W tym Video mówią, że 3UZ jest nieznacznie cięższy od 2JZ (o parę funtów).
Może 3UZ będzie tak samo długi jak 2jz, ale 1gfe powinien być krótszy. Niby dwa cylindry w rzędzie mniej, ale ponad 2x większa pojemność.
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 3 Dec 2015, o 17:50
by owczar
A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 3 Dec 2015, o 18:10
by vincenty
Dzięki za odzew, nie spodziewałem się takiej ilości odpowiedzi.
Budżet na wymianę skrzyni na manualną w IS300 podałem raczej realny, bo do skrzyni potrzeba jeszcze kompletu pedałów z pompką wysprzęglika i przewodami, lewarka z mieszkiem itd. + robocizna. Lepiej policzyć więcej niż nastawiać się na 5 tys., a zapłacić potem o połowę więcej.
Tak jak kolega Damian91 napisał miałem na myśli równowartość IS200, a nie kupowanie drugiego auta.
Dawid0ss wrote:A ja na Twoim miejscu bym od razu jednak poszukał auta 300KM. Przeróbki są fajne, ale już na pewno nie są tanie. Więcej z tym zabawy. Więcej z tym zachodu. Utrzymanie też różnie wychodzi, bo to już w końcu nie fabryka. I jeszcze się może okazać, że Ci dowód zabiorą za spaliny. Dobrze to przemyśl
Wg mnie kupowanie samochodu, który już na wjazd jest dla Ciebie za słaby, to bzdura. Kup coś mocnego, a jak Ci się znudzi, dopiero wtedy pomyśl, czy przerabiasz, czy wymieniasz
Pzdr
Problem w tym, że IS mi się szalenie podoba wizualnie, ma eleganckie wnętrze, dobre wyciszenie, fajne nagłośnienie i nie jeździ tego zbyt dużo po ulicach. Jeżeli znasz jakąś alternatywę to wal śmiało, ale BMW mnie kompletnie nie kręcą (poza paroma starymi modelami, które są dla mnie nieosiągalne i na pewno nie jako auto do jazdy na co dzień), a Merce są dużo bardziej awaryjne i też często mają automat przy mocniejszych silnikowo wersjach. Mało zostaje aut z napędem na tył, prędzej bym kupił pewnie AWD albo jakiegoś Focusa ST/Megane RS, bo pomimo FWD podobno fajnie jeżdżą.
michalllw wrote:IS200 z 3UZ+manual spokojnie zmieścisz się w 30
IS200 1jz+ manual z 40 i będzie ciężko
IS300 T+manual z 45 biorąc pod uwagę że zrobione to będzie jak należy bez poprawek a poprawki duuuużo kosztują
Przy 3UZ+ manual tak jak pisałem wcześniej wystarczy połączyć to poza autem i już później wsadzić do auta, zrobić calą kabelkologie i będzie fajna rakieta ale podniesienie mocy po przez montaż kompresora i EMU w 3UZ to będzie jakieś 10k ( optymistycznie) a w uturbionych łatwiej i ,,taniej,, więć musz się zastanowić ile Ci starczy dlatego że czy auto jedźie to pojęcie wzglęne, jeden się podnieca w IS200 a dla drugiego IS300 jest słabe itd
Nie wiem jak to będzie wyglądało technicznie pod względem skomplikowania, ale 3UZ by mi w zupełności wystarczył. Jeździłem też GS430 i jak dla mnie osiągi były naprawdę świetne jak na auto tej klasy. IS200/300 jest znacząco lżejszy, więc pewnie taki tandem wgniatałby w fotel. Co ciekawe spalanie nie jest AŻ tak duże jak na osiągi i elastyczność.
Obejrzę sobie wieczorem tę wideorelację ze swapa to pewnie się czegoś dowiem konkretniejszego.
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 3 Dec 2015, o 21:12
by ledziu
owczar wrote:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu
Ogólnie mocno bym nie przejmował się masą 3uzta ponieważ jest to jedne z lżeszych V8 na rynku a w porównaniau do 1g/Jz-ge waży podobnie a od gte może ważyć mniej.
Co do skrzynki to brałbym BMW 5b/6b ewentualnie coś z jakiegoś tańszego jdm o ile nie będziemy szaleć z Nm co oczywiście i tak nie jest proste w 3uz (cienkie korby)
Do planowanych kosztów dokładałbym 30-40% a do czasu przeróbek 100%...
No i faktem jest to że tak naprawdę jak chcemy upalacza RWD i nie akceptujemy BMW to zbytniego wyboru nie ma... A nawet jak zdecydujemy się na bmw to też różowo nie jest szczególnie jak nie chcemy tworzyć zero jedynkowej wydmuszki...
P.S
Padały kwoty za montaż skrzynki to ja może podam przykład :
jestem obecnie na etapie wymiany sprzęgła ACT (jednotarcz) na tłin plejta exedy no i:::: zakup używki to 1,4k regeneracja 1,5k a po zamontowaniu stwierdzenie że regeneracja jest źle zrobiona więc następne rozkładanie auta i czekanie + koszty... to na tyle co do planowania
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 3 Dec 2015, o 21:26
by dS
Ledziu a zdradzisz co za szatana znów budujesz ? czy Colta koksujesz?
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 4 Dec 2015, o 10:27
by ledziu
Po wszystkich przygodach z tuningiem/gowcami ja i mój brat i moi koledzy nawróciliśmy się jedni na odpuszczenie tematu a drudzy na lancer evo... ja akurat jestem w gronie lancerowców
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 4 Dec 2015, o 22:29
by tomekb
Szkoda ze nie ma przycisku lubię to
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 6 Dec 2015, o 02:57
by vincenty
ledziu wrote:
owczar wrote:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu
Ja wyczytałem, że właśnie może być z tym problem...
Gdyby to było w miarę proste to kupiłbym IS200 Sport i cieszył się autem, jednocześnie zbierając na swapa.
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 9 Dec 2015, o 15:15
by michalllw
vincenty wrote:
ledziu wrote:
owczar wrote:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu
Ja wyczytałem, że właśnie może być z tym problem...
Gdyby to było w miarę proste to kupiłbym IS200 Sport i cieszył się autem, jednocześnie zbierając na swapa.
Jak będzie Ci robić jakiś paździoch to będą problemy a jak oddasz do firmy która robi takie dziwne rzeczy to będzie
Zobacz jak ładnie wygląda V8 w is200, prawie jak oryginał photo uploader
Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?
Posted: 9 Dec 2015, o 22:13
by vincenty
Gościowi ten projekt zajął 6 lat, ale jak widać udało się.
Gdyby udało się zamknąć swap V8 do IS200 w cenie IS300 z konwersją na manual (załóżmy 35 tys. zł) to byłaby to super sprawa.