Ralfx pisze:Twój post max wiele wyjaśnia i moje postrzeganie LPG stanowczo zmienił, widzę też że koszty instalacji są mniejsze niż mi się wydawało. Obliczyłem że taka instalacja w moim samochodzie zwróciłaby się po około roku więc niezły wynik
Ralfx w twoim przypadku niestety koszt instalacji LPG bedzie wyzszy niz pisałem 2200-2300 bo tutaj mowa o silnikach 4 cyl u ciebie jest 6 cyl wiec koszt rosnie , mysle ze na Stagu powinno sie zamknac to cenie ok 2800-3000 tys. Co zwrotow kosztow to czesto jest tak ze po załozeniu instalacji LPG robimy wiecej km , zastanow sie ile razy miales tak ze mowiles sobie '' nie jade tam bo szkoda paliwa'' jesli masz lpg to nie myslisz juz o tym , zapomialem jeszcze dodac wazna informacje , ktora trzeba doliczyc obliczajac koszta zwrotow instalacji LPG a mnianowicie ze spalnie LPg jest o jakies 10% wieksze niz PB dla przykladu jesli auto spala ci srednio 10l PB to musisz liczyc spalanie LPG 11l. Jeszcze jedno jezdzac na PB czesto jezdzimy znacznie wolniej , podam przyklad mojego mechanika miał kiedys BMW na LPG srednio palila mu ok 14l LPG ale nie załował jej pociskał ile idzie jak nieraz z nim jechalem to napierdzielał 140-160KM/h , ale przyszedł czas na sprzedaz BMW wiec stwierdzil , ze chce diesla i kupil sobie VW golfa i chwali mi sie jak to ten golf malo pali i ze juz wiecej nie bedzie chcial auta na LPG , zadalem mu proste pytanie ile pali ci ten Golf na to on mi '' jak tak jezdze delikatnie 90-100km/h to pali mi ok 5-6l ON'' a ja mu na to no wiedzisz , ale jezdzisz z predkoscia ok 100KM/h i masz ok 110KM a BMW zapierdalałes ile fabryka dała miales silnik R6 i moc ok 190KM a jak zapytalem ile BMW paliło jak jechal z predkoscia ok 100km/h to stwierdzil ze nigdy tak wolno nie jezdzil
raz mu sie kiedys zdarzyło jak jechał z tesciowa i zawozil ja nad morze i nie przekraczał 110km/h i wtedy spalnie miał ok 9l LPG , wiec według szybkich obliczen okazuje sie ze Golf nie jest wcale taki oszczedny tylko poprostu wolniej sie nim jezdzi, bo majac diesla chcesz oszczedzac , a oszczednosc oznacza mniejsza predkosc .
Ralfx pisze:
A powiedz odnośnie tych reduktorów, one wyrabiają do 250KM ? Nie wiem w ogóle co to jest ale nie ma takich co wyrobią więcej? Przecież jak ktoś ma duży silnik to gaz mu się opłaca, a jak ma duży silnik to ma dużo mocy. Przykładowo nawet takie 1UZ które ma do 290KM. Tam by gaz nie nadążał?
Co do reduktorow maja one czesto podawana moc do 250KM ale juz przy 240KM maja problemy , byc moze sa juz na rynku nowe reduktory wytrzymujace jeszcze wieksze moce , trzeba by bylo sprawdzic . Z tymi reduktorami to jest tak powiedzmy ze masz reduktor do 250KM a ty masz moc wieksza niz 250KM czy reduktor da rade , oczywiscie ze nie da rady gdy bedziesz uzywał maxymalnej (czytaj pedał w podlodze)mocy wtedy komp od LPG bedzie cie przełaczał na PB , wtedy najczesciej oznacza ze reduktor nie wyrabia , ale trzeba zadac sobie inne pytanie . Czy caly czas jezdzisz z pedałem w podłodze ?? Komp od LPg bedzie przełaczal sie tylko wtedy gdy juz nie bedzie wyrabial to znaczy jak zaczniesz wykorzystywac powyzej 240-250KM jesli nie bedziesz go pałował to bedzie jezdzil bezproblemowo , przeciez w miescie jezdzac na codzien nie jezdzisz z pedałem wcisnietym na maxa , na trasie tez nie smigasz z pedałem max w podlodze , najczesciej pelnej mocy uzywasz jak chcesz komus pokazac ile ma mocy twoje auto , wiec wtedy chyba nawet lepiej jak auto jest na PB poniewaz ma troche wiecej mocy jak na LPG, dodatkowo niektore instalacje maja opcje ze po przekroczeniu okreslonych obr np 4000tys moze komp przełaczyc z LPG na PB , pamietam jak kolega miał tak zrobione w Hondzie z silnikiem 2,2Vtec , tam Vtec załacza sie od ok 5tys,obr i on miał ustawiona tak instalacje ze po przekroczeniu 5tys,obr komp dawał sygnał zeby przełaczyc sie na PB , do jazdy codziennej latał do max 5tys obrotow i wtedy smigał na LPG .
W extermalnych przypadkach mozna zalozyc 2 reduktory. Jak mialem kiedys miska 3000gt VR4 i z ciekawosci zapytałem gazmajstrow jakby rozwiazali problem tego miska jego mocy i 2 turbo sprezarek to stwierdzili ze dali by 2 reduktory
oczywiscie pytalem tylko z ciekawosci bo z Vr4 korzystałem tylko okazjonalnie , ale zdarzyło sie tez kiedys ze jak byłem u nich przyjechał koles mazda Rx8 i zapytał o mozliwosc zalozenia LPG , kategorycznie powiedzieli mu ze nie załoza mu LPG do tego auta, ale jak znam zycie znajda sie " fachowcy" co zaloza LPG do wankla i nie beda mieli skrupołow ze nie bedzie chcialo chodzic , dla nich najwazniejszy jest zarobek , a ze nie bedzie chciał chodzic trudno , zas koles z RX bedzie pisał ze juz nigdy wiecej nie bedzie chciał LPG.