by dS
ja próbowałem do MM jechać, ale się nie udało bo subek się nie zmieścił :sarcastic: , i trzeba było jechać Ticaczem :lol:

Re: [Lexus] Rozpórki

Posted: 13 Nov 2010, o 10:51
by tomekb
ja rozwiazałem ten problem jak juz wczesniej napisałem golfem kombi za 6500 PLN i jest git

Is200 gorna przednia + tylnia rozporka

Posted: 15 Aug 2014, o 13:01
by tmx89
Mam pytanie ciut dziwne ale dla mnie istotne :) Mam Lexa Is200 z przodu mam rozporke sciagana z USA alu a z tylu chce dac zrobic rozporke w STAFFA.PL . Moje pytanie brzmi czy lepiej miec dwie alu , czy dwie ze STAFFA (wykonuje je ze stali konstrukcyjnej) ?

Czy te rozporki alu cos daja , czy one sie uginaja podczas jazdy ? Macie jakies opinie o tym :)