Page 11 of 13
Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 19 Dec 2014, o 19:50
by Marek3003
A tak na marginesie... byłem raz jeszcze na ...Jaki olej do mojego silnika na stronie Motula i w skrzyni biegów automatycznej strona podaje ATF VI i Multi ATF.
Dziwne bo tylko drugi spełnia normę JWS 3309.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1405698406
Pierwszy nie spełnia tej normy, dziwne więc, że go podają. Ale może się czepiam.
Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 20 Dec 2014, o 10:20
by Yarecki
Marek3003 wrote:A tak na marginesie... byłem raz jeszcze na ...Jaki olej do mojego silnika na stronie Motula i w skrzyni biegów automatycznej strona podaje ATF VI i Multi ATF.
Dziwne bo tylko drugi spełnia normę JWS 3309.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1405698406
Pierwszy nie spełnia tej normy, dziwne więc, że go podają. Ale może się czepiam.
Nie martw się w wielu ASO leją ATF III zamiast IV i udają, że nie ma problemu

Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 1 Jan 2016, o 20:09
by adam8720
http://allegro.pl/motul-gear-300-ls-75w ... 22553.html
LS oznacza, że jest do skrzyni ze szperą?:) Chciałem się tylko upewnić
Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 1 Jan 2016, o 20:46
by blue
Tak, do mostu ze szperą ale płytkową. Do torsena wchodzi zwykły 75W90.
Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 1 Feb 2016, o 21:49
by Zuzinho7
Mam pytanie, nie chcę zakładać nowego wątku więc zadam pytanie tutaj bo dotyczy to kwestii skrzyni manualnej i przeglądałem cały wątek
Kwestia jest taka że od kupna auta nie wymieniałem oleju w skrzyni i nie wiem czy w ogóle był wymieniany i kłopot jest taki, że jak przychodzi temperatura -3, -4 itp. to skrzynia jak jest zimna jest strasznie toporna, 1 i 2 aby zarzucić muszę mocno się na siłować... dodatkowo jak przy 2 biegu nie przytrzymam dłużej sprzęgła i nie popuszczę go bardzo wolno to słychać uderzenie, delikatny zgrzyt.
Jak się już skrzynia nagrzeje po kilku kilometrach wszystko ustępuje i biegi można wrzucać 1 palcem i same wskakują tak naprawdę jest po prostu idealnie, z wątku doszedłem do odpowiedzi iż należy wymienić olej na MOTUL gear 300 75w-90 i wszystko ustąpi.
Czy zatem to załatwi całą sprawę bo mam dość siłowania się już że skrzynią

?
Dzięki z góry za pomoc
Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 1 Feb 2016, o 22:41
by Pepe_GD
Zuzinho7 wrote:Mam pytanie, nie chcę zakładać nowego wątku więc zadam pytanie tutaj bo dotyczy to kwestii skrzyni manualnej i przeglądałem cały wątek
Kwestia jest taka że od kupna auta nie wymieniałem oleju w skrzyni i nie wiem czy w ogóle był wymieniany i kłopot jest taki, że jak przychodzi temperatura -3, -4 itp. to skrzynia jak jest zimna jest strasznie toporna, 1 i 2 aby zarzucić muszę mocno się na siłować... dodatkowo jak przy 2 biegu nie przytrzymam dłużej sprzęgła i nie popuszczę go bardzo wolno to słychać uderzenie, delikatny zgrzyt.
Jak się już skrzynia nagrzeje po kilku kilometrach wszystko ustępuje i biegi można wrzucać 1 palcem i same wskakują tak naprawdę jest po prostu idealnie, z wątku doszedłem do odpowiedzi iż należy wymienić olej na MOTUL gear 300 75w-90 i wszystko ustąpi.
Czy zatem to załatwi całą sprawę bo mam dość siłowania się już że skrzynią

?
Dzięki z góry za pomoc
Absolutnie nie wlewaj Motula

. Zalanie Motula do tej skrzyni to jak strzał w kolano. Nie wiem czemu ludzie to polecali ...
Przeczytaj jeszcze ten wątek. A najlepiej kilka ostatnich stron. W chwili obecnej jedynie olej firmy Red Line daje nadzieję na poprawę pracy tej skrzyni.
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=112&t=10056
Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 2 Feb 2016, o 00:09
by Zuzinho7
Dzięki za zwrócenie uwagi, po przeczytaniu każdego postu w podanym przez Ciebie wątku doszedłem do wniosku że wymiana oleju nie ma jednak najmniejszego sensu, zima jaka jest widać chwile mrozy a tak temperatura ponad przeciętna więc i skrzynia działa wzorowo

Narzekać nie mogę bo jednak w porównaniu do pracy skrzyń innych osób ta naprawdę chodzi poprawnie, fakt słynne "łuuuu" robi dośc cicho ale ja raczej odbieram to jako miły mankament i wiele osób które ze mną jechały również i twierdziły że "fajnie ten silniczek daje odgłos" a ja też wychodzę jednak z założenia że auto ma służyć mi i się podobać a nie komuś

a jak na razie jestem grubo zadowolony z auta

Pamiętam w Hondzie Civic z 3 lata temu miałem to samo ze skrzynią ze w mrozy chodziła topornie po rozgrzaniu lux
Zresztą to auto w porównaniu do kłopotów które miałem z BMW E46 to jest po prostu ideał

Nie wspomnę już o urwanych mocowaniach dyfra od podłogi (wada fabryczna), kończąc na ciągłych stukach przy zmianie biegów...
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 17 Feb 2016, o 21:35
by Patryk LeX
Witam panowie mam pytanie mam Lexa w wersji sport podobno ze szperą w sumie nie wiem czy ma szpere czy nie bo samochodu używam na trasach i raczej nie latam nim bokami do tego mam bmw

kilka razy próbowałem ale w sumie czasem się mi wydaje że ma idzie cudnie a czasem czuć że kręci się jedno koło i tu rodzi się moje pytanie czy jak zaleje olejem LSD GEAR COMPETITION 75W-140 dyfer a nie ma on szpery to czy coś się uszkodzi ? czy dyfer bez szpery może pracować na takim oleju dziękuję za odpowiedzi

Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 17 Feb 2016, o 21:42
by XYZ
Nie wiem po co takie kombinacje. Zalej takim olejem jak jest zalecany i tyle.
Re: [IS 200] Wymiana oleju w skrzyni/tylnym moście - problem
Posted: 17 Feb 2016, o 21:49
by Patryk LeX
XYZ wrote:Nie wiem po co takie kombinacje. Zalej takim olejem jak jest zalecany i tyle.
Jakie kombinacje nie wiem jaki jest zalecany bo nie wiem czy ma szpere ? czy olej do dyfra ze szpera zniszczy dyfer bez szpery ?