[3UZ-FE] Luz zaworowy

Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: maniek_ls400 »

owczar pisze:Panowie, mam zamiar sprawdzić luz u siebie samodzielnie. Teraz pytanie, gdzie mogę dostać płytki? Czy są to płytki tylko do tego silnika czy np są takie same w innych silnikach toyoty i dostanę od ręki w jakimś lepszym sklepie?

Przy okazji wymiany rozrządu chcę zwalić kolektor dolotowy, porobić nawierty pod wtryskiwacze LPG no i sprawdzić profilaktycznie te luzy zaworowe.
Z płytkami często jest tak, że dobry mechanik (dbający o kieszeń klienta) tak dopasowuje płytki między każdym z zaworów, żeby nie dokupować lub robić to w śladowych ilościach.
Co do zrzucania kolektora - uzbrój się w uszczelki metalowe pod kolektor, przepustnicę i grzybki od listwy paliwowej - tylko z aso. Mam dwa kolektory do LS430 na sprzedaż więc jeśli nie chcesz eksperymentować na swoim pisz PW. Zrzucałem kolektor już 2-3 razy więc jeśli potrzebujesz jakichś step-by-step - dzwoń.
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: owczar »

Dzięki za podpowiedzi. Myślałem, że może w ASO mają od ręki. W końcu sami świadczą usługę regulacji luzu zaworowego. Zerknąłem dzisiaj do manuala i rozważam inne rozwiązanie.

Luz zaworowy raczej się zmniejsza niż powiększa, więc grubszych płytek raczej nie będę potrzebował. Czy ktoś z Was stosował planowanie tych płytek? Rozwiązanie nieskomplikowane i powinno przynieść pożądany rezultat. Czy ktoś kojarzy jaki luz z dopuszczalnego zakresu ustawia serwis? Czy to jest maksymalny zakładany luz, czy raczej środek tolerancji. Z racji, że auto będzie jeździło na LPG mam zamiar ustawiać bliżej górnej granicy tolerancji.
Zakładam, że zimny silnik to temp w okolicach 20 stopni?

Czy te uszczelki pod kolektorem i przepustnicą są jednorazowe? W galancie mam podobne rozwiązanie, ale te 2-3 demontaże z powodzeniem znoszą. Zresztą w moim zdejmowałem kolektor z 5 razy (wtryskiwacze LPG pod kolektorem) i nie było żadnych problemów. Po wszystkich poprawkach w instalacji wymieniłem na koniec na nowy OEM, ale nie zauważyłem żadnej zmiany.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: carsik »

uszczelki jak ni zdemolujesz to można zakłądać bez problemu. Ze szlifowaniem płytek to słaby pomysł.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: owczar »

A jakie są główne przesłanki by ich nie szlifować? Obróbka powierzchniowa?

Gdyby dać częścią szlifowaną od strony szklanki to powierzchnia styku pozostaje duża, a od drugiej strony nadal jest twarda. Nie chcę tego robić pilnikiem, tylko oddać do zakładu specjalistycznego, żeby nie czekać potem tydzień na nowe płytki.
jano86
Lex user
Posty: 68
Rejestracja: 5 mar 2014, o 15:14
Model Lexusa: S13
Skąd:: Wwa
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: jano86 »

Ja dorabialem kiedyś płytki do Imprezy WRX RA (te głowice miały luzy reguilowane płytkami). Była straszna jazda żebyto dorobić, a potem zeszlifować do odpowiednich grubości. problemy były natury technicznej i ciężko było znaleźć speca, który będzie miał stosowny sprzęt (magnesówka).
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: owczar »

A ostatecznie zeszlifowałeś? Były z tym problemy jakieś później? Ja taki warsztat znalazłem w okolicy. Muszę się tylko dogadać czy zrobią mi od ręki lub w krótkim czasie.
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: maniek_ls400 »

Owczar - dzwoniłeś do ASO pytając po ile są płytki i jaka jest ich dostępność ? Lubicie kombinować bojąc się podjechać i zapytać w serwisie ile coś kosztuje..
Po pierwsze spodziewaj się wymiany ZERA płytek a jeśli nawet wydasz 100-200 na nowe to chyba dasz radę ?
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: owczar »

Nie dzwoniłem jeszcze. 200 zł to żaden koszt, tylko kwestia czy dostanę je od reki. Przedzwonię dzisiaj i zapytam. Podpowie ktoś jakie przerwy ustawiać? Środek tolerancji czy z największym zapasem?
Awatar użytkownika
Picakus
Lex user
Posty: 278
Rejestracja: 16 mar 2013, o 16:37
Model Lexusa: Zależnie od chwili
Skąd:: Pomiechówek
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: Picakus »

owczar pisze:Nie dzwoniłem jeszcze. 200 zł to żaden koszt, tylko kwestia czy dostanę je od reki. Przedzwonię dzisiaj i zapytam. Podpowie ktoś jakie przerwy ustawiać? Środek tolerancji czy z największym zapasem?
Lexus GS SDS tu masz rozpisane luzy zaworowe, są oczywiście rozpisane dla zimnego silnika ;)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [3UZ-FE] Luz zaworowy

Post autor: owczar »

Dzięki :) wartości katalogowe juz sprawdzałem. Tylko pytanie czy celować w środek tolerancji czy np w 0.25 dla dolotowych ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości