Page 2 of 10

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 14 Mar 2015, o 15:14
by markami
rey wrote:Jakie powinny być wartości współczynników na stacji diagnostycznej przy pomiarze sprawności amortyzatorów? Pytam o tradycyjne amortyzatory.
Czy pęknięcia gum w tulejach metalowo-gumowych dolnych przednich wahaczy kwalifikują te elementy bezwzględnie do wymiany? Mam z jednej strony taką przypadłość od strony koła, ok. 20mm długości. Te elementy to tylko oryginał, czy są jakieś dobre zamienniki?
Najlepiej jest wymienić pęknięcia powodują że przy większych prędkościach jest odczuwalne drgania na kierownicy i jest odczucie że przednie zawieszenie pływa (ściągania na bok). Zalecam kupić OEM tuleje i wprasować identycznie jak stare (wypustki na gumach). Podobno zamienniki szybko padają.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 1 Apr 2015, o 21:52
by Mat.
owczar wrote:LS430 FAQ
- tarcze hamuclowe dość szybko i łatwo się przegrzewają, a w konsekwencji krzywią
- memebrana subwoofera ze starości pęka i głośnik zaczyna harczeć- z zamiennikiem ciężko przez nietypową impedancję i dwuzwojową cewkę głośnika. Pozostaje regeneracja
- w egzemplarzach z początku produkcji często awarii ulegał wzmacniacz audio
- amortyzatory maski i klapy - to w zasadzie elementy eksploatacyjne, ale w tym modelu padają jakby trochę szybciej

Potwierdzam. Tarcze są tej samej średnicy co w GS300 (296mm) i już w nim nie są zbyt odporne na przegrzanie. Dodatkowe kilogramy LSa tylko przyśpieszają ten proces.
Wymianę wzmacniacza już przetrenowałem (mam rocznik 2001). Już przy zakupie było coś nie tak, bo wyłączał system audio przy próbie głośniejszego odsłuchu. W końcu pewnego dnia umarł całkiem paląc bezpiecznik. Kupiłem ori wzmacniacz z demontażu i jak na razie wszystko gra ładnie. Na amerykańskim forum temat znany i ponoć wzmacniacz poprawiono w bodajże 2002r.
Membrana, a w zasadzie zawieszenie u mnie też już umarło. Z zamiennikiem w Polsce faktycznie ciężko, więc pozostaje zamówienie czegoś w stanach. Na pewno dwa modele są dostępne w cenie ok. 200 zł po przeliczeniu na PLN. Amortyzatory i maski i klapy ledwo zipią.

Więcej wad po kilkumiesięcznej eksploatacji nie stwierdziłem. Za to zalet - całe milion. LS 430 był świadomym wyborem i następcą GS 300.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 27 Apr 2015, o 12:18
by owczar
Empirycznie doświadczyłem innej awarii LS430, o której nie napisałem, a o której na forach US jest trochę napisane.

Przy okazji dzięki Mariusze ;) (maniek_LS400 i markami) za pomoc w ustaleniu przyczyny problemu i znalezieniu drogi rozwiązania. :)

Otóż w aucie nagle przestała chłodzić klima- jeszcze rok temu była lodówka, a teraz nic. Szybka diagnoza to brak czynnika. Konsultacja z maniek_LS400 i okazuje się, że przewód wysokiego ciśnienia do lodówki lubi się uszkodzić. Z tego co mówił Mariusz to kilka osób go szukało. Na forum US też są opisane przypadki uszkodzenia. Ogólnie wymiana w całości jest masakryczna. Zbiornik paliwa do wyjęcia, do tego osłony, oczywiście wydech, wał itd. W ASO w US taka zabawa kosztuje z nabiciem i serwisem klimy niebagatela 1500$. W PL sam przewód w ASO ok 1000zł. Ale wymiana jak wyżej...

Podzwoniłem po warsztatach- raz, że terminy odległe, a dwa, że nie bardzo chcą się zabierać za to. Wolą nabić 5 klim bez zabawy niż grzebać pod autem. Trochę mi się pali z czasem, więc w weekend będę próbował samemu naprawić usterkę. W drodze są rurki alu, lokringi, klej, spręzyna do gięcia. Mam zamiar wymienić tylko fragment przewodu od lodówki do miejsca gdzie przewód wchodzi w nadkole. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Z racji tego, że w sobotę zawoziłem znajomych do ślubu chciałęm za wszelką cenę uruchomić klimę. W ruch poszła poxilina, chwilę klima działała, a nagle bum. Pękł ten sam przewód 2cm dalej. Generalnie woda z solą robi z niego sito i wszystkie środki typu spawanie, klejenie nic nie dadzą. Wymiana na używkę też nie ma sensu... Mam nadzieję, że da radę jakoś sensownie powyginać rurkę i wstawić obok starej...

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 27 Apr 2015, o 13:11
by markami
Owczar pozostało tylko życzyć powodzenia i cierpliwości :) i nic na siłę (np. śrubki klamry umocowania rurek by nie ukręcić) przy okazji sprawdź stan opasek zbiornika paliwa.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 29 Apr 2015, o 10:03
by bulikcbr
Jak będziesz sprzedawał swojego daj znać:)

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 3 May 2015, o 23:10
by owczar
Usterka usunięta i mam nadzieję już się nie powtórzy. Wstawiłem 2m nowego przewodu aluminiowego. Idzie trochę inaczej niż fabrycznie, ale powinno być ok. Dodatkowo pryśnięty farbą do aluminium powinien wytrzymać dłużej ;)

Zabawa dla cierpliwych. ;)

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 4 May 2015, o 17:47
by rey
Dobrze wiedzieć, że da się samemu coś wykombinować ;-) U mnie klima słabo chłodzi, ale działa. To jest element wyposażenia na którym najmniej mi zależy, ale jak już jest to trzeba dbać ;-)

Coś takiego można bez obaw o wytrzymałość wrzucić do LSa?
http://allegro.pl/opony-letnie-bridgest ... 22554.html

lub

http://allegro.pl/prawie-nowe-bridgesto ... 58225.html

Trzeba wymienić to amerykańskie dziadostwo, za dużo hałasu w aucie :mda:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 4 May 2015, o 18:44
by maniek_ls400
Opony 'prawie nowe', ale używane sprzedaje się ponieważ: są przytarte, krzywe (nie dadzą się wyważyć), jajowate lub mają jeszcze inną wadę, która wyjdzie po zakupie. Nowe opony z fakturą, gwarancją itp kupisz od 1600 PLN (http://oponyalbert.pl/szukaj/szukaj?mar ... rutto#body) Warto brać badziewie z allegro ?

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 4 May 2015, o 19:24
by rey
Ja tam zawsze miałem hadcorowe zapędy, inaczej nie było by mnie tutaj z tym hamerykańskim LSem :biggrin2:

Primacy 3 będą trwalsze od Turanzy T001? Generalnie odpuściłem tańsze opony, ale dużo osób na nich jeździ i nawet sobie chwalą :fiu:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Posted: 6 May 2015, o 16:06
by rey
Jakie opony były stosowane fabrycznie w Lexusach LS430 2000-2006?