chrismave wrote:3GR-FE to inny temat. Największy problem był z wynalazkiem Toyoty zastosowania elementów gumowych na magistrali olejowej. Była kampania na to, jeśli auto jest po 2008 roku to nie ma tego problemu. Jeśli chcesz więcej poczytać to:
Specific failures of 2GR-FE --> 3GR-FE (prawie to samo)
• Break of the rubber section of oil pipe (modification until 2008, the part number 15707-3101#), causing a rapid oil loss with possible engine damage. Since the defect is endanger, recall service campaign was announced (old-style pipes were replaced with new all-metal).
Note when the pipe was broken during driving, the loss of oil was determined only by oil pressure warning indicator light up, so the engine time to time worked under oil starvation, which subsequently led to serious mechanical problems - crankshaft bearings, camshaft beds damage etc. This circumstance should be taken into account when purchasing any "second-hand" vehicles produced with an old-style pipe yet - as the service history is unknown, it is at risk.
hmmm. Trochę poszperałem na necie m.in.
http://www.toyodiy.com i tak: rurka olejowa 1577131010 (cała metalowa) i chłodnica oleju 15772-31010 (też metalowa), ale i tak jak będę miał wolny kanał to wszystko posprawdzam. W dodatku kiedyś już na forum myis, ktoś pisał, że 3GR-FE to tak naprawdę 3GR-FSE tylko, że jak Japonce chcieli spełnić normy paliwowe na Azje i Bliski Wschód to wywalili bezpośredni wtrysk.