Page 2 of 6

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 3 Dec 2015, o 17:16
by baniaq

W tym Video mówią, że 3UZ jest nieznacznie cięższy od 2JZ (o parę funtów).
Może 3UZ będzie tak samo długi jak 2jz, ale 1gfe powinien być krótszy. Niby dwa cylindry w rzędzie mniej, ale ponad 2x większa pojemność.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 3 Dec 2015, o 17:50
by owczar
A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 3 Dec 2015, o 18:10
by vincenty
Dzięki za odzew, nie spodziewałem się takiej ilości odpowiedzi.

Budżet na wymianę skrzyni na manualną w IS300 podałem raczej realny, bo do skrzyni potrzeba jeszcze kompletu pedałów z pompką wysprzęglika i przewodami, lewarka z mieszkiem itd. + robocizna. Lepiej policzyć więcej niż nastawiać się na 5 tys., a zapłacić potem o połowę więcej.

Tak jak kolega Damian91 napisał miałem na myśli równowartość IS200, a nie kupowanie drugiego auta. :D
Dawid0ss wrote:A ja na Twoim miejscu bym od razu jednak poszukał auta 300KM. Przeróbki są fajne, ale już na pewno nie są tanie. Więcej z tym zabawy. Więcej z tym zachodu. Utrzymanie też różnie wychodzi, bo to już w końcu nie fabryka. I jeszcze się może okazać, że Ci dowód zabiorą za spaliny. Dobrze to przemyśl :-)
Wg mnie kupowanie samochodu, który już na wjazd jest dla Ciebie za słaby, to bzdura. Kup coś mocnego, a jak Ci się znudzi, dopiero wtedy pomyśl, czy przerabiasz, czy wymieniasz :-)
Pzdr
Problem w tym, że IS mi się szalenie podoba wizualnie, ma eleganckie wnętrze, dobre wyciszenie, fajne nagłośnienie i nie jeździ tego zbyt dużo po ulicach. Jeżeli znasz jakąś alternatywę to wal śmiało, ale BMW mnie kompletnie nie kręcą (poza paroma starymi modelami, które są dla mnie nieosiągalne i na pewno nie jako auto do jazdy na co dzień), a Merce są dużo bardziej awaryjne i też często mają automat przy mocniejszych silnikowo wersjach. Mało zostaje aut z napędem na tył, prędzej bym kupił pewnie AWD albo jakiegoś Focusa ST/Megane RS, bo pomimo FWD podobno fajnie jeżdżą.
michalllw wrote:IS200 z 3UZ+manual spokojnie zmieścisz się w 30
IS200 1jz+ manual z 40 i będzie ciężko
IS300 T+manual z 45 biorąc pod uwagę że zrobione to będzie jak należy bez poprawek a poprawki duuuużo kosztują :doh:
Przy 3UZ+ manual tak jak pisałem wcześniej wystarczy połączyć to poza autem i już później wsadzić do auta, zrobić calą kabelkologie i będzie fajna rakieta ale podniesienie mocy po przez montaż kompresora i EMU w 3UZ to będzie jakieś 10k ( optymistycznie) a w uturbionych łatwiej i ,,taniej,, więć musz się zastanowić ile Ci starczy dlatego że czy auto jedźie to pojęcie wzglęne, jeden się podnieca w IS200 a dla drugiego IS300 jest słabe itd :biggrin2:
Nie wiem jak to będzie wyglądało technicznie pod względem skomplikowania, ale 3UZ by mi w zupełności wystarczył. Jeździłem też GS430 i jak dla mnie osiągi były naprawdę świetne jak na auto tej klasy. IS200/300 jest znacząco lżejszy, więc pewnie taki tandem wgniatałby w fotel. Co ciekawe spalanie nie jest AŻ tak duże jak na osiągi i elastyczność.

Obejrzę sobie wieczorem tę wideorelację ze swapa to pewnie się czegoś dowiem konkretniejszego.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 3 Dec 2015, o 21:12
by ledziu
owczar wrote:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu :klucz:

Ogólnie mocno bym nie przejmował się masą 3uzta ponieważ jest to jedne z lżeszych V8 na rynku a w porównaniau do 1g/Jz-ge waży podobnie a od gte może ważyć mniej.

Co do skrzynki to brałbym BMW 5b/6b ewentualnie coś z jakiegoś tańszego jdm o ile nie będziemy szaleć z Nm co oczywiście i tak nie jest proste w 3uz (cienkie korby)

Do planowanych kosztów dokładałbym 30-40% a do czasu przeróbek 100%...

No i faktem jest to że tak naprawdę jak chcemy upalacza RWD i nie akceptujemy BMW to zbytniego wyboru nie ma... A nawet jak zdecydujemy się na bmw to też różowo nie jest szczególnie jak nie chcemy tworzyć zero jedynkowej wydmuszki...

P.S

Padały kwoty za montaż skrzynki to ja może podam przykład :

jestem obecnie na etapie wymiany sprzęgła ACT (jednotarcz) na tłin plejta :biggrin2: exedy no i:::: zakup używki to 1,4k regeneracja 1,5k a po zamontowaniu stwierdzenie że regeneracja jest źle zrobiona więc następne rozkładanie auta i czekanie + koszty... to na tyle co do planowania :biggrin2:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 3 Dec 2015, o 21:26
by dS
Ledziu a zdradzisz co za szatana znów budujesz ? czy Colta koksujesz?

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 4 Dec 2015, o 10:27
by ledziu
Po wszystkich przygodach z tuningiem/gowcami ja i mój brat i moi koledzy :biggrin2: nawróciliśmy się jedni na odpuszczenie tematu a drudzy na lancer evo... :hobby: ja akurat jestem w gronie lancerowców :biggrin2:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 4 Dec 2015, o 22:29
by tomekb
Szkoda ze nie ma przycisku lubię to

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 6 Dec 2015, o 02:57
by vincenty
ledziu wrote:
owczar wrote:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu :klucz:
Ja wyczytałem, że właśnie może być z tym problem...
Gdyby to było w miarę proste to kupiłbym IS200 Sport i cieszył się autem, jednocześnie zbierając na swapa.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 9 Dec 2015, o 15:15
by michalllw
vincenty wrote:
ledziu wrote:
owczar wrote:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu :klucz:
Ja wyczytałem, że właśnie może być z tym problem...
Gdyby to było w miarę proste to kupiłbym IS200 Sport i cieszył się autem, jednocześnie zbierając na swapa.
Jak będzie Ci robić jakiś paździoch to będą problemy a jak oddasz do firmy która robi takie dziwne rzeczy to będzie :ok:
Zobacz jak ładnie wygląda V8 w is200, prawie jak oryginał :biggrin2:
Image
photo uploader

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Posted: 9 Dec 2015, o 22:13
by vincenty
Gościowi ten projekt zajął 6 lat, ale jak widać udało się. :D
Gdyby udało się zamknąć swap V8 do IS200 w cenie IS300 z konwersją na manual (załóżmy 35 tys. zł) to byłaby to super sprawa.