Page 2 of 11
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 1 Dec 2010, o 21:56
by carinus
Nie trzeba szukać turbin od diesla,na rynku są stare sprawdzone suszarki od celiki CT26 i CT20 które w innym wykonaniu sa tez montowane do diesli.Cena spręzarki zależy od tego w jakim jest stanie i od kogo kupiona.Miałem akurat zestaw do silnika 3SGTE II gen.Wydmuchało mi uszczelkę i akurat w okolicy był na sprzedaż silnik z celiki IIIgen 175KM więc nastąpiła szybka zamiana silników i kolektor z turbina już nie podpasował do nowszej głowicy.
Nie jestem zwolennikiem zakładania turbiny do wszystkiego,jezeli są powody dla których takie rozwiązanie się nie sprawdza to jednak lepiej pomyślec nad zmianą samego silnika.Dopiero zaczynam zagłębiac sie w rodzine silników R6,V6 choc miałem zapędy na wsadzenie V6 3,0 z camry.Nie chcę zbytnio obiecywac ze cokolwiek uda sie mi zrobic,gdyż od jakiegoś czasu nie mieszkam w naszym pięknym kraju i nie mam dostępu do warsztatu.Zbieram natomiast środki na zakup kompletu obrabiarek i spawarek MIG,TIG,plazmy,itp.Swój czas dzielę jeszcze na zabawę w off-road-dzie i przerabiam terenówkę.
Postanowiłem zakupic IS-a i rozsądek każe wybrać wersję 300,jednak nie chcę automatu i biednie z podażą tych autek na rynku w wersji SC.Więc co pozostaje?
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 1 Dec 2010, o 22:23
by janasek
Bodajże IS-y w trzysetce też wychodziły w manualu. SC-ka dostać w manualu nie tylko w PL ale i w Europie graniczy prawie z cudem. Ralfx jednak miał doskonałą okazję do zakupu i wykorzystał ja w 100%.
Moim zdaniem pozostaje uzbroić się w cierpliwość i poszukać SC300/IS300 nawet w autoamcie i włożyć manuala. Jest to dużo prostrze i tańsze iż swapowanie. Dla mnie jest to oczywista opcja jeżeli chcesz tylko 3,0 w manualu i najkorzystniejsza finansowo.
Pozdro
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 1 Dec 2010, o 22:33
by p0lish
janasek wrote:Bodajże IS-y w trzysetce też wychodziły w manualu. SC-ka dostać w manualu nie tylko w PL ale i w Europie graniczy prawie z cudem. Ralfx jednak miał doskonałą okazję do zakupu i wykorzystał ja w 100%.
Moim zdaniem pozostaje uzbroić się w cierpliwość i poszukać SC300/IS300 nawet w autoamcie i włożyć manuala. Jest to dużo prostrze i tańsze iż swapowanie. Dla mnie jest to oczywista opcja jeżeli chcesz tylko 3,0 w manualu i najkorzystniejsza finansowo.
Pozdro
Swapowanie AT na MT to masakra. Sporo poczytałem my.is i aż się odechciało.
Wyjścia [rozsądne] są 2:
- turbisz co masz i - jeździsz na bezpiecznym doładowaniu lub szukasz mocy i mordujesz auto
- kompletny swap - 3sge, 3sgte, 2j wraz z napędem
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 1 Dec 2010, o 23:01
by carinus
Mam na oku 2 sztuki IS200SC.Na swięta będę w kraju to popatrzę jak to wygląda z bliska i może coś wezmę.Potem pomyślę co z tym zrobic.Szukam danych dotyczących hałasu w lexie i nic,nawet jakiekolwiek informacje są szczątkowe.
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 2 Dec 2010, o 09:28
by janasek
Myślałem że zmiana skrzyni na MT jest dużo prostsza. A na czym polegąją problemy przy takim swapie? Kurka, ja myślałem nawet (ale to na razie w strefie marzeń

) o wrzuceniu do mojego manuala. Sama skrzynia nie jest droga...
Pozdro
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 2 Dec 2010, o 10:27
by Wombat
znam przypadki ze tez pozakładali turbiny i dupa zbita spaliny nie dawały rady napędzic turbiny
spaliny NIE NAPEDZAJĄ turbiny. Turbinę napedza ciepło a w zasadzie róznica ciśnień przed i za turbiną a nie energia kinetyczna spalin.
To wszystko są silniki CIEPLNE O SPALANIU WEWNĘTRZNYM.
Turbo od diesla? Nie wie czy w ogóle by się dało zgrać takie turbo
Dało by sie ale jest kilka ALE. Turbo od diesla pracuje w innych temperaturach. Żeby przeżyło powinno być oddalone dalej (50-60cm) od zaworów w głowicy co z kolei spowoduje jego mniejszą wydajność i co jest troche sprzeczne z tym że to silniki cieplne.
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 2 Dec 2010, o 10:51
by klexus
Wombat wrote:znam przypadki ze tez pozakładali turbiny i dupa zbita spaliny nie dawały rady napędzic turbiny
spaliny NIE NAPEDZAJĄ turbiny. Turbinę napedza ciepło a w zasadzie róznica ciśnień przed i za turbiną a nie energia kinetyczna spalin.
To wszystko są silniki CIEPLNE O SPALANIU WEWNĘTRZNYM.
Wombat co ty piszesz za pierdoły:D jakie ciepło napędza turbinę chyba cos pomieszałeś, turbina montowana jest na kolektorze wydechowym przechodzą przez nią spaliny które napedzają wirnik (strona ciepła) ten z kolei napędza drugi wirnik turbiny (strona zimna) który zasysa i spręża nam powietrze na dolocie
Nie ma problemu z turbinami które występują w dieslach, ja chciałem ładować holseta hx35, takie turbo występuje w scani:)
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 2 Dec 2010, o 13:41
by janasek
Wombat, odnośnie turbo coś faktycznie jest nie tak jak piszesz. Klexus ma rację-turbo napędzają spaliny. Ciepłe spaliny wspomagają pracę turbo (np. lepsze smarowanie). Generalnie turbina zasysa dosyć ciepłe powietrze, przez kompresję powietrza staje się ono jeszcze cieplejsze, później idzie do intercolera w celu obniżenia teperatury i tak przygotowane dopiero wchodzi do cylindra. Zimne powietrze jest bardziej natlenione stąd jest lepszym kompanem do spalania razem z paliwem wenwątrz cylindra (ciepłe powietrze jest rzadsze od zimnego).
Natomiast co do sinika to masz rację: jest to silnik cieplny, spalinowy i na dodatek tłokowy. Są to tzw. silniki suwowe (w naszym przypadku cztero-suwowe).
Pozdro
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 2 Dec 2010, o 15:54
by tomekb
jesli chodzi o turbine to ja nie myslalem od diesla tylko od vw 1,8 t volvo 2,0t albo mercedes 1,8 kompresor
Re: [Is200] Dokladnie turbo
Posted: 2 Dec 2010, o 16:31
by BeeMiX
Odpuść, ten silnik sie nie nadaje do niczego. Kup całe 1JZ-GTE i przełóż, jedyna rozsądna opcja, jedyna, uwierz mi i oszczędź sobie nerwów, czasu i zmarnowanych pieniędzy. Nie uraź się, ale nie wiesz o czym mówisz jeśli chodzi o koszta.
Zmiana skrzyni na manual to parę godzin roboty w garażu dla kogoś kto ma chociaż podstawowe doświadczenie z mechaniką i trochę oleju w głowie.