Page 3 of 6

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 9 May 2021, o 22:18
by Dawid0ss
Drizzt wrote:W ES300h jest inny układ hybrydowy niż w IS300h, nowszej generacji, choć o podobnej mocy. Więc nie do końca możesz tak przekładać wrażenia z jazdy. Poza tym z resztą zgoda.
Ok, thx za info, bo ja tego nie wiedzieć :puchar: O dziwo waga obu aut bardzo zbliżona pomimo tak dużej różnicy w gabarytach

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 9 May 2021, o 22:37
by Drizzt
Dawid0ss wrote: O dziwo waga obu aut bardzo zbliżona pomimo tak dużej różnicy w gabarytach
A jednak jeździ się nimi kompetnie inaczej, przede wszystkim ze względu na tylny napęd w IS. Ma tę zwinność w jeździe, a ES wręcz przeciwnie. Ja bym się nie zamienił mówiąc tylko i wyłącznie o przyjemności z jazdy (nie mylić z komfortem). Natomiast ES300h potrafi spalić mniej niż IS300h i tu jest pewien postęp w układzie hybrydowym. Po prostu ES częściej i do wyższych prędkości potrafi jechać na samym silniku elektrycznym. Mi IS pali średnio jakieś 7-7.5 litra, na co też absolutnie nie narzekam.

Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 9 May 2021, o 23:26
by Krol
Pamietajmy, ze IS300h a ES300h to w zakupie ok 50kpln różnicy. Nie licze ubezpieczenia. To jednak inna kategoria auta. Nie jezdzilem ES bo mój budzet nie akceptował jego ceny. Jezdzilem Camry, to chyba ta sama platfirma i napęd. .I wybralem w podobnym budzecie IS 300h.
Tylny napęd IS jest bardzo przyjemny.

Ale gdybym rocznie mial robic np 10klm to zastanawialbym się nad wynajmem dlugoterminowym.


Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 9 May 2021, o 23:41
by Drizzt
Różnice w cenie są tak duże w głównej mierze ze względu na ogromne rabaty na IS związane z jego wycofaniem ze sprzedaży w Europie. Gdyby nie to to różnice w cenie byłyby znacznie mniejsze. Natomiast oczywiście IS i ES to zupełnie inne kategorie aut - nie ze względu na cenę tylko konstrukcję, napęd i przeznaczenie. Są to po prostu auta o kompletnie innym charakterze, więc jeśli ktoś wie czego oczekuje to wybór między tymi dwoma modelami jest prosty.

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 10 May 2021, o 09:20
by Dawid0ss
Krol wrote:Pamietajmy, ze IS300h a ES300h to w zakupie ok 50kpln różnicy. Nie licze ubezpieczenia. To jednak inna kategoria auta. Nie jezdzilem ES bo mój budzet nie akceptował jego ceny. Jezdzilem Camry, to chyba ta sama platfirma i napęd. .I wybralem w podobnym budzecie IS 300h.
Tylny napęd IS jest bardzo przyjemny.

Ale gdybym rocznie mial robic np 10klm to zastanawialbym się nad wynajmem dlugoterminowym.


Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Tylko wiesz co, imo tylny napęd to ma uzasadnienie, gdy masz mocy 300+, a tak to masz cięższe auto i tunel środkowy. Czasy, gdy FWD wyrywało kierownicę z rąk, już się skończyły.

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 10 May 2021, o 11:31
by pss
no RWD i CVT to też tak... no nie ma sensu ten napęd tak naprawdę.
Pewnie to był jeden z powodów dlaczego ES ma FWD, a teraz już doszła wersja AWD.

Jedyne co szkoda to brak nowego IS'a w EU...
Pewna epoka się skończyła ;)

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 10 May 2021, o 11:55
by Drizzt
Nie bardzo rozumiem o czym piszecie. Ma sens RWD, nie ma sensu, to jest takie teoretyzowanie. Praktyka jest taka, że IS-a prowadzi się świetnie, samochód jeździ bardzo zwinnie i ma genialnie mały promień skrętu, przez co jest bardzo zwrotny. Jazda nim jest przyjemnością i w znacznym stopniu jest to zasługa właśnie tylnego napędu. Ja czuję, że mam do czynienia z autem tylnonapędowym w zasadzie cały czas kiedy jadę IS i jest to trudne do zdefiniowania ale bardzo przyjemne wrażenie. Pewnie chodzi tu o rozkład masy między przodem a tyłem, dociążenie tylnej osi przez baterie i szereg innych rzeczy związanych z napędem RWD, łącznie z umieszczeniem silnika i konstrukcją układu kierowniczego i zawieszenia. RWD to tak naprawdę nie jest sam napęd tylko cała koncepcja budowy samochodu, a więc tak naprawdę ma to wpływ na wiele pozornie niezwiązanych rzeczy i sprawia, że samochód RWD ma konkretny charakter. Jedyny minus jaki widzę to trochę większa wrażliwość na podmuchy bocznego wiatru przy dużych prędkościach.

Odpowiedzcie sobie na pytanie czy BMW 3 byłoby tym czym jest gdyby miało przedni napęd. Czy ludzie tak ceniliby je za prowadzenie, czy ten model stałby się takim benchmarkiem w swoim segmencie gdyby miał przedni napęd. I nie ma to nic wspólnego z mocą konkretnej wersji. Z klasą C czy IS jest bardzo podobnie jak z BMW 3. Audi A4 ani przednionapędowe Volvo nie prowadzą się już tak przyjemnie.

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 10 May 2021, o 14:40
by pss
Akurat mam porównanie, bo jeździłem ostatnio 2 tyg najnowszym bmw 3 rwd i promień skrętu ma na pewno lepszy od IS.
Ale Lexus lepiej się prowadzi według mnie, na plus dla BMW na pewno skrzynia biegów i multimedia ; )

Idąc dalej RWD to zabawka do sportu, nie przydatna totalnie w autach tej klasy i one powinny mieć AWD.
Tyle razy co tej zimy się zakopałem... to moje.
FWD mogło by zostać dla małych miejskich aut i było by wszystko w porządku :)

Re: Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 10 May 2021, o 14:57
by Drizzt
Jeśli IS ma być samochodem do wszystkiego to pewnie tak. Dla mnie to jest drugie, dodatkowe auto. Do wożenia rodziny i na zimowe warunki mam coś większego z 4x4. Ale tam nie ma szans na tak przyjemną jazdę jak w IS. Coś za coś. Ja cieszę się, że jest jeszcze kilka tylnonapędowych aut w tej klasie i nie modlę się o ich wymarcie. IS z przednim napędem to byłby taki lepszy Avensis a chyba nie o to chodzi ;)

AWD ma za to nowy Lexus IS niedostępny w Europie. Jest wersja IS300 AWD 3.5 V6 260 KM i wersja IS350 F-Sport AWD 3.5 V6 311 KM. Wielka szkoda, że u nas tego nie ma :(

Co wybrać 2,0T czy 300H

Posted: 10 May 2021, o 21:01
by Krol
I takie v6 awd bym chcial mieć
Ale chyba nie doczekamy sie w UE.
Trzeba czekac na prywatny import. Tylko ile to po oplatach i naprawie będzie? Duzo niesteyy.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka