swap Hamulców

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2800
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: swap Hamulców

Post by dS »

właśnie, z czego to hebel. Audi ? bo raczej nie z japończyka, co z rozstawem szpilek?
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
User avatar
agatka
Lex Driver
Posts: 310
Joined: 20 Nov 2015, o 01:14
Model Lexusa: is200
Skąd:: Lodz
Location: Łódz
Contact:

Re: swap Hamulców

Post by agatka »

ronnie441 wrote:Witam panowie chciałbym zwiekszyć troche siłę hamowania i tu pojawia się moje pytanie czy do lexusa is 200 można założyć jakiś inny zestaw hamulcowy tzn. jarzmo od innego auta zaciski i większe tarcze.
Spójrz na mój temat i zdjecia mojego setupu bbk
User avatar
baniaq
Lex Maniak
Posts: 789
Joined: 4 Jun 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Contact:

Re: swap Hamulców

Post by baniaq »

Ten setup z Audi jest przekombinowany. Trzeba roztaczać tarczę.

Czytajcie forum uważniej :P
viewtopic.php?f=184&t=8552&start=40#p95533
To jest magiczne 345x32 prawie P&P.

Po failu z tym setupem (za cienki adapter) poprosiłem kolesia z allegro (pavel) o adaptery pod tę tarczę i jakieś fajne zaciski. Typ miał to ogarnąć, zapisał sobie mój numer telefonu, dzwonił parę razy jakie zaciski przymierzał i nie pasowały, po czym przestał odbierać. Obstawiam, że niedługo na allegro pojawi się jego nowy projekt własnie 345x32.

Z tego co sam przeżyłem:
a) Zaciski z W220 nie pasują - za mało mięsa na adapter
b) Zaciski z W163 nie pasują - za mały odstęp między uszami, adapter musiałby być wielkim klockiem o skomplikowanej budowie, żeby to siadło.
c) Zacisk Z18 Porsche / VW / Audi nie pasuje, haczy o sworzeń. Nawet przy tarczy 360x32 (też przymierzane)

Jeżeli znalazłby się ktoś chętny na jakiś fajny BBK do IS / GS (w końcu mają te same heble) to możemy pogadać na PW. Zaplecze techniczne do wycinki mam już ogarnięte (w dobrej cenie). Znalazłem też nowego projektanta.
Jedyną rzeczą, która mnie wstrzymuje jest chwilowy brak $$ i czasu, myślę że we wrześniu znowu mogę wrócić do gry.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
User avatar
agatka
Lex Driver
Posts: 310
Joined: 20 Nov 2015, o 01:14
Model Lexusa: is200
Skąd:: Lodz
Location: Łódz
Contact:

Re: swap Hamulców

Post by agatka »

baniaq wrote:Ten setup z Audi jest przekombinowany. Trzeba roztaczać tarczę.

Czytajcie forum uważniej :P
viewtopic.php?f=184&t=8552&start=40#p95533
To jest magiczne 345x32 prawie P&P.

Po failu z tym setupem (za cienki adapter) poprosiłem kolesia z allegro (pavel) o adaptery pod tę tarczę i jakieś fajne zaciski. Typ miał to ogarnąć, zapisał sobie mój numer telefonu, dzwonił parę razy jakie zaciski przymierzał i nie pasowały, po czym przestał odbierać. Obstawiam, że niedługo na allegro pojawi się jego nowy projekt własnie 345x32.

Z tego co sam przeżyłem:
a) Zaciski z W220 nie pasują - za mało mięsa na adapter
b) Zaciski z W163 nie pasują - za mały odstęp między uszami, adapter musiałby być wielkim klockiem o skomplikowanej budowie, żeby to siadło.
c) Zacisk Z18 Porsche / VW / Audi nie pasuje, haczy o sworzeń. Nawet przy tarczy 360x32 (też przymierzane)

Jeżeli znalazłby się ktoś chętny na jakiś fajny BBK do IS / GS (w końcu mają te same heble) to możemy pogadać na PW. Zaplecze techniczne do wycinki mam już ogarnięte (w dobrej cenie). Znalazłem też nowego projektanta.
Jedyną rzeczą, która mnie wstrzymuje jest chwilowy brak $$ i czasu, myślę że we wrześniu znowu mogę wrócić do gry.
Wogole to wiesz co piszesz???
Przekombinowany heh spójrz lepiej co sam piszesz!
Po failu z tym setupem (za cienki adapter) poprosiłem kolesia z allegro (pavel) o adaptery pod tę tarczę i jakieś fajne zaciski. Typ miał to ogarnąć, zapisał sobie mój numer telefonu, dzwonił parę razy jakie zaciski przymierzał i nie pasowały, po czym przestał odbierać.
Jasne jest to ze brak Ci pomysłu o kasie juz nie wspomnę skoro bujasz sie juz z tym heblem rok.
Co do osób chętnych na tym forum to co najwyżej możesz popisać kilkanaście stron o wymianie prowadnic w zaciskach i to jeszcze jak najtańszych :bye:
User avatar
baniaq
Lex Maniak
Posts: 789
Joined: 4 Jun 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Contact:

Re: swap Hamulców

Post by baniaq »

A Ty co się tak unosisz? Jak kupisz tarczę ze sklepu, to założysz ją w garażu? Czy trzeba przerabiać?
Ty teraz cwaniaczysz, bo wziąłeś sobie od forumowicza gotowy projekt i tylko go skopiowałeś, gratki!

A że bujam się rok? Cały czas oddaję to komuś do zrobienia, a nie robię sam. I zawsze jest "za tydzień będzie", "coś mi wypadło", "miałem coś ważniejszego". Nie licząc już projektu, głupie wycięcie wodą trwało chyba 3 tygodnie (miało być dwa dni), frezowanie identycznie...
O kosztach u tego typa z allegro chyba sam wiesz, skoro nie kupiłeś u niego, tylko skopiowałeś projekt... Ten BBK wycenił bodajże na 2600. Za tyle można mieć dwie pływające tarcze 360x32 zrobione na zamówienie z aluminiowymi dzwonami.

Chciałem mieć dedykowany zacisk do dedykowanej tarczy. A że po roku czekania na projekt adapter wyszedł 6mm, to ja nie wyobrażam sobie latania z tym po torze...
Zwłaszcza że jeden zestaw OEM serwa i pompy już zajechałem w tym roku na torze, tracąc z wielkim hukiem hamulce przy którymś z rzędu pełnym bucie na dohamowaniu (dlatego myślę o swapie serwa i pompy, bo nie chcę przeżywać tego drugi raz).
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
User avatar
agatka
Lex Driver
Posts: 310
Joined: 20 Nov 2015, o 01:14
Model Lexusa: is200
Skąd:: Lodz
Location: Łódz
Contact:

Re: swap Hamulców

Post by agatka »

A Ty co się tak unosisz? Jak kupisz tarczę ze sklepu, to założysz ją w garażu? Czy trzeba przerabiać?
Ty teraz cwaniaczysz, bo wziąłeś sobie od forumowicza gotowy projekt i tylko go skopiowałeś, gratki

Czy to nie TY kontaktowałeś się z pavel w celu uzyskania informacji i zostałeś lekko mówiąc olany i spuszczony do rynsztoka?
Wiec nie mów mi ze skopiowałem bo adaptery wykonałem sam od podstaw tak samo jak centrowanie i poszerzanie zacisków bo o tym nikt nie mówi!
Marchol
Lex Driver
Posts: 492
Joined: 22 Aug 2011, o 23:02
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Ruda Śląska
Contact:

Post by Marchol »

A próbował ktoś swap z Ls UCF 20? Na takiej zasadzie jak w Gs MKII to zrobiłem z adapterami obniżającymi sworzeń wahacza?
Image
kskarol217
Lex user
Posts: 25
Joined: 20 Mar 2015, o 01:40
Model Lexusa: IS200 TTE Kompressor
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: swap Hamulców

Post by kskarol217 »

Jeśli ktoś chce zostać przy seryjnym rozmiarze hamulców, a efekt ma być 'potężny' to polecam rozwiązanie które przetestowałem u siebie. Oczywiście całość robiłem sam, więc ceny wszystkich części wyszły na poziomie 2200zł. Przy takich wydatkach hamulce docierałem przez około 300-500km :D Efekt taki, że jak pojedziecie na tor, to nie będzie opcji żebyście zagotowali hamulce ;) Poniżej opis:

1) Klocki hamulcowe HAWK Performance (pamiętam, że sam przód kosztował około 600zł)
2) Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
3) Płyn hamulcowy RBF 660
4) Pełna regeneracja zacisków hamulcowych
5) Tarcza ATE (pełna)
[w tarczach jest największe pole do popisu i największy koszt, bo żeby iść totalnie na maxa to trzeba zamontować Black Diamond, a to znacznie podnosi koszt całej inwestycji.]

Główne różnice? Bez rozgrzania hamulce działają dużo lepiej niż seryjne... ale po dogrzaniu, czuć jak hawki wgryzają się w tarcze i zostaje tak naprawde temat dobrej opony żeby ogarnęła takie heble :D A tutaj akurat jak zawsze polecam Extreme VR1!
Igi
Lex user
Posts: 35
Joined: 8 Sep 2015, o 16:43
Model Lexusa: Lexus GS300 '02
Skąd:: Bolesławiec
Location: Bolesławiec

Re: swap Hamulców

Post by Igi »

Klocki Hawk hps, tarcze black Diamond i po 3 miesiącach biją jak cholera.. Wadą fabryczna? Uprzedze pytania, wszystko było zrobione na cito i zregenerowane. Po zrobieniu całości dla pewności zrobiono pomiar bicia. Nie było nic..
kskarol217
Lex user
Posts: 25
Joined: 20 Mar 2015, o 01:40
Model Lexusa: IS200 TTE Kompressor
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: swap Hamulców

Post by kskarol217 »

Pytanie jak ' docierałeś' hamulce :) ja mam wymieniony wyżej setup od roku i jest perfekcyjnie, ale mimo że mało jeżdżę to przechodziłem cały proces adaptacji hebli przez 500km :) oprócz serii hamowań z określonych prędkości i chłodzenia po każdej przez kilka km na koniec 200-300 km bez ostrego hamowania i przekraczania prędkości 120... Dopiero po tym zacząłem normalnie hamować :) Może dlatego chodzą jak żyleta tak długo. Ludzie na ogół olewaja to albo robią po łebkach...ale jeśli rzetelnie zrobiłeś coś takiego na black Diamond to oczywiście zostaje wada fabryczna i gwarancja :)
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests