Re: błedy Elm
Posted: 16 Apr 2014, o 20:28
reduktor - KME SILVER
zawór gazowy -OMB GB2
zbiornik - BORMECH 630/225/55
wielozawór - TOMASETTO ATO2
ECU -ACON AGIS
czujnik ciśnienia - ACON
wtryskiwacz- AC
filtr gazu- MMC
przewody- SEMPERIT
Pan gazownik napisał mi odpowiedz co moich zastrzeżeń apropo poprawności działania instalacji gazowej w moim aucie:
" 1- pierwszy przegląd i ewentualne uwagi co montażu wg. zaleceń producenta ( producenta czego ??) po 1000km, przyjechał pan po przejechanych 6200 ( fakt ale jakoś miałem dużo jazdy po Pl i niechętnie chciałem podstawić mu auto kiedy 8 dni montował mi gaz w nim )
2- w czasie diagnostyki, podczas jazdy nie stwierdziłem różnicy w mocy ( nie wiem do czego porównywał i żadnej hamowni w okolicy nie widziałem a z tego co się orientuje to był jego pierwszy is200 na warsztacie, ale nie stwierdził różnicy choć ja mu mówiłem ze auto mniej żwawe )
3- nierówna praca na wolnych obrotach (wypadanie zapłonu)benz/gaz usterka w układzie wysokiego napięcia lub czujnik odpowiedzialny za sterowanie tym układem lub usterka mech nieszczelne zawory ( co do zaworów fakt nie sprawdzałem luzów)
4 brak regulacji napełnienia zbiornika, ewentualna możliwość po opróżnieniu zbiornika i demontażu wielozaworu ( niestety jak bym wiedział to bym na pusto mu auto podstawił)
5 wg. wskazań instalacji gazowej regulacja jest prawidłowa, ewentualna regulacja po usunięciu usterki
6 wskaźnik poziomu powtórna regulacja możliwa po opróżnieniu zbiornika paliwem LPG
7pikanie na przełączniku usunięte (wow coś jak kasowanie inspekcji)
8 pojawiające się błędy spowodowane usterka - wypadanie zapłonu ( ciekawe iż usterka ta wystąpiła w pierwszy dzień jazdy na świeżo założonej instalacji przy 137k km zaraz po tym jak wyjechałem z zakładu a z czasem tych błędów jest coraz więcej)
9 spalanie wg internatów jest rożne, auto nie należny do oszczędnych : 9.5-15 LPG/100 (ale mnie pali powyżej 15 litrów w manualnej skrzyni przy cyklu mieszanym)
stwierdził ze nie jest w stanie sobie z tym poradzić
widocznie odłączał aku. bo nie świeci się check engine ale czuć delikatną poprawę w jeździe auto jest bardziej żwawe choć nie jest jeszcze to co było. a na wolnych dalej kuleje i nierówno pracuje
zrobiłem tylko 4 km to i check nie powrócił jeszcze,
zobaczę w jakiej kolejności będzie wywalać błędy i pomierzę i sprawdzę porządnie te cewki oraz instalacje elektryczną , powalczę tez z luzami na zaworach , zamierzam też podnieść nieco obudowę filtra i zamontować te wtryskiwacze LPG zgodnie ze sztuką bliżej na krótkich równych odcinkach tych wężyków, do tego sprawdzę wypoziomowanie butli wymienię filtr powietrza na K&N, kupię nowe świece denso, przeczyszczę przepustnice i postaram się znaleźć ogarniętego mechanika od LPG który nie podda się przy lexi . zamówiłem tez MINI VCI to pomoże mi bardziej niż elm na bluetooth , chciałbym jeszcze sam zrobić/kupić sobie kabel do komunikacji z ECU od LPG
macie jeszcze jakieś sugestie coś co mógłbym zrobić (poprawić) w tej instalacji >> ??
zawór gazowy -OMB GB2
zbiornik - BORMECH 630/225/55
wielozawór - TOMASETTO ATO2
ECU -ACON AGIS
czujnik ciśnienia - ACON
wtryskiwacz- AC
filtr gazu- MMC
przewody- SEMPERIT
Pan gazownik napisał mi odpowiedz co moich zastrzeżeń apropo poprawności działania instalacji gazowej w moim aucie:
" 1- pierwszy przegląd i ewentualne uwagi co montażu wg. zaleceń producenta ( producenta czego ??) po 1000km, przyjechał pan po przejechanych 6200 ( fakt ale jakoś miałem dużo jazdy po Pl i niechętnie chciałem podstawić mu auto kiedy 8 dni montował mi gaz w nim )
2- w czasie diagnostyki, podczas jazdy nie stwierdziłem różnicy w mocy ( nie wiem do czego porównywał i żadnej hamowni w okolicy nie widziałem a z tego co się orientuje to był jego pierwszy is200 na warsztacie, ale nie stwierdził różnicy choć ja mu mówiłem ze auto mniej żwawe )
3- nierówna praca na wolnych obrotach (wypadanie zapłonu)benz/gaz usterka w układzie wysokiego napięcia lub czujnik odpowiedzialny za sterowanie tym układem lub usterka mech nieszczelne zawory ( co do zaworów fakt nie sprawdzałem luzów)
4 brak regulacji napełnienia zbiornika, ewentualna możliwość po opróżnieniu zbiornika i demontażu wielozaworu ( niestety jak bym wiedział to bym na pusto mu auto podstawił)
5 wg. wskazań instalacji gazowej regulacja jest prawidłowa, ewentualna regulacja po usunięciu usterki
6 wskaźnik poziomu powtórna regulacja możliwa po opróżnieniu zbiornika paliwem LPG
7pikanie na przełączniku usunięte (wow coś jak kasowanie inspekcji)
8 pojawiające się błędy spowodowane usterka - wypadanie zapłonu ( ciekawe iż usterka ta wystąpiła w pierwszy dzień jazdy na świeżo założonej instalacji przy 137k km zaraz po tym jak wyjechałem z zakładu a z czasem tych błędów jest coraz więcej)
9 spalanie wg internatów jest rożne, auto nie należny do oszczędnych : 9.5-15 LPG/100 (ale mnie pali powyżej 15 litrów w manualnej skrzyni przy cyklu mieszanym)
stwierdził ze nie jest w stanie sobie z tym poradzić
widocznie odłączał aku. bo nie świeci się check engine ale czuć delikatną poprawę w jeździe auto jest bardziej żwawe choć nie jest jeszcze to co było. a na wolnych dalej kuleje i nierówno pracuje
zrobiłem tylko 4 km to i check nie powrócił jeszcze,
zobaczę w jakiej kolejności będzie wywalać błędy i pomierzę i sprawdzę porządnie te cewki oraz instalacje elektryczną , powalczę tez z luzami na zaworach , zamierzam też podnieść nieco obudowę filtra i zamontować te wtryskiwacze LPG zgodnie ze sztuką bliżej na krótkich równych odcinkach tych wężyków, do tego sprawdzę wypoziomowanie butli wymienię filtr powietrza na K&N, kupię nowe świece denso, przeczyszczę przepustnice i postaram się znaleźć ogarniętego mechanika od LPG który nie podda się przy lexi . zamówiłem tez MINI VCI to pomoże mi bardziej niż elm na bluetooth , chciałbym jeszcze sam zrobić/kupić sobie kabel do komunikacji z ECU od LPG
macie jeszcze jakieś sugestie coś co mógłbym zrobić (poprawić) w tej instalacji >> ??