Page 12 of 20
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 15 Dec 2016, o 02:08
by LinkPL
Ja mam założony gaz z butlą 59kg i ponad 3 lata i jest ok. Jak ktoś bardzo chce to może sobie zmienić, ale czy to coś da ??
Pozdrawiam
Link
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 15 Dec 2016, o 10:35
by Dawid0ss
MA-ZI wrote:Witajcie. Butla z gazem w bagażniku obciąża tylne zawieszenie. Czy instalował ktoś może do GS 300 sprężyny z Hybrydy. Podobno pasują i załatwiają temat. Proszę o info.
Ej no nie róbcie jaj. Obciąża zawieszenie ? 60-70kg to jakbyś po prostu woził ze sobą jedną osobę w aucie. Co więcej zbiornik beny jest zazwyczaj prawie pusty, więc pewnie wyjdzie na to samo. W ogóle nie kumam tego problemu

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 15 Dec 2016, o 11:13
by owczar
Butla jest za osią i wbrew pozorom ma wpływ. Taki zbiornik w LS sam waży 30KG. Do tego 70l LPG i mamy setkę. W zbiorniku min 1/3 PB musi być. Mój galant z LPG też siadł trochę.
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 15 Dec 2016, o 11:27
by LinkPL
Proszę pamiętać, że litr ciekłego gazu waży pół kilo ...
Pozdrawiam
Link
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 15 Dec 2016, o 11:28
by owczar
A to fakt

nie zmienia to faktu że sama butla waży dużo i jest za tylną osią.
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 15 Dec 2016, o 12:45
by Dawid0ss
owczar wrote:A to fakt

nie zmienia to faktu że sama butla waży dużo i jest za tylną osią.
Butla waży dużo, ale zajmuje za to miejsce zapasu, który też ma swoje kg. Jakoś mi to się nie klei. Przynajmniej w moim IS nie widzę różnicy. Butla jest bardzo blisko osi. Pewnie też dlatego, że krótki kufer jest. Może w GS rzeczywiście robi to jakąś różnicę. Pzdr
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 19 Dec 2016, o 10:40
by WojtasIS250
U mnie widac duza roznice po zamontowaniu butli, zatankowaniu jej, wozeniu zapasu w bagazniku i do tego pol zbiornika z benzyna... jak to zliczycie to troszke wyjdzie. Bylem ostatnio na przegladzie i waga auta wyszla ok 1800kg tylko nie pamietam czy mialem wtedy puste czy pelne zbiorniki ale w przyszlym roku specjalnie zatankuje do pelna zeby zobaczyc roznice. Musze zrobic fotke i porownamy jak bardzo mi dupa usiadla... a najbardziej widze to na przedniej osi ktora sie lekko uniosla i widac golym okiem, ze auto jest bardziej obciazone z jednej strony.
Dawid0ss wrote:
Butla waży dużo, ale zajmuje za to miejsce zapasu, który też ma swoje kg.
To jezdzisz bez zapasu? Zreszta bez przesady, ze zapas wazy tyle co pelna butla.
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 21 Dec 2016, o 13:06
by Dawid0ss
WojtasIS250 wrote:U mnie widac duza roznice po zamontowaniu butli, zatankowaniu jej, wozeniu zapasu w bagazniku i do tego pol zbiornika z benzyna... jak to zliczycie to troszke wyjdzie. Bylem ostatnio na przegladzie i waga auta wyszla ok 1800kg tylko nie pamietam czy mialem wtedy puste czy pelne zbiorniki ale w przyszlym roku specjalnie zatankuje do pelna zeby zobaczyc roznice. Musze zrobic fotke i porownamy jak bardzo mi dupa usiadla... a najbardziej widze to na przedniej osi ktora sie lekko uniosla i widac golym okiem, ze auto jest bardziej obciazone z jednej strony.
Dawid0ss wrote:
Butla waży dużo, ale zajmuje za to miejsce zapasu, który też ma swoje kg.
To jezdzisz bez zapasu? Zreszta bez przesady, ze zapas wazy tyle co pelna butla.
Tak, od 3 lat jeżdżę bez zapasu.
Całe koło zapasowe, lewarek i inne to spokojnie 15 kg, jeśli nie więcej. Pełna butla LPG to u mnie 20 kg paliwa + butla. No nie ma opcji, abym zauważył lub odczuł taką różnicę.
Pzdr
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 26 Dec 2016, o 15:41
by MA-ZI
Witajcie.
Oryginalne sprężyny z Hybrydy założone. Koszt ok 1000 PLN w salonie. Po założeniu ustawiłem zbieżność i jazda z pełnym załadunkiem, w bagażniku do pełna walizek ok 60 kg i zatankowany do pełna gazem 82l + zbiornik czyli jakieś 60-65 kg bo bez zapasu. Plus 2 dorosłych i 2 dzieci.
Pierwszą różnicę było widać optycznie po odebraniu od mechanika, drugą przy ustawianiu zbieżności, że względu na podniesienie dupy kąty były poprawne.
Z tymi sprężynami nie widać było różnicy czy samochód jest pusty czy pełny.
Same sprężyny różnią się minimalnie grubością od siebie. Hybrydowe są lekko grubsze ale za to minimalnie krótsze.
W wadze różnica jest spora Hybrydowe ok 5,18kg 2 sztuki zwykłe ok 4,48kg.
Z tymi parametrami można spokojnie poszukać używek.
Ja polecam zabieg. W mocowania pasują idealnie. Jak więcej pojeżdżę to napisze wrażenia.
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 27 Dec 2016, o 17:43
by WojtasIS250
No i Marcin nam wyjasnil cala sprawe. Czekamy na ocene z jazdy czy czuc jakakolwiek roznice w prowadzeniu.