Strona 2 z 5

Re: [is200] Skłądana tylna kanapa

: 30 paź 2010, o 22:40
autor: Ralfx
dS pisze:Poprawianie fabryki zawsze jest kosztem czegoś. Gleba i rozpórki to lepsze właściwości jezdne i ładniejszy wygląd ale niższy komfort i gorsze bezpieczeństwo.
Moim zdaniem bezpieczeństwo większe jest właśnie dzięki tym właściwościom jezdnym. Tak wiec tutaj można patrzeć dwojako.

Myślę że moderator powinien przenieść naszą rozmowe na temat rozpórek itd. do osobnego tematu bo już dawno zapomnieliśmy o kanapach :P

Re: [is200] Skłądana tylna kanapa

: 30 paź 2010, o 22:51
autor: janasek
dS pisze:
klexus pisze:. Gleba .... niższy komfort i gorsze bezpieczeństwo.
Nie zgodze sie: bezpieczeństwo prowadzenia i jazdy jest na pewno większe, bo "przesuwasz" w gorę możliwości pojazdu. Koomfort z reguły niższy, ale mozna skonfigurować zawieszenie tak żebyś miał trochę lepsze parametry jezdne i nie odczuł pogorszenia komfortu (czasmi wwystarczy zastosować innego producenta amortyzatorów lub ich rodzaj - trudna rzecz ale do wykonania)

Odnośnie Crashtestu to nie możesz porównywać pojazdów: jeden po glebie, drugi nie. To tak jakbyś porównał zderzenie czołowe pojazdu osobowego z ciężarówką. Na różnych wysokościach sioedzą kierowcy, ale różnice elementów (w naszym przypadku) nie są wysokościowo jakoś specjalnie inne więc nie ma to większego znaczenia.

Generalnie dobrze założone rozporki i dobrej klasy zwiększają bezpieczeństwo rowniez podczas wypadku bo zapewniają większą sztywnośc karoserii. A czy są uszkodzenia większe? Jest to element, który ciągnie drugą stronę pojazdu w razie kraksy, więc tutaj trochę racji macie... Ale nie przesadzajmy, to wszystko zależy od prędkości w czasie kolizji. Przy mniejszych prędkościach myślę że wręcz może ograniczyć rozmiary uszkodzeń (auto jest sztywniejsze, są dwa elementy, które rozporwadzają siłe udzrzenia po całej kaście, czyli siła rozprowadzona bardziej równomiernie po całej budzie=mniejsze uszkodzenia).

Pozdro

Re: [is200] Skłądana tylna kanapa

: 30 paź 2010, o 23:10
autor: dS
Ralfx pisze:
dS pisze:Poprawianie fabryki zawsze jest kosztem czegoś. Gleba i rozpórki to lepsze właściwości jezdne i ładniejszy wygląd ale niższy komfort i gorsze bezpieczeństwo.
Moim zdaniem bezpieczeństwo większe jest właśnie dzięki tym właściwościom jezdnym. Tak wiec tutaj można patrzeć dwojako.
Chodziło i o bezpośrednie bezpieczeństwo w momencie wypadku a nie pośrednie które daje większą szansę jego uniknięcia.
janasek pisze: ... (w naszym przypadku) nie są wysokościowo jakoś specjalnie inne więc nie ma to większego znaczenia.
tu się niestety mylisz bo 3cm w wysokości zawieszenia robi sporą różnice przy zderzeniu
janasek pisze: Generalnie dobrze założone rozporki i dobrej klasy zwiększają bezpieczeństwo rowniez podczas wypadku bo zapewniają większą sztywnośc karoserii. A czy są uszkodzenia większe? Jest to element, który ciągnie drugą stronę pojazdu w razie kraksy, więc tutaj trochę racji macie... Ale nie przesadzajmy, to wszystko zależy od prędkości w czasie kolizji. Przy mniejszych prędkościach myślę że wręcz może ograniczyć rozmiary uszkodzeń (auto jest sztywniejsze, są dwa elementy, które rozporwadzają siłe udzrzenia po całej kaście, czyli siła rozprowadzona bardziej równomiernie po całej budzie=mniejsze uszkodzenia).
Ale większa sztywność nie gwarantuje ci większego bezpieczeństwa a wręcz przeciwnie, obecne auta robione są tak że w momencie zderzenia buda pochłania energię uderzenia, jak ją usztywnisz to energia która nie została pochłonięta zostanie przekazana, a im więcej energii tym większe zniszczenia. I wtedy jest tak jak klexus pisze, gdy dostaniesz strzała w bok poprzez usztywnienie energia przekazywana jest na drugą stronę auta przez co zniszczenia są znacznie większe. Pomijam tutaj kwestię rozchodzenia się energii gdy stosuje się klatkę, bo to inna bajka.

Re: [is200] Skłądana tylna kanapa

: 31 paź 2010, o 00:11
autor: Ralfx
Coś tam w tym jest co mówicie, aczkolwiek jak wolę się nie rozbijać wcale zatem jestem za rozpórkami. Rozórka na pewno zaburza strefy zgniotu, ale dziwi mnie fakt że zniszcznia są większe. Gdybym miał strzelać to powiedziałbym że samochód z rozpórkami powinien sie lepiej prezentować po derzenia (w końcu jest sztywniejszy). Moglibyście jakoś zapodać tutaj ten test porównawczy?

[Lexus] Rozpórki

: 31 paź 2010, o 10:49
autor: maxkow
Temat przeniesiony z innego działu


Co do rozpórek to ostanio wjechała do Leszka dolna rozpórka . :biggrin2:

Obrazek

Obrazek


Nie ukrywam ze za jakis czas bede myslał o tylnej dolnej rozporce.

Re: [Lexus] Rozpórki

: 31 paź 2010, o 11:46
autor: tomekb
Fajna rozpóra napewno przy tej mocy sie przydaje co ty masz :)

Re: [Lexus] Rozpórki

: 31 paź 2010, o 12:27
autor: Narf
rozporkato fajna sprawa, na pewno przydaje sie podczas jazdy po zakretach, poprawia sztywnosc, dzieki czemu, auto pewniej sie prowadzi
p.s. maxkow mogles dac jakes ladniejsze srubki :biggrin2:

Re: [Lexus] Rozpórki

: 31 paź 2010, o 13:06
autor: Ralfx
Maxkow masz może jakieś dojście fajniejsze do takich rozpórek? Ja do swojego szukałem i znalazłem tylko przednią na kielichy :|

Re: [Lexus] Rozpórki

: 31 paź 2010, o 23:39
autor: maxkow
Ralfix nie mam jakis specjalnych dojsc do rozpórek , ta dotarła do mnie z DE .

Narw co do ladniejszych srubek to nie ma wieszego sensu , poniewaz i tak rozpórki nie widac . :)

Re: [Lexus] Rozpórki

: 11 lis 2010, o 19:25
autor: forest