Page 2 of 3

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 16:40
by michal_5000
@Travis - ale myślisz o zrobieniu tego u siebie, tzn. w IS-ie?

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 16:55
by klexus
tak w moim przypadku temat zdechł po tym ja firma tomaracing policzyła sobie za złożenie i strojenie 15 000zł.
Chciałem robić u nich bo uturbiali 2jz i wiedzą co gdzie i jak ale 15 000 to trochę many jest, i doszedłem do wniosku ze nie ma co pakować 20 000 w samochód który jest tyle wart:)

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 18:29
by michal_5000
ale to rozumiem poza gratami tyle policzyli? Pytanie czy ktoś inny nie ogarnąłby tematu taniej... TomaRacing ma jednak sporą renomę i zapewne się ceni.

Co do pakowania tyle co samochód jest wart - to tak niestety jest z poważniejszym tuningiem. Myślisz że ten GS z Twojego avatara to za 1000 dolków tak się przeistoczył? ;)

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 18:38
by Travis
michal_5000 wrote:@Travis - ale myślisz o zrobieniu tego u siebie, tzn. w IS-ie?

Tak w is'e doszedłem do wniosku że nie prędko się go pozbędę więc będę do niego pakował kasę, oczywiście nie wszystko na raz tylko systematycznie po trochu, najpierw będzie swap na sam 2jz-ge a później dołożę turbinę skrzynię i napęd. Ciekawi mnie czy opłaca się np zamontować 1JZ_GTE. Na allegro jest kilka sztuk i to w ciekawej kasie.

http://allegro.pl/lexus-toyota-soarer-s ... 06001.html
http://moto.allegro.pl/silnik-toyota-2- ... 81360.html
http://moto.allegro.pl/silnik-toyota-2- ... 81361.html

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 19:50
by janasek
Bardzo ciekawy projekt by powstał gdybyś załadował w niego 1JZ. I nie musiałbyś go już uturbiać, chociaż te oferty to co podałeś to są chyba bez turbin...Ale tutaj powstaje ryzyko że dostaniesz silnik w gorszym stanie niż 2JZ, chociażby dlatego że czas działa na niekorzyść (wszystkie elementy gumowe się starzeją) i strojenie w PL takiego silnika jest trudniejsze. Szukajać 2JZ masz szanse znaleźć silnik w na prawde dobrej kondycji z małym przebiegiem, wyjęty z auta 6-8 lat młodszego. SWAP jest prostrzy na do wykonania na oryginalnych łapach i strojenie też łatwiejsze. Nie mówiąc że cześci zamienne do niego są raczej normalnie dostępne. Ale ten ostatni problem dla prawdziwego maniaka nie ma znaczenia. :dance3:

Pozdro

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 20:31
by Ralfx
michal_5000 wrote: PS. z wiskozą szczerze mówiąc zabiłeś mnie - byłem pewien (na podstawie ToyoDIY.com oraz tego co widziałem na własne oczy w tych Lexach) że jej tam po prostu nie ma, tzn. że wiatrak jest elektryczny... :? )
A teraz to sam sie zastanawiam, bo we wtorek oglądałem GSa mk2 i faktycznie inny jest wiatrak jak u mnie w SC300 więc chyba mogłem Cie w błąd wprowadzić. Tak więc sorry ;) ale to tylko jeden problem rozwiązuje.
Kolektor z aristo 2JZ-GTE nie podejdzie. Mają inne głowice.

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 20:35
by BeeMiX
Nie obraźcie się ale jak czytam ten temat to 90% osób tutaj nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. Gorąco polecam ten temat: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=30004&hl= mimo że ma 5 lat dużo się nie zmieniło, może tylko usługi poszły do góry. Swap jest dużo prostszy i tańszy (jeżeli masz całego dawce), używa się oryginalnych łap (także przy 1JZ), stroi tak jak każdy inny silnik. Jeśli kupujesz dawce to masz szanse sprawdzić jak ten motor działa w jeżdżącym aucie. Przerzucasz do siebie tyle ile potrzebujesz, w przypadku 1JZGTE i 2JZGTE masz pancerny dół silnika i DUŻO mocniejszą skrzynie biegów. Mimo że te skrzynie mają to samo oznaczenie to różnią się od tej z 2JZGE ktora klęka przy 350KM. Nie mówie już o tym że dysponujesz każdą inną częścią do auta którą możesz sprzedać albo zezłomować. Jeśli niechcesz wiecej jak 300KM, no to powiedzmy że sensowne to nie jest ale możesz uturbić auto w tych samych kosztach co swap. Jeśli jednak chcesz więcej mocy to zakucie 2JZGE i babranie się z tym wszystkim, gdzie np. w 2JZ-GTE wystarczy podnieść cisnienie doładowania, dobrze wystroić i na całkowicie seryjnym silniku będziesz miał okolice 390KM. Bezpieczne!

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 20:41
by Travis
janasek wrote:Bardzo ciekawy projekt by powstał gdybyś załadował w niego 1JZ. I nie musiałbyś go już uturbiać, chociaż te oferty to co podałeś to są chyba bez turbin...Ale tutaj powstaje ryzyko że dostaniesz silnik w gorszym stanie niż 2JZ, chociażby dlatego że czas działa na niekorzyść (wszystkie elementy gumowe się starzeją) i strojenie w PL takiego silnika jest trudniejsze. Szukajać 2JZ masz szanse znaleźć silnik w na prawde dobrej kondycji z małym przebiegiem, wyjęty z auta 6-8 lat młodszego. SWAP jest prostrzy na do wykonania na oryginalnych łapach i strojenie też łatwiejsze. Nie mówiąc że cześci zamienne do niego są raczej normalnie dostępne. Ale ten ostatni problem dla prawdziwego maniaka nie ma znaczenia. :dance3:

Pozdro

faktycznie nie zauważyłem że nie ma turbin mój błąd :/

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 21:42
by janasek
Oryginalne łapy od 1JZGTE są takie same jak do 2JZGTE? Szukłem na toydiy.com ale jakoś nie znalazłem. Moim zdaniem trzeba je przerobić aby podeszły pod IS200. Z 2JZ by nie było tego problemu, bo będą pasowały od IS300 razem z silnikiem. BeeMiX, jak to w końcu jest?

Pozdrawiam

Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2

Posted: 27 Jul 2011, o 22:01
by stachulex
BeeMiX wrote:Nie obraźcie się ale jak czytam ten temat to 90% osób tutaj nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. Gorąco polecam ten temat: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=30004&hl= mimo że ma 5 lat dużo się nie zmieniło, może tylko usługi poszły do góry. Swap jest dużo prostszy i tańszy (jeżeli masz całego dawce), używa się oryginalnych łap (także przy 1JZ), stroi tak jak każdy inny silnik. Jeśli kupujesz dawce to masz szanse sprawdzić jak ten motor działa w jeżdżącym aucie. Przerzucasz do siebie tyle ile potrzebujesz, w przypadku 1JZGTE i 2JZGTE masz pancerny dół silnika i DUŻO mocniejszą skrzynie biegów. Mimo że te skrzynie mają to samo oznaczenie to różnią się od tej z 2JZGE ktora klęka przy 350KM. Nie mówie już o tym że dysponujesz każdą inną częścią do auta którą możesz sprzedać albo zezłomować. Jeśli niechcesz wiecej jak 300KM, no to powiedzmy że sensowne to nie jest ale możesz uturbić auto w tych samych kosztach co swap. Jeśli jednak chcesz więcej mocy to zakucie 2JZGE i babranie się z tym wszystkim, gdzie np. w 2JZ-GTE wystarczy podnieść cisnienie doładowania, dobrze wystroić i na całkowicie seryjnym silniku będziesz miał okolice 390KM. Bezpieczne!
podzielam zdanie kolegi.lepiej walnac swapa niz babrac sie w uturbianie 2jz-ge