[IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
-
- Lex user
- Posts: 49
- Joined: 5 Sep 2015, o 20:21
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Lublin
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
Panowie tak czytam temat i w końcu nie wiem przymierzam się do wymiany klocków i tarcz w moim IS 300 ogólnie co polecacie sprawdzonego , aby pojeździć na nich trochę ?
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
dzida wrote:Trzeba - często puszcza serwo. Ja tylko już to obstawiam, bo osobiście jeździłem autami z lepszymi hamulcami, a każdy opisuje te w ISie jako świetneJoyrider wrote:Trzeba tylko o nie dbać. Dobra lita tarcza, dobry klocek + wymiana płynu co 2 lata + naprawa zacisków + kontrola i ewentualna wymiana przewodów hamulcowych - naprawdę więcej nie trzeba.Służbowa Skoda i ojca Hyundai znacznie lepiej hamują.
co znaczy, że lepiej hamują? Mierzyłeś drogi hamowania w porównywalnych warunkach czy tylko tak Ci się wydaje?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- dzida
- Lex Driver
- Posts: 506
- Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Biłgoraj
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
Reakcja na wciśnięcie pedału hamulca jest zdecydowanie szybsza - a właśnie reakcja ma wpływ na drogę hamowania. Wogóle nie czuć, że lecisz na szybę i już dwa razy po przesiadce stracha miałem, że zbrakło mi hamulców. Innym razem przy 140km/h jak hamowałem to zaczął mi się miotać ale to była wina tłoczka.
Oczywiście jak celowo mierzymy drogę hamowania może wyjść podobnie, ponieważ wiemy kiedy mamy hamować i jesteśmy przygotowani na wciśnięcie do oporu ale w przypadku nagłej sytuacji tracimy cenne metry na reakcję hamulców (ich płynność dozowania).
Oczywiście jak celowo mierzymy drogę hamowania może wyjść podobnie, ponieważ wiemy kiedy mamy hamować i jesteśmy przygotowani na wciśnięcie do oporu ale w przypadku nagłej sytuacji tracimy cenne metry na reakcję hamulców (ich płynność dozowania).
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
kolego, bajki aż oczy bolądzida wrote:Reakcja na wciśnięcie pedału hamulca jest zdecydowanie szybsza - a właśnie reakcja ma wpływ na drogę hamowania. Wogóle nie czuć, że lecisz na szybę i już dwa razy po przesiadce stracha miałem, że zbrakło mi hamulców. Innym razem przy 140km/h jak hamowałem to zaczął mi się miotać ale to była wina tłoczka.
Oczywiście jak celowo mierzymy drogę hamowania może wyjść podobnie, ponieważ wiemy kiedy mamy hamować i jesteśmy przygotowani na wciśnięcie do oporu ale w przypadku nagłej sytuacji tracimy cenne metry na reakcję hamulców (ich płynność dozowania).
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- dzida
- Lex Driver
- Posts: 506
- Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Biłgoraj
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
Żadne bajki, bo nie rozróżniasz reakcji w ruchu normalnym od pomiarów drogi hamowania.
I od razu napisałem, że pewnie serwo mam do roboty zapewne, bo już wszystko wymieniłem - każdy zachwala te hamulce, a ja wiem, że inne są lepsze od tych w moim aucie. Po polsku te biorą późno, a tamte szybko.
I od razu napisałem, że pewnie serwo mam do roboty zapewne, bo już wszystko wymieniłem - każdy zachwala te hamulce, a ja wiem, że inne są lepsze od tych w moim aucie. Po polsku te biorą późno, a tamte szybko.
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
zapoznaj się z metodologią badania drogi hamowania, przemyśl i wtedy coś napisz. Oczywiście, że reakcja na naciśnięcie pedału jest inna, ma jednak znaczenie tylko w przypadku delikatnego hamowania. W przypadku hamowania, nazwijmy to wymuszonego sytuacją, gdy ciśniesz w zasadzie oporowo, ta reakcja nie ma kompletnie żadnego znaczenia.dzida wrote:Żadne bajki, bo nie rozróżniasz reakcji w ruchu normalnym od pomiarów drogi hamowania.
I od razu napisałem, że pewnie serwo mam do roboty zapewne, bo już wszystko wymieniłem, a każdy zachwala te hamulce, a ja wiem, że inne są lepsze
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- dzida
- Lex Driver
- Posts: 506
- Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Biłgoraj
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
A jaka to filozofia - z reguły wyznaczasz sobie jakiś punkt na drodze, rozpędzasz się do określonej prędkości i wciskasz do oporu. Problem w tym, że wiesz kiedy wciśniesz hamulec i się tego spodziewasz, że ma być opór i nie ma elementu zaskoczenia i badania reakcji kierującego. I tak kilka razy dla uśrednienia wyników oczywiście w odstępach czasu w zależności czy mierzymy na zimno czy na ciepło.carsik wrote: zapoznaj się z metodologią badania drogi hamowania, przemyśl i wtedy coś napisz
W ruchu normalnym taka twoja reakcja to odruch jak ktoś leci na Ciebie ale w przypadku zmniejszenia prędkości to wygląda inaczej gdy np. rozglądasz się to tu to tam - nie polecam jechać blisko za kimś nawet w mieście, bo po prostu można się zdziwić działaniem hamulców w pierwszej fazie hamowania w porównaniu do poprzedzającego pojazdu

btw"
w sumie o to samo nam chodzi, bo opór wygląda ok ale płynne dozowanie to nic dobrego wg mnie w normalnym użytkowaniu, a nie teorii odnośnie komfortu podróżowania
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
miałem IS200 i nigdy nie narzekałem na działanie hamulców a mój był sporo szybszy od Twojegodzida wrote:A jaka to filozofia - z reguły wyznaczasz sobie jakiś punkt na drodze, rozpędzasz się do określonej prędkości i wciskasz do oporu. Problem w tym, że wiesz kiedy wciśniesz hamulec i się tego spodziewasz, że ma być opór i nie ma elementu zaskoczenia i badania reakcji kierującego. I tak kilka razy dla uśrednienia wyników oczywiście w odstępach czasu w zależności czy mierzymy na zimno czy na ciepło.carsik wrote: zapoznaj się z metodologią badania drogi hamowania, przemyśl i wtedy coś napisz
W ruchu normalnym taka twoja reakcja to odruch jak ktoś leci na Ciebie ale w przypadku zmniejszenia prędkości to wygląda inaczej gdy np. rozglądasz się to tu to tam - nie polecam jechać blisko za kimś nawet w mieście, bo po prostu można się zdziwić działaniem hamulców w pierwszej fazie hamowania w porównaniu do poprzedzającego pojazdu

www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- dzida
- Lex Driver
- Posts: 506
- Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Biłgoraj
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
Akurat 3-letni Hyundai ojca w pomiarach ma bardzo dobre hamulcecarsik wrote:...ale IS hamuje dobrze i z pewnością lepiej niż te samochody, które wymieniłeś.

Może po prostu ostra charakterystyka mi bardziej odpowiada

-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?
i tu zgoda. W europejskich autach te wrażenia były zgoła inne niż w japońskich, szczególnie w kilkunastoletnich konstrukcjach. Obecnie np w Avensisie nie widzę różnicy w działaniu, troszkę przeorientowali się pod użytkownika europejskiego. Aczkolwiek czasami jest sytuacja, że zdarzy się iż auto prawie dęba staje, chociaż nie ma konieczności, za szybko się reaguje na jakąś stresową sytuację
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests