Page 2 of 3
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 16:40
by michal_5000
@Travis - ale myślisz o zrobieniu tego u siebie, tzn. w IS-ie?
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 16:55
by klexus
tak w moim przypadku temat zdechł po tym ja firma tomaracing policzyła sobie za złożenie i strojenie 15 000zł.
Chciałem robić u nich bo uturbiali 2jz i wiedzą co gdzie i jak ale 15 000 to trochę many jest, i doszedłem do wniosku ze nie ma co pakować 20 000 w samochód który jest tyle wart:)
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 18:29
by michal_5000
ale to rozumiem poza gratami tyle policzyli? Pytanie czy ktoś inny nie ogarnąłby tematu taniej... TomaRacing ma jednak sporą renomę i zapewne się ceni.
Co do pakowania tyle co samochód jest wart - to tak niestety jest z poważniejszym tuningiem. Myślisz że ten GS z Twojego avatara to za 1000 dolków tak się przeistoczył?

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 18:38
by Travis
michal_5000 wrote:@Travis - ale myślisz o zrobieniu tego u siebie, tzn. w IS-ie?
Tak w is'e doszedłem do wniosku że nie prędko się go pozbędę więc będę do niego pakował kasę, oczywiście nie wszystko na raz tylko systematycznie po trochu, najpierw będzie swap na sam 2jz-ge a później dołożę turbinę skrzynię i napęd. Ciekawi mnie czy opłaca się np zamontować 1JZ_GTE. Na allegro jest kilka sztuk i to w ciekawej kasie.
http://allegro.pl/lexus-toyota-soarer-s ... 06001.html
http://moto.allegro.pl/silnik-toyota-2- ... 81360.html
http://moto.allegro.pl/silnik-toyota-2- ... 81361.html
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 19:50
by janasek
Bardzo ciekawy projekt by powstał gdybyś załadował w niego 1JZ. I nie musiałbyś go już uturbiać, chociaż te oferty to co podałeś to są chyba bez turbin...Ale tutaj powstaje ryzyko że dostaniesz silnik w gorszym stanie niż 2JZ, chociażby dlatego że czas działa na niekorzyść (wszystkie elementy gumowe się starzeją) i strojenie w PL takiego silnika jest trudniejsze. Szukajać 2JZ masz szanse znaleźć silnik w na prawde dobrej kondycji z małym przebiegiem, wyjęty z auta 6-8 lat młodszego. SWAP jest prostrzy na do wykonania na oryginalnych łapach i strojenie też łatwiejsze. Nie mówiąc że cześci zamienne do niego są raczej normalnie dostępne. Ale ten ostatni problem dla prawdziwego maniaka nie ma znaczenia.
Pozdro
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 20:31
by Ralfx
michal_5000 wrote:
PS. z wiskozą szczerze mówiąc zabiłeś mnie - byłem pewien (na podstawie ToyoDIY.com oraz tego co widziałem na własne oczy w tych Lexach) że jej tam po prostu nie ma, tzn. że wiatrak jest elektryczny...

)
A teraz to sam sie zastanawiam, bo we wtorek oglądałem GSa mk2 i faktycznie inny jest wiatrak jak u mnie w SC300 więc chyba mogłem Cie w błąd wprowadzić. Tak więc sorry

ale to tylko jeden problem rozwiązuje.
Kolektor z aristo 2JZ-GTE nie podejdzie. Mają inne głowice.
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 20:35
by BeeMiX
Nie obraźcie się ale jak czytam ten temat to 90% osób tutaj nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. Gorąco polecam ten temat:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=30004&hl= mimo że ma 5 lat dużo się nie zmieniło, może tylko usługi poszły do góry. Swap jest dużo prostszy i tańszy (jeżeli masz całego dawce), używa się oryginalnych łap (także przy 1JZ), stroi tak jak każdy inny silnik. Jeśli kupujesz dawce to masz szanse sprawdzić jak ten motor działa w jeżdżącym aucie. Przerzucasz do siebie tyle ile potrzebujesz, w przypadku 1JZGTE i 2JZGTE masz pancerny dół silnika i DUŻO mocniejszą skrzynie biegów. Mimo że te skrzynie mają to samo oznaczenie to różnią się od tej z 2JZGE ktora klęka przy 350KM. Nie mówie już o tym że dysponujesz każdą inną częścią do auta którą możesz sprzedać albo zezłomować. Jeśli niechcesz wiecej jak 300KM, no to powiedzmy że sensowne to nie jest ale możesz uturbić auto w tych samych kosztach co swap. Jeśli jednak chcesz więcej mocy to zakucie 2JZGE i babranie się z tym wszystkim, gdzie np. w 2JZ-GTE wystarczy podnieść cisnienie doładowania, dobrze wystroić i na całkowicie seryjnym silniku będziesz miał okolice 390KM. Bezpieczne!
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 20:41
by Travis
janasek wrote:Bardzo ciekawy projekt by powstał gdybyś załadował w niego 1JZ. I nie musiałbyś go już uturbiać, chociaż te oferty to co podałeś to są chyba bez turbin...Ale tutaj powstaje ryzyko że dostaniesz silnik w gorszym stanie niż 2JZ, chociażby dlatego że czas działa na niekorzyść (wszystkie elementy gumowe się starzeją) i strojenie w PL takiego silnika jest trudniejsze. Szukajać 2JZ masz szanse znaleźć silnik w na prawde dobrej kondycji z małym przebiegiem, wyjęty z auta 6-8 lat młodszego. SWAP jest prostrzy na do wykonania na oryginalnych łapach i strojenie też łatwiejsze. Nie mówiąc że cześci zamienne do niego są raczej normalnie dostępne. Ale ten ostatni problem dla prawdziwego maniaka nie ma znaczenia.
Pozdro
faktycznie nie zauważyłem że nie ma turbin mój błąd :/
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 21:42
by janasek
Oryginalne łapy od 1JZGTE są takie same jak do 2JZGTE? Szukłem na toydiy.com ale jakoś nie znalazłem. Moim zdaniem trzeba je przerobić aby podeszły pod IS200. Z 2JZ by nie było tego problemu, bo będą pasowały od IS300 razem z silnikiem. BeeMiX, jak to w końcu jest?
Pozdrawiam
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Posted: 27 Jul 2011, o 22:01
by stachulex
BeeMiX wrote:Nie obraźcie się ale jak czytam ten temat to 90% osób tutaj nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. Gorąco polecam ten temat:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=30004&hl= mimo że ma 5 lat dużo się nie zmieniło, może tylko usługi poszły do góry. Swap jest dużo prostszy i tańszy (jeżeli masz całego dawce), używa się oryginalnych łap (także przy 1JZ), stroi tak jak każdy inny silnik. Jeśli kupujesz dawce to masz szanse sprawdzić jak ten motor działa w jeżdżącym aucie. Przerzucasz do siebie tyle ile potrzebujesz, w przypadku 1JZGTE i 2JZGTE masz pancerny dół silnika i DUŻO mocniejszą skrzynie biegów. Mimo że te skrzynie mają to samo oznaczenie to różnią się od tej z 2JZGE ktora klęka przy 350KM. Nie mówie już o tym że dysponujesz każdą inną częścią do auta którą możesz sprzedać albo zezłomować. Jeśli niechcesz wiecej jak 300KM, no to powiedzmy że sensowne to nie jest ale możesz uturbić auto w tych samych kosztach co swap. Jeśli jednak chcesz więcej mocy to zakucie 2JZGE i babranie się z tym wszystkim, gdzie np. w 2JZ-GTE wystarczy podnieść cisnienie doładowania, dobrze wystroić i na całkowicie seryjnym silniku będziesz miał okolice 390KM. Bezpieczne!
podzielam zdanie kolegi.lepiej walnac swapa niz babrac sie w uturbianie 2jz-ge