[IS 200] Dokladnie turbo

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
User avatar
Roz
Lex user
Posts: 77
Joined: 27 Dec 2011, o 23:14
Model Lexusa: IS300T
Skąd:: Rzeszów
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by Roz »

No jasne jest ze 2JZGTE to najlepsze rozwiązanie o ile jest możliwy do zdobycia w dobrym stanie jak wspomnialem?!
Przy moim projekcie: 2JZ + zakucie, uszczelka, uszczelniacze głowicy, simeringi bloku, uszczelki kolektorów, rozwiert magistrali pod natryski, obróbka bloku/szlif, wyważanie całości wraz ze sprzeglem i inne mody o ktorych wiedza ludzie ktorzy sie na tym znaja!
Nie wspominam o takich kosztach bo i tak niektorzy uwazaja nas za dziwnych ze wydajemy tyle siana na modyfikacje aut, ludzie ktorzy nie maja pojecia o przerobkach mysla "to tylko turbo wiec co tu grzebac" wiec nie rozpisuje tematu bo szkoda gadac! Szacunek dla ludzi takich jak Ty, ktorzy inaczej podchodza do tematu!
RozLEX
ledziu
Lex Master
Posts: 2583
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by ledziu »

Życie nauczyło mnie być realistą w tematach modzenia aut. Oczywiście wiele osób traktuje mnie jak dziadka malkontenta który nic nie wie a neguje.
Na jednym z najsłynniejszych forum w Polsce zostałem zrównany z błotem tylko dlatego że nie zgadzałem się z teorią robienia dużej mocy metodą śmietnikową, czyli heble po co?, zawias po co?, sprzęgło po co?
Cieszy mnie że są takie auta jak Twoje, gdzie wszystko jest przemyślane.

Co do zdobycia 2jzgte to obstawiam pilnowanie U.K często pojawiają się Toyoty Aristo MKI za naprawdę super kaskę. Nawet teraz jest za 1800Ł sztuka więc sądzę że po targach poszłaby za 1500Ł co daje około 8k PLN więc razem ze sprowadzeniem około 10k. I można dłubać, przekładać, kombinować.
lmilczarek
Lex user
Posts: 45
Joined: 31 Oct 2013, o 14:31
Model Lexusa: is 350
Skąd:: wawa
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by lmilczarek »

witajcie - chciałbym jakis kompresorek do is 350 załozyc ? ktos pomoze ? za ile ????
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2800
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by dS »

Jak chcesz więcej mocy to tylko przesiadka do IS-Fa cię ratuje.
Wszelkie kity czy to kompresor czy turbo to kosmiczne koszty.
http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2387
http://www.hks-power.co.jp/en/product_d ... r/db/10810
Wydajesz worek siana a przyrost mizerny. Taniej wyjdzie zmienić dolot i wydech jak już koniecznie chcesz coś modzić w obecnym aucie.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by Yarecki »

dS wrote:Jak chcesz więcej mocy to tylko przesiadka do IS-Fa cię ratuje.
Wszelkie kity czy to kompresor czy turbo to kosmiczne koszty.
http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2387
http://www.hks-power.co.jp/en/product_d ... r/db/10810
Wydajesz worek siana a przyrost mizerny. Taniej wyjdzie zmienić dolot i wydech jak już koniecznie chcesz coś modzić w obecnym aucie.
Ile zyska kasa vs moc/masa - nie jeździłem tymi autami ale sądzę, że niewiele.
Na pewno "zyska" znacznie wyższe koszty eksploatacji - pytanie czy warto.
TmK18
Lex user
Posts: 158
Joined: 9 Jul 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WLKP
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by TmK18 »

Witam
Przejrzałem prawie cały temat i tak naprawdę to nikt tu nie podał faktów, które nie jako pomogły by nie zdecydowanym
A mianowicie:
Jakie jest oznaczenie naszej skrzyni ? Bo z tego co się orientuje nie pasuje do silnika 2JZ
Czy 2JZ jest cięższy i o ile od 1G-FE ? (kg)
I co ze swapem silnika z is300 (wersja automat) ? Do manuala IS200
User avatar
forest
Lex Master
Posts: 3583
Joined: 21 Sep 2010, o 17:09
Model Lexusa: stanced VIP
Skąd:: WeST
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by forest »

napewno jest cięższy choć pewnie nieznacznie (po co Ci to wiedzieć?) nikt tu nie wpadł na to żeby ważyć engine ;) dowodem na różną wage silników są różne specyfikacje sprężyn w zawiasie, z 1gfe springi nie podejdą do 2jz w IS
SC430 '2002
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by Yarecki »

forest wrote:napewno jest cięższy choć pewnie nieznacznie (po co Ci to wiedzieć?) nikt tu nie wpadł na to żeby ważyć engine ;) dowodem na różną wage silników są różne specyfikacje sprężyn w zawiasie, z 1gfe springi nie podejdą do 2jz w IS
Poza tym chyba nikt nie sądzi, że ktoś mając praktyczną wiedzę w tym temacie i aby ją posiąść stracił kupę czasu, nerwów i kasy teraz w szczególikach napisze co i jak - nie bądź naiwny.
Kupujesz oba wstawiasz na wagę i masz info z pierwszej ręki ;)
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2800
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by dS »

Yarecki wrote:
dS wrote:Jak chcesz więcej mocy to tylko przesiadka do IS-Fa cię ratuje.
Wszelkie kity czy to kompresor czy turbo to kosmiczne koszty.
http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2387
http://www.hks-power.co.jp/en/product_d ... r/db/10810
Wydajesz worek siana a przyrost mizerny. Taniej wyjdzie zmienić dolot i wydech jak już koniecznie chcesz coś modzić w obecnym aucie.
Ile zyska kasa vs moc/masa - nie jeździłem tymi autami ale sądzę, że niewiele.
Na pewno "zyska" znacznie wyższe koszty eksploatacji - pytanie czy warto.
Zysk mocy to 50 do max 100KM. Więc nie za specjalnie. W IS-F na dzień dobry mamy 120KM więcej.
Koszty utrzymania ? IMO modzony silnik pewnie będzie miał je wyższe bo zawsze coś się może wysrać. Poza tym sam kit kosztuje chore pieniądze, jak dodamy koszt montażu i strojenia to wyjdzie nam cena auta. W IS-F mamy gwarancje fabryki że nic nie ma się prawa wysypać.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Post by Yarecki »

dS wrote:
Yarecki wrote:
dS wrote:Jak chcesz więcej mocy to tylko przesiadka do IS-Fa cię ratuje.
Wszelkie kity czy to kompresor czy turbo to kosmiczne koszty.
http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2387
http://www.hks-power.co.jp/en/product_d ... r/db/10810
Wydajesz worek siana a przyrost mizerny. Taniej wyjdzie zmienić dolot i wydech jak już koniecznie chcesz coś modzić w obecnym aucie.
Ile zyska kasa vs moc/masa - nie jeździłem tymi autami ale sądzę, że niewiele.
Na pewno "zyska" znacznie wyższe koszty eksploatacji - pytanie czy warto.
Zysk mocy to 50 do max 100KM. Więc nie za specjalnie. W IS-F na dzień dobry mamy 120KM więcej.
Koszty utrzymania ? IMO modzony silnik pewnie będzie miał je wyższe bo zawsze coś się może wysrać. Poza tym sam kit kosztuje chore pieniądze, jak dodamy koszt montażu i strojenia to wyjdzie nam cena auta. W IS-F mamy gwarancje fabryki że nic nie ma się prawa wysypać.
Tylko ja mam na myśli podstawową eksploatację, z racji tego iż ISF to rodzynek jak Mpower to wszystko będzie razy x vs is350.
Co do kita to masz racje naturalnie, że zawsze będą nieprzewidziane koszty oraz ryzyko niepowodzenia.
Z drugiej strony to 400Kucy NA a 400Kusy z Turbo to nieco co innego, moc z Turbo zazwyczaj osiągana jest wcześniej i głownie chodzi o NM a nie KM.
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest