Page 2 of 4

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 23 Mar 2015, o 23:59
by Yarecki
ghostmateus wrote:
maniek_ls400 wrote:
Yarecki wrote: w mieście nie zaparkujesz "wszędzie" jak is'em auto długie i szerokie, zatem ciągłe poszukiwanie miejsca do parkowania.
Przesadzasz :laugh1: To nie hummer - na żyletki i tak szkoda wjeżdżać, bo głąb obok porysuje a długość GS nie jest taka, żeby nie wchodził w typowe miejsce parkingowe. Mi LSem parkowało się (tyłem) sprawniej niż toyotą yaris (przodem)..

p.s. IS nie jest lexusem w pełni tego słowa znaczeniu - przejedź się LSem (nawet dziadkiem z 1991) to zrozumiesz co mam na myśli (komfort, cisza, moc i delikatność prowadzenia).

Co do parkowanie IS i GS nigdy nie miałem problemów z parkowaniem a też parkowałem w różnych miejscach :sarcastic:
Wyprowadź się do miasta to pogadamy :laugh1:
maniek_ls400 wrote:
Yarecki wrote: w mieście nie zaparkujesz "wszędzie" jak is'em auto długie i szerokie, zatem ciągłe poszukiwanie miejsca do parkowania.
Przesadzasz :laugh1: To nie hummer - na żyletki i tak szkoda wjeżdżać, bo głąb obok porysuje a długość GS nie jest taka, żeby nie wchodził w typowe miejsce parkingowe. Mi LSem parkowało się (tyłem) sprawniej niż toyotą yaris (przodem)..

p.s. IS nie jest lexusem w pełni tego słowa znaczeniu - przejedź się LSem (nawet dziadkiem z 1991) to zrozumiesz co mam na myśli (komfort, cisza, moc i delikatność prowadzenia).
Ja nie pisałem, że się nie da ale na auto codziennego użytku - wyskok do miasta, zakupy itd to na pewno jest znacznie mniejsza różnica LS VS GS niż IS VS GS, ale wiem wiem Wy hammerami macie wszędzie miejsce i jest to dla Was komfortowe życie - ja na szczęście mam zupełnie inne odczucie i jest mi z tym bardzo dobrze :beach:

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 24 Mar 2015, o 10:38
by ledziu
ghostmateus wrote:
maniek_ls400 wrote:
Yarecki wrote: w mieście nie zaparkujesz "wszędzie" jak is'em auto długie i szerokie, zatem ciągłe poszukiwanie miejsca do parkowania.
Przesadzasz :laugh1: To nie hummer - na żyletki i tak szkoda wjeżdżać, bo głąb obok porysuje a długość GS nie jest taka, żeby nie wchodził w typowe miejsce parkingowe. Mi LSem parkowało się (tyłem) sprawniej niż toyotą yaris (przodem)..

p.s. IS nie jest lexusem w pełni tego słowa znaczeniu - przejedź się LSem (nawet dziadkiem z 1991) to zrozumiesz co mam na myśli (komfort, cisza, moc i delikatność prowadzenia).

Co do parkowanie IS i GS nigdy nie miałem problemów z parkowaniem a też parkowałem w różnych miejscach :sarcastic:
Potwierdzam jeździłem ISem i GSem wielkich różnic nie odczułem natomiast LSem już było trudniej. I żeby nie było w Warszawie :biggrin2: .

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 24 Mar 2015, o 11:15
by MKachnic
Zakładam, że parkowanie to sprawa indywidualna i nie warto dyskutować tutaj na forum o tym :)
Czy w gs czujniki parkowania były montowane seryjnie? bo dopiero kilka gs-ów widziałem a w każdym były.
Silnik 3.0 wychodził do końca produkcji mkII? bo przeglądając ogłoszenia nie spotkałem się jeszcze z autem po 2000 roku z tym silnikiem.

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 12 Sep 2015, o 16:38
by _chris_
Witam,

Nie chciałem zakładać nowego wątku bo ten temat akurat pasuje...myślę o kupnie z któryś tych modeli i mam do Was kilka pytań.

1. Czy silnik w gs 300 mk2 i is 300 mk1 to ta sama konstrukcja?
2. Czy w gs 300 mk2 ma ten sam problem picia oleju co gs 300 mk3?
3. Powiedzcie mi jakie wyszły wersje w gs 2? Prestige, Exclusive?
4. Wyczytałem że w gs wersja prestige ma te droższe amorki i czy ma jeszcze coś innego w tej wersji od pozostałych? Czasami w ogłoszeniach nie piszą która to wersja i nie wiem czy ta ma te amorki. Jest gdzieś rozpiska wyposażeń każdej wersji w gs mk 2? Czy w Is też są pneumatyczne amorki?
5. Chciałbym dowiedzieć się od tych co sprowadzali z zagranicy lexusa powyżej 2 litrów ile wyniosła Was akcyza przy tej cholendarnej stawce 18,6?

Pozdrawiam

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 16 Sep 2015, o 14:19
by VoltiV8
Hej, odnośnie pytania ile kosztuje ładny GS ? IS? - zdecydowanie dużo, za ładnego ( mam na myśli auto z przebiegiem poniżej 200 tyś ) GS300 z okolic roku 2001-2002 trzeba dać moim zdaniem co najmniej 5 -6 tyś euro. Ale ja mam wysokie wymagania więc może komuś będzie pasował tańszy, poniekąd naprawdę ładne egzemplarze kosztują. GS430 to inna bajka, za ładnego z przebiegiem oscylującym w przedziale do 150 tyś km, trzeba dać nawet 10 tyś euro. Za ładnego IS'a jeśli to nie jest mega okazja trzeba również zapłacić krocie. bo z pewnością ok 6 tyś euro. Mówię o cenach w euro bo w Polsce rzadko widuje się egzemplarze warte jakiegoś zainteresowania.

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 16 Sep 2015, o 18:10
by kale
VoltiV8 egzemplarze w tych cenach wiszą bardzo długo i niespecjalnie chcą się sprzedać. Dodatkowo w Polsce jeszcze nie małe opłaty aby zarejestrować. Nie oceniam czy ceny, które podałeś są duże czy małe poprostu obserwuję ogłoszenia w niemczech i widzę jak długo one wiszą. Te auta maja minimum 12 lat.

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 16 Sep 2015, o 19:01
by dadan
Za 10 tyś euro to można dostać spokojnie GS-a z przebiegiem poniżej 100 tyś km. Pytanie czy warto płacić 2x tyle za przebieg (bo za 5 tyś e można coś sensownego kupić). Wieku nie oszukasz, gumy w zawieszniu swoje lata mają, czasami warto kupić coś tańszego i za reszte kaski wstawić nowe wahacze i hamulce. Zwłaszcza że silnik i skrzynia jak nie katowane to wytrzymają spory przebieg.

Tak jak kale pisze często te z wysokimi cenami stoją nawet po rok, niemcowi się nie spieszy ze sprzedażą :)

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 16 Sep 2015, o 20:57
by a_rek
dadan wrote:Za 10 tyś euro to można dostać spokojnie GS-a z przebiegiem poniżej 100 tyś km. Pytanie czy warto płacić 2x tyle za przebieg (bo za 5 tyś e można coś sensownego kupić). Wieku nie oszukasz, gumy w zawieszniu swoje lata mają, czasami warto kupić coś tańszego i za reszte kaski wstawić nowe wahacze i hamulce. Zwłaszcza że silnik i skrzynia jak nie katowane to wytrzymają spory przebieg.
Czasem oszczedzasz te 5 tysi by chwile pozniej wsadzic 10 w reperacje. Czy warto czy nie - decyzja indywidualna- równie pewna co wróżenie z kryształowej kuli.

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 2 Feb 2016, o 18:58
by peterp194
Wiem, że trochę odgrzewam kotlet, ale chciałem zachować to w jednym temacie.
Poza rozmiarami, fotelami - jakie są różnice w wyposażeniu GS mk2 vs IS mk1?

Re: IS300 mk1 vs GS300/430 mk2

Posted: 2 Feb 2016, o 22:00
by mikrus
IS to auto typowo dla kierowcy z lekkim zacięciem sportowym, IS300 to już szybka wyścigówka, a jak dołożysz Turbo do IS200 to już masz rakietę ;)

Ja bym teraz szukał GS300-430 dla siebie. Ciszej, wygodniej, automat, ceny części eksploatacji też wyższe, ale dostępność na forum jest na tyle duża że jedyne czego bym się bał to ceny instalacji DOBREJ LPG ;) A co konkretnego wyposażenia jeśli chodzi o gadżety to było podobnie. GS miał po prostu 3.0 R6 i 4.3 V8 i automat, radio dotykowe. Podobne wyposażenie jest w IS.