Page 13 of 13

Re: światła blade scan

Posted: 26 Nov 2024, o 21:57
by Bart374
U mnie ten mocniejszy tryb taki jak w ręcznym przełączaniu włącza się w automacie dopiero po przekroczeniu 120km/h.

Re: światła blade scan

Posted: 22 Dec 2024, o 02:08
by MrFlex
Na co dzień jeżdżę NX 450h+, ale wziąłem na weekend RX 500h. Światła blade scan wycinają trochę dokładniej tworząc węższy tunel, ale dokładnie tak jak kilka osób już wspomniało, świecą zdecydowanie mocniej po włączeniu długich manualnie. Nie miałem warunków sprawdzić czy po przekroczeniu 120km/h włączają pełną moc tak jak przy manulnym przełączeniu, ale przypuszczam, że tak. W NX quad led po przełączeniu manualnie na długie skupiają troszkę mocniej wiązkę, ale tylko minimalnie i ogólnie świecą słabiej w NX.

Re: światła blade scan

Posted: 15 Jan 2025, o 02:05
by prusin
Odgrzebię trochę dyskusję, żeby to wszystko uporządkować.

Ogólnie oboje (@Bart374 i @Klaudiusz) macie wg mnie dużo racji, ale to, co pisze Klaudiusz, wymaga sprostowania, ponieważ jest tam pomieszanie z poplątaniem i wklejone dokumenty, które właściwie nie odpowiadają na zadane pytania.

Najprostsza odpowiedź, po czym poznać, czy to BladeScan, czy AHS dla osób, które nie chcą śledzić całej dyskusji.
1. BladeScan ma mniej diod i wirujące lustro. Rozpoznać można po animacji podczas włączania świateł. Przesuwająca się pionowa kreska to BladeScan. Nie jest to podyktowane wymaganiem księgowych, tylko taka jest konstrukcja tych lamp.
2. AHS ma więcej diod, ponieważ nie ma wirującego lustra, tylko dezaktywują się konkretne diody. To wycinanie jest mniej płynne i mniej dokładne. Rozpoznać można po tym, że na animacji włączania świateł, widać pojawiające się i znikające punkty świetlne.
3. BladeScan jest w niektórych wersjach RX'a (OMOTENASHI, F SPORT EDITION i F SPORT), ES'a (PRESTIGE i OMOTENASHI) i LS'a (wszystkie).
4. Oczywiście jest to nazwa marketingowa, ale stoi za tym też konkretna technologia i ulotki nie mają aż tyle błędów, ile by chciał Klaudiusz...

PS. Przeczytałem całą Waszą dyskusję i przyznam, że delikatnie mnie ona rozbawiła :-) szczególnie, fragmenty z GŁÓWNYM inżynierem lexusa :-) . Z zawodowego skrzywienia chciałbym tylko nadmienić, że wspieranie się AI w takich tematach jest ryzykowne, ponieważ nie ma nigdy pewności, czy odpowiedź będzie prawdziwa, to po pierwsze, a po drugie modele językowe nie zwracają tego, co znajdą w necie, bo nie przeglądają neta, ale to temat na osobną dyskusję.

Re: światła blade scan

Posted: 15 Jan 2025, o 14:33
by Papylon
Czyli NX nie ma BladeScan, tak mam rozumiec twoj post @prusin? Bo jestesmy w Forum NX.

Re: światła blade scan

Posted: 15 Jan 2025, o 17:37
by settlerk
settlerk wrote: 17 Aug 2024, o 12:44 proponuje aby mod'owie przenieśli wątek w odpowiednie miejsce. NX nie wygląda na poprawne ;)
Papylon wrote: 15 Jan 2025, o 14:33 Czyli NX nie ma BladeScan, tak mam rozumiec twoj post @prusin? Bo jestesmy w Forum NX.
dalej podbijam, juz w 2025 ;)

@papylon TAK, NIE MA.

Re: światła blade scan

Posted: 16 Jan 2025, o 00:17
by prusin
Papylon wrote: 15 Jan 2025, o 14:33 Czyli NX nie ma BladeScan, tak mam rozumiec twoj post @prusin? Bo jestesmy w Forum NX.
NX nie ma BladeScan. Odnosiłem się do dyskusji, a nie tylko tematu wątku, aczkolwiek w komentarzu wymieniłem wszystkie modele i wersje, gdzie BladeScan występuje.

Re: Światła blade scan

Posted: 12 Feb 2025, o 17:22
by GrzesiekSz
No i wychodzi na to, że RX ma "mądrzejsze" światła tylko w topowym wyposażeniu, Auto katalogowo za ponad 400tys ma tylko przełączane długie-krótkie jak najtańsze Aygo - dramat. Najlepsze, że w salonie zapewniali mnie inaczej a było to dla mnie ważne - sporo jeżdżę lasami. Nawet jak odebrałem i zadzwoniłem, że coś jest nie tak, to mówili - masz pan 3 soczewki to na 100% sa te mądre światła - mamy to sprawdzone. Facet na stanowisku "Mistrz Produktu"...
Generalnie patrząc na wyciszenie i audio - jestem mocno zawiedziony.
RX prestige z pakietem Technology.

Re: Światła blade scan

Posted: 12 Feb 2025, o 18:00
by pss
A było wziąć Audi z matrixami :)
Jeżeli komuś naprawdę zależy na lampach to wybiera Niemcy, wspomniane matrix ledy nawet bez laserowej wiązki ogarniają pięknie.
Mercedes i BMW też mają potężne światła, tu też nie trzeba brać opcji laserowej by bić toyotę...