Re: Lexus RX 500h opinie
: 19 gru 2023, o 10:25
No tak, trzeba umiec sie targowac, ja troche za miekki jestem ![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
500h paliwożerny?Marslo pisze: ↑18 gru 2023, o 15:00 Mysle, ze kupowanie Lexusa dla walorow jazdy sportowej jest nieporozumieniem.
500h to najbardziej " sportowy" sposrod Lexusow RX piatej generacji, ale jesli ktos naprawde stawia sportowe wlasciwosci jezdne na pierwszym miejscu powienien patrzec raczej w kierunku Porsche czy BMW.
Z tym, ze w budzecie RX 500h ( tj ok 400 tys pln ) to dostanie dobrze wyposazonego Macana 2.0 albo X3 z silnikiem szesciocylindrowym ( tzw miekka hybryde z bateria 8kW, szkoda , ze takiego polaczenia nie ma w Leksusie ).
I do tych aut powinno sie porownywac RX 500h. Zarowno X5 o podobnym wyposazeniu , a tym bardziej Cayenne sa duzo drozsze . Czy warte swojej ceny? Mz nie.
Za to jesli ktos chce kupic nieco usportowione, komfortowe i niezawodne auto klasy SUV , ktore daje szanse na 10 letni okres gwarancji do przebiegu 185 tys pod warunkiem regularnego serwisowania w ASO to konkurencji na rynku nie ma.
Jesli o mnie chodzi to 500h jest zbyt paliwozerny , to regres w stosunku do RX 450h F Sport IV gen, w dodatku z 4 cylidrowym silnikiem. Musimy sie powoli przyzwyczajac, za za 10 lat auta spalinowe odejda do lamusa i logicznym krokiem jest zakup obecnie wersji plug-in na kolejne 6-8 lat. No chyba ,ze ktos nie ma mozliwosci ladowania baterii w domu lub w pracy.
rynek zmienia się z miesiąca na miesiąc, to co było pół roku temu już dawno nie jest aktualne. Znajomy zamawiał bmw X4 w lutym z odbiorem na grudzień , ja zamawiałem X5 w czerwcu z dostawą na październik.pss pisze: ↑19 gru 2023, o 11:57 No nie wiem, audi latem gdy zapytałem o dodatkowy rabat na auto które mieli od tygodnia na placu odpowiedzieli, że mogą dać dywaniki i to max jeżeli nie będzie finansowania z VW ( rabat standardowy 12,2%).
Totalnie nie chcieli rozmawiać, powiedzieli, że na ten model nic nie wymyślą i on po prostu się im sprzeda.
Tak więc też różnie jest i jak zależy na czasie to...
A konfiguratory w niemczech wiemy jak działają raz w 3 msc dostaniesz, raz 12msc+, bo brakuje jakieś pierdoły do kamery...
Kolega w tym samym okresie poszedł po q5 z konfiguratora i dostał 18 lub 20% bez większej rozmowy...
fizyki nie oszukasz , jest moda na SUVy , duże koła , systemy bezpieczeństwa i masa udogodnień, powoduje to że samochody ważą po 2 tony na sucho , mając bardzo dużą masę nieresorowaną .Marslo pisze: ↑19 gru 2023, o 15:25 Tak uwazam. Mz kazda kolejna generacja powinna palic mniej, a nie wiecej. W dodatku ma 4 cylindry zamiast 6.
Rozumiem, ze ma ok 20 % wiecej mocy ( moj F Sport 2016 ma 313 kM ) , ale RX 500h powinien miec mz wieksza baterie i lepszy system zarzadzania energia, zeby ograniczyc zuzycie paliwa.
Dla mnie jest ono miara nowoczesnosci aut premium. Latwo jest zrobic auto o duzej mocy, ktore zuzywa duzo paliwa, to juz cwiczylismy.
Mialem na poczatku lat 2000 auta z silnikami 8 cylindrowymi, w tym LS 400. I on srednio palil nieco ponad 11 l. A ja w dodatku mialem wtedy ( krotko po 40ce) ciezsza noge, co sie skonczylo rozbiciem LS . Co prawda nie z mojej winy, ale gdybym jezdzil tak jak teraz pewno wypadku bym uniknal.
Dorzuciłbym jeszcze parujące szyby w trybie klimatyzacji auto.piotrulec pisze: ↑15 sty 2024, o 09:52 użytkuje RXa drugi miesiąc i w 80% mogę potwierdzić to co piszesz. U mnie jeszcze , przycisza nawigację , nie zapamiętuje koloru samochodu w kamerze 360* (niby drobiazg ale czasami wraca do koloru bazowego, pewnie jak traci synchro) i nie zapamiętuje rozpoznawania twarzy użytkownika , często wyłapuje mnie jako żonę i zaczyna zgniatać mi nogi :/