Page 12 of 71

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 9 Nov 2010, o 07:53
by slovly
reduktor Magic Jet lubi puszczac gaz do plynu chlodniczego

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 9 Nov 2010, o 08:21
by pioter
Lubryfikacja to tylko w ramach alternatywy dla wazelinki :laugh1: ale jak to u każdego druciarza "będzie Pan zadowolony" :dash:

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 10 Nov 2010, o 01:24
by konik_80
Lubryfikacja do Lexa nie ma najmniejszego sensu - to wytrzymałe silniki odporne na podwyższoną temperaturę - poza tym lubryfikacja nie smaruje wszystkich gniazd zaworowych jednakowo.

A propos reduktorów Scorpion to są wydajne ale wg różnych informacji miały problemy z cewkami (najlepiej mieć cewkę Valteka) i mają problemy z trzymaniem paramentów ciśnienia (to akurat znam z autopsji) inne ciśnienie jest jak są zimne , inne jak już się rozgrzeją... Trzeba je często kontrolować to ich największa wada.

LinkPL wnioskuję, że masz elektronikę Zenit a reduktor zapewne KME Silver - ile ci pali Lex na tych gratach? MAsz możliwość podłączenia się pod komputer i zrobienia zrzutów ekranowych?

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 10 Nov 2010, o 09:24
by LinkPL
konik_80 wrote:Lubryfikacja do Lexa nie ma najmniejszego sensu - to wytrzymałe silniki odporne na podwyższoną temperaturę - poza tym lubryfikacja nie smaruje wszystkich gniazd zaworowych jednakowo.

A propos reduktorów Scorpion to są wydajne ale wg różnych informacji miały problemy z cewkami (najlepiej mieć cewkę Valteka) i mają problemy z trzymaniem paramentów ciśnienia (to akurat znam z autopsji) inne ciśnienie jest jak są zimne , inne jak już się rozgrzeją... Trzeba je często kontrolować to ich największa wada.

LinkPL wnioskuję, że masz elektronikę Zenit a reduktor zapewne KME Silver - ile ci pali Lex na tych gratach? MAsz możliwość podłączenia się pod komputer i zrobienia zrzutów ekranowych?
Mam więc leje płyn i jeżdże ...Czy ja wiem, czy ma wpływ na pracę silnika, może troszeczkę mniej metaliczny dzwięk z płynem. Jakichś innych dolegliwości nie stwierdziłem. Wszystko jest mocne do czasu ;)

Spalanie zależy, tak koło domu z lekkim wciskaniem około 13 do 13,5 max, w trasie 11,5-12,5 litrów. Dużo zależy od drogi...
Mam znajomego który ma interfejs do tego gazu, więc postaram się to zrobić, ale kiedy dokładnie .... sam nie wiem. Może dopiero po weekendzie...

Pozdro.
Link

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 10 Nov 2010, o 10:42
by konik_80
Wracając do lubryfikacji to na prostą logikę - 1G-FE i 2JZ-FE to wolnossące silniki które z końcówką GTE miały po 2 turbiny także producent przewidział je na dużo większe obciążenie termiczne niż praca na gazie.

LinkPL widzę, że spalanie masz w normie - bardzo ciekawią mnie ustawienia jakie masz ponieważ sądzę, że dysze 2.7mm na MJ to za dużo jak na IS200 - chyba, że ustawili tobie jakieś malutkie ciśnienie na reduktorze.
Jak będziesz miał okazję to zrób zrzuty z zakładki Model (na wolnych obrotach) oraz Korekty RPM.

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 10 Nov 2010, o 11:28
by LinkPL
konik_80 wrote:Wracając do lubryfikacji to na prostą logikę - 1G-FE i 2JZ-FE to wolnossące silniki które z końcówką GTE miały po 2 turbiny także producent przewidział je na dużo większe obciążenie termiczne niż praca na gazie.

LinkPL widzę, że spalanie masz w normie - bardzo ciekawią mnie ustawienia jakie masz ponieważ sądzę, że dysze 2.7mm na MJ to za dużo jak na IS200 - chyba, że ustawili tobie jakieś malutkie ciśnienie na reduktorze.
Jak będziesz miał okazję to zrób zrzuty z zakładki Model (na wolnych obrotach) oraz Korekty RPM.
Gadałem już z kumplem w piątek zobacze jak to tam wszystko jest poustawioane i "wrzucę zrzuty" ;)
Kiedyś widziałem taką rozpiskę dla tych wtrysków i miksera. W zależności bodajże od mocy i spalania benzyny było rozrysowane jak powinny wyglądać średnice dziur w dyszach. I sprawdzałem dla tego potwora wychodziło 2,7mm. Gazownik chyba mi to pokazywał.


Taka sobie anegdota ...
Przy instalacji ważne jest kilka aspektów jak np pozycja miksera ... Znajomy ma CLK na kompresorze i druciarze założyli mu mikser równolegle do kierunku jazdy. Jak tylko przychamuje, lub da ostro kiche no to szarpało mu samochodem ...

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 10 Nov 2010, o 20:19
by konik_80
Małe sprostowanie - nie mikser a parownik/reduktor (miksery montowało się w 1-3 gen gazu- pełniły taką funkcję jak wtryskiwacze czyli podawały gaz ale najczęściej na przepustnice)

Kolega w Mietku ma zapewne reduktor zamontowany prostopadle do kierunku jazdy bo równolegle jest prawidłowo ;)

Co do średnicy to kupując nowe MJ jest tabelka "mocy" ;) i o ile dobrze pamiętam to przedział od 2.0 do 2.7 w przypadku 6 cylindrów to przedział pomiędzy 150KM a 200KM. Oczywiście te tabelki są tylko orientacyjne.
Nie będziemy debatować co i jak - wrzuć zrzuty to się zerknie jak to fachmani poustawiali a wnioski się same nasuną ;)
Pozdrawiam

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 12 Nov 2010, o 20:06
by LinkPL
Zgodnie z obietnicą wrzucam zrzuty ekranu mojego gazunku.
Małeś rację pisząc, że ciśnienia to jednak on nie trzyma jakoś wybornie. Przy wciśnięciu spada tak do 1,18. Pod obciążeniem pewnie więcej ale nie sprawdzałem.

Graty jak pisałem wcześniej, ale śmiga bardzo dobrze ...

Pozdro

PS. Zdjęcia działają tylko trzeba na nie klyknąć ... ;)

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 13 Nov 2010, o 00:41
by konik_80
a gdzie te zrzuty bo ich nie widać..? ;)

Re: [IS 200] Jaka instalka LPG, co proponujecie?

Posted: 13 Nov 2010, o 01:30
by DARO78
a co powiecie o takiej instalce jak ja ma w swoim GS300 ??

landi renzo

1.reduktor IG1 magg
2. zawor: MED
3. elektrowtryskiwacze: RGI
4. sterownik: OMEGAS
5. filtr: MED