[IS300] wycieraczka tył
-
- Lex user
- Posty: 162
- Rejestracja: 3 paź 2014, o 18:50
- Model Lexusa: LS 430 / gs 430 mk3
- Skąd:: Łódź
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Kontakt:
[IS300] wycieraczka tył
Cześć od paru dni zauważyłem że wycieraczka w moim sportcrossie zaczęła wolniej chodzi i jakoś popiskiwać. Nie znalazłem tematu żadnego na forum więc chciałbym się zapytać czy ktoś miał może podobny problem, jak ewentualnie zdemontować ową wycieraczkę i sprawdzić czy z mechanizmem jest wszystko ok. Myślę że mogła się tam wdać jakaś ruda, tak to przynajmniej wygląda z bliska :/
- GOLDI
- Lex user
- Posty: 207
- Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
- Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
- Skąd:: KRK
- Kontakt:
Re: [IS300] wycieraczka tył
Siemka,
temat co prawda ma juz "pare dni" ale sam się z tym borykam przy zakupie samochodu sprawdzilem wszystko oprocz tylnej wycieraczki ... no i coz nie dziala
demontujesz dwa plastiowe kołi w bocznych listwa przy szybie, nastepnie 1 srubka w chwycie do zamyakania klapy, i 4 spinki tapicerskie (sa na wcisk)
zdemontuj sobie zaslepki do tylnych przeciwmgłowych bedzie Ci łątwiej"szarpnac" całą osłone wewnetrzna klae bo dalej juz tyko bedize trzymac sie na spinkach tapicerskich na wcisk. Ja to ze spinkami bywa rób to w "cieplejsze dni" z racji iż plastik ma większą kruchość jak jest zimny.
dobierzesz sie do mechanizmu. zobaczysz mechanizm numer : 85130 53010
chcac go zdemontowac najpierw zdejmij plasik oslaniajay srube ramienia wycieraczki
pod nim bedzie nakrętka na klucz 10
nastepnie delikatnie sciagnij ramienie (sugeruje prosty sciągacz do ramion wycieraczek)
jak juz zdemontujesz czeka Cie płaska nakrętka na klucz 27
dopiero jak zdemontujesz od zewnatrz zabieraj sie za temat od wewnatrz tam jzu intuicyjnie
mozesz rozberac tylko sama oslone i zobaczyc czy przekladnia w mechanizmie jest ok. tam beda 2 sruby na krzyżaka i 3 sruby na wibrogumie trzymajacej mechanizm, tylko uwazaj bo zdemotnuejsz to na samochodzie to grawitacja zadziala i elementy wyspią Ci się
natomiast pytanie za sto punktów czy silnik (nie cały mechanizm) jest taki sam z przodu jak i z tyłu ? ze zdjec wygalda podobnie z reguły pada włąsnie wiper motor ale cały mechanizm jest sprawny o ile pasltikowa zebatka nie ucierpiałą
temat co prawda ma juz "pare dni" ale sam się z tym borykam przy zakupie samochodu sprawdzilem wszystko oprocz tylnej wycieraczki ... no i coz nie dziala
demontujesz dwa plastiowe kołi w bocznych listwa przy szybie, nastepnie 1 srubka w chwycie do zamyakania klapy, i 4 spinki tapicerskie (sa na wcisk)
zdemontuj sobie zaslepki do tylnych przeciwmgłowych bedzie Ci łątwiej"szarpnac" całą osłone wewnetrzna klae bo dalej juz tyko bedize trzymac sie na spinkach tapicerskich na wcisk. Ja to ze spinkami bywa rób to w "cieplejsze dni" z racji iż plastik ma większą kruchość jak jest zimny.
dobierzesz sie do mechanizmu. zobaczysz mechanizm numer : 85130 53010
chcac go zdemontowac najpierw zdejmij plasik oslaniajay srube ramienia wycieraczki
pod nim bedzie nakrętka na klucz 10
nastepnie delikatnie sciagnij ramienie (sugeruje prosty sciągacz do ramion wycieraczek)
jak juz zdemontujesz czeka Cie płaska nakrętka na klucz 27
dopiero jak zdemontujesz od zewnatrz zabieraj sie za temat od wewnatrz tam jzu intuicyjnie
mozesz rozberac tylko sama oslone i zobaczyc czy przekladnia w mechanizmie jest ok. tam beda 2 sruby na krzyżaka i 3 sruby na wibrogumie trzymajacej mechanizm, tylko uwazaj bo zdemotnuejsz to na samochodzie to grawitacja zadziala i elementy wyspią Ci się
natomiast pytanie za sto punktów czy silnik (nie cały mechanizm) jest taki sam z przodu jak i z tyłu ? ze zdjec wygalda podobnie z reguły pada włąsnie wiper motor ale cały mechanizm jest sprawny o ile pasltikowa zebatka nie ucierpiałą
- GOLDI
- Lex user
- Posty: 207
- Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
- Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
- Skąd:: KRK
- Kontakt:
Re: [IS300] wycieraczka tył
post pod postem ale odpowiedzi brak sorry
do rzeczy
Koszt mechanizmu wycieraczkiw ASO 2100plnów po "jakiś tam" zniźkach 1600zł... co za silniczek z kawałkiem blaszki budzi pewne kontrowersje a może i nie ?
będąc bliski zakupu nowego stwierdziłem że jednak pogmeram w silnikach innych toyot/lexusów z tego okresu posiadających tylne wycieraczki...
najbardziej zbliżony jest mechanizm z lexusa rx300 jednakże... (o tym i innych typach później...)
pacjent z mojego sportcrossa:
numery:
złącze:
złącze masy obudowy:
tutaj silnik próbny na podmianę, którego wybrałem do pierwotnych testów:
pochodzi z rav4 gen2
ciut inne numery:
złącze to samo:
punkt masowy inaczej realizowany, moglby tak zostać ale została by zbedna wtyczka we wiazce (przelozyc swoj mozna)
silnik sportcross (przepraszam za nalot korozyjny, pojawial sie nieszczelnosc na oringu uczelniajacych mocowanie wycieraczki - naprawione)
silnik rav4 (ciut wiekszy , co nie przeszkadza)
konfrontacja:
po odkreceniu 4 srub obudodowy:
po pierwsze wypadnie nam uszczelka
po drugie taki widok nam się ukaże :
ściągając poszczególne lementy mechanizmu:
zębatka powinna wyglądać tak:
niestety po zatarciu trzpienia silnik pracuje, zębatka się nie rusza i plastik fantastik się wyciera:
silnik rav4 wewnatrz (wprawne oko dostrzeże już pewną różnice )
silnik rav4 po przykreceniu mocowania lexa:
wszstko ladnie pasuje, rozstaw srub ten sam
różnica jest jednak w trzpieniu:
rav4:
oraz sportcross:
różnice:
trzpień rav4 jest krótszy o kilka mm (nie wplywa to na nic
uszczelnia sie zupelnie inaczej... rav4 uszczelnia sie dodatkowa uszczelka ktora pracuje w "otworze" szyby, sportcross uszczelnia sie o-ringiem w otworzy szyby.
po zastosowani uszczelniania z rav4 uszczelnia sie wsyzstko ladnie w otworze sportcrossa szyby
geneza problemu:
problemem jest trzpien sportcorssa i sposob jego uszczelnienia. w moim przypadku zatarł się trzpien w tulei (nawet go ruszyc nie moge), a silnik i tak pracuje niszczszac zebatkę plasticzanową.
w rav4 problem usunietu bo uszczlenienie jest wyzej i cały system trzpienia jest chroniony dodatkowo od wody etc.
plusy i minusy takiej przekładk wycieraczki:
plusy:
TANIO ! mega tanio. z wysyłką używany mechanizm na gwarancji do testów kupiłem za 47zł !!!
minusy:
rav4/rx300 start wycieraczki zaczyna z lewej strony szyby, sportcross zaczyna z prawej dolnej krawedzi szyby. może i to troche niemoralne że wycieraczka nagle znajduje sie z innej strony ?!? nie wiem... kwestie indywidualne.
przetestowałem, działa bardzo dobrze więc i dziele się nowiną bo doczytałem w sieci że problem jest nagminny....
do rzeczy
Koszt mechanizmu wycieraczkiw ASO 2100plnów po "jakiś tam" zniźkach 1600zł... co za silniczek z kawałkiem blaszki budzi pewne kontrowersje a może i nie ?
będąc bliski zakupu nowego stwierdziłem że jednak pogmeram w silnikach innych toyot/lexusów z tego okresu posiadających tylne wycieraczki...
najbardziej zbliżony jest mechanizm z lexusa rx300 jednakże... (o tym i innych typach później...)
pacjent z mojego sportcrossa:
numery:
złącze:
złącze masy obudowy:
tutaj silnik próbny na podmianę, którego wybrałem do pierwotnych testów:
pochodzi z rav4 gen2
ciut inne numery:
złącze to samo:
punkt masowy inaczej realizowany, moglby tak zostać ale została by zbedna wtyczka we wiazce (przelozyc swoj mozna)
silnik sportcross (przepraszam za nalot korozyjny, pojawial sie nieszczelnosc na oringu uczelniajacych mocowanie wycieraczki - naprawione)
silnik rav4 (ciut wiekszy , co nie przeszkadza)
konfrontacja:
po odkreceniu 4 srub obudodowy:
po pierwsze wypadnie nam uszczelka
po drugie taki widok nam się ukaże :
ściągając poszczególne lementy mechanizmu:
zębatka powinna wyglądać tak:
niestety po zatarciu trzpienia silnik pracuje, zębatka się nie rusza i plastik fantastik się wyciera:
silnik rav4 wewnatrz (wprawne oko dostrzeże już pewną różnice )
silnik rav4 po przykreceniu mocowania lexa:
wszstko ladnie pasuje, rozstaw srub ten sam
różnica jest jednak w trzpieniu:
rav4:
oraz sportcross:
różnice:
trzpień rav4 jest krótszy o kilka mm (nie wplywa to na nic
uszczelnia sie zupelnie inaczej... rav4 uszczelnia sie dodatkowa uszczelka ktora pracuje w "otworze" szyby, sportcross uszczelnia sie o-ringiem w otworzy szyby.
po zastosowani uszczelniania z rav4 uszczelnia sie wsyzstko ladnie w otworze sportcrossa szyby
geneza problemu:
problemem jest trzpien sportcorssa i sposob jego uszczelnienia. w moim przypadku zatarł się trzpien w tulei (nawet go ruszyc nie moge), a silnik i tak pracuje niszczszac zebatkę plasticzanową.
w rav4 problem usunietu bo uszczlenienie jest wyzej i cały system trzpienia jest chroniony dodatkowo od wody etc.
plusy i minusy takiej przekładk wycieraczki:
plusy:
TANIO ! mega tanio. z wysyłką używany mechanizm na gwarancji do testów kupiłem za 47zł !!!
minusy:
rav4/rx300 start wycieraczki zaczyna z lewej strony szyby, sportcross zaczyna z prawej dolnej krawedzi szyby. może i to troche niemoralne że wycieraczka nagle znajduje sie z innej strony ?!? nie wiem... kwestie indywidualne.
przetestowałem, działa bardzo dobrze więc i dziele się nowiną bo doczytałem w sieci że problem jest nagminny....
-
- Lex user
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 wrz 2016, o 22:06
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: [IS300] wycieraczka tył
Pozwolicie że odkopię
Powtórzyliśmy dziś z kolegą ten temat. Silnik od ravki kupiony za bodajże 25zł z wysyłką
Trzeba było się trochę nakombinować z uszczelnieniem przejścia w szybie - nie było oryginalnej uszczelki/dystansu od ravki.
Wykorzystaliśmy przycięte gumy spod śrub którymi przykręca się silnik do klapy. Powinno trzymać
Powtórzyliśmy dziś z kolegą ten temat. Silnik od ravki kupiony za bodajże 25zł z wysyłką
Trzeba było się trochę nakombinować z uszczelnieniem przejścia w szybie - nie było oryginalnej uszczelki/dystansu od ravki.
Wykorzystaliśmy przycięte gumy spod śrub którymi przykręca się silnik do klapy. Powinno trzymać
-
- Lex user
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 23:58
- Model Lexusa: IS 200 SC
- Skąd:: Chrośle
- Kontakt:
Re: [IS300] wycieraczka tył
ten sam problem,
nie mogę odkręcić nakrętki 85186, czyli trzymającej mechanizm od zewnątrz, jakieś pomysły oprócz odkręcania siłą?
czy po rozebraniu całości można wyjąć trzpień od wycieraczki? bo u mnie póki co chodzi tylko wolniej i z piskiem wiec samo wyczyszczenie i nasmarowanie rdzenia powinno pomóc
nie mogę odkręcić nakrętki 85186, czyli trzymającej mechanizm od zewnątrz, jakieś pomysły oprócz odkręcania siłą?
czy po rozebraniu całości można wyjąć trzpień od wycieraczki? bo u mnie póki co chodzi tylko wolniej i z piskiem wiec samo wyczyszczenie i nasmarowanie rdzenia powinno pomóc
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 00:20
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: [IS300] wycieraczka tył
przyszła jesień i jest git nic nie cieknie, wszystko się kręcirodzyneck pisze:Pozwolicie że odkopię
Powtórzyliśmy dziś z kolegą ten temat. Silnik od ravki kupiony za bodajże 25zł z wysyłką
Trzeba było się trochę nakombinować z uszczelnieniem przejścia w szybie - nie było oryginalnej uszczelki/dystansu od ravki.
Wykorzystaliśmy przycięte gumy spod śrub którymi przykręca się silnik do klapy. Powinno trzymać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości