Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
Ghotti
Lex Master
Posty: 1399
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: Ghotti »

Kup graty oddzielnie. Zapłać tylko za usługę wymiany. Na pierwszym przeglądzie zaoszczędziłem z 550 zł. Wyżej masz info ile to u mnie kosztowało.
350h omotenashi

26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
planarpixel
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 20 maja 2024, o 23:53
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: planarpixel »

Dzięki, chociaż zestaw filtrów bym kupił, czy mógłbym prosić o konkretne modele do 350h? :) 
MDU
Lex user
Posty: 185
Rejestracja: 23 cze 2022, o 12:13
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: MDU »

Witam, mam pytanie ,
Czy podczas przeglądu okresowego lub naprawy w ranach gwarancji Aso organizuje pojazd zastępczy na czas naprawy .? Czy auta zastępcze sa płatne czy bezpłatne ?
Słyszałem o jakiejś usłudze Lexus consierge , Co to za usługa ?
Jezyk
Lex user
Posty: 20
Rejestracja: 28 mar 2024, o 13:01
Model Lexusa: nx
Skąd:: Toruń
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: Jezyk »

vki pisze:
Ghotti pisze: 31 mar 2024, o 09:55 Właśnie oleju jeszcze nie zamówiłem i myślę czy 0w16 czy 0w20

 
Lepkość - określa łatwość przepływu oleju przy określonej temperaturze. Im wyższa lepkość tym większy opór wewnętrzy, czyli ciecz wolniej płynie.Gęstość - to określenie ciężaru właściwego i nie ma wiele wspólnego z lepkością oleju. (np. porównanie oleju do wody.  Woda ma wyższą gęstość od oleju silnikowego, a ma znacznie niższą lepkość od oleju silnikowego w temp. Pokojowej).Lepkość olejów dostępnych na rynku oznaczana jest według norm Stowarzyszenia Inżynierów Samochodowych (SAE). Klasyfikacja olejów dzieli się na zimowe (opisywane liczbami i literą „W”) oraz letnie (opisywane samymi liczbami).Obecnie używa się olejów wielosezonowych – na opakowaniach można znaleźć dwie liczby oddzielone literą „W”. Pierwsza oznacza klasę zimową i płynność oleju w niskich temperaturach – dla przykładu olej 0W-20 znacznie szybciej rozprowadza się po silniku w niskich temperaturach niż 5W30, co przekłada się na mniejsze zużycie elementów silnika przy rozruchu oraz pomaga obniżyć zużycie paliwa. Druga liczba (po „W”) oznacza klasę letnią – im wyższa jest cyfra po literze „W”, tym olej jest bardziej lepki w wysokich temperaturach. Oznacza to, że film olejowy jest grubszy, ma większą wytrzymałość, ale wraz ze wzrostem lepkości wzrastają opory wewnętrzne w silniku, co może powodować spadek mocy, wzrost zużycia paliwa i czasu rozprowadzenia oleju przy pracy „szarpanej” silnika benzynowego hybrydy. Dodatkowo oleje o wyższych lepkościach gorzej chłodzą silnik.W kontekście prawidłowego rozprowadzenia oleju po silniku równie ważna jest jego pompowalność.Pompowalność niskotemperaturowa MRV - określa ona z jakimi oporami olej może przepływać przez kanały olejowe w silniku w niskiej temperaturze. Testy laboratoryjne symulują takie warunki, które pozwalają skonfrontować właściwości oleju z wymaganiami stawianymi przez konstruktora silnika.Lepkość wysokotemperaturowa HTHS, mierzona przy 150 °C.  Niższa lepkość wysokotemperaturowa to mniejsze zużycie paliwa. Wyższa lepkość zapewnia lepszą ochronę przed tarciem półsuchym a więc zużyciem, ale za cenę większego zużycia paliwa i spadku mocy.Aby zapobiec negatywnym skutkom obniżania lepkości HTHS w miejscach gdzie występują bardzo wysokie naciski jak pomiędzy krzywką rozrządu a popychaczem stosuje się w oleju zaawansowane pakiety aktywnych dodatków przeciwzużyciowych, które reagując odpowiednio z powierzchniami trącymi tworzą bardzo wytrzymały film smarny. Dzięki tym dodatkom możemy znacznie zmniejszyć lepkość HTHS bez niekorzystnego wpływu na żywotność silnika, a tym samym zmniejszając opory wewnętrzne, zwiększając moc, oszczędność paliwa i dodatkowo poprawić chłodzenie tłoków i pierścieni.Warto wspomnieć o tym, że różnice w zachowaniu oleju ujawniają się tak naprawdę dopiero po jakimś czasie, wraz ze wzrostem temperatury. Zaraz po zalaniu go do silnika nie są one widoczne, stąd początkowo można odnieść wrażenie, że olej o takiej lub innej lepkości tak samo dobrze działa w przypadku danego silnika. Nie jest to prawda. Wyższa temperatura to szybsza utrata właściwości przez olej silnikowy (przyspieszone utlenianie). Utlenianie oleju pogarsza parametry smarne i pompowalność oleju. Proces ten prowadzi do zagęszczenia oleju jak i zakwaszania oleju, podnoszenia się jego liczby kwasowej i generowania szlamów, które mogą osadzać się na elementach silnika czy w kanałach olejowych. Ostatniemu zjawisku sprzyja z kolei nitrowanie oleju. Jest to niepożądany stan, który wskazuje na nasycenie oleju związkami tlenków azotu. Ich reakcja z węglowodorami, będącymi w składzie oleju silnikowego, powoduje powstawanie azotanów organicznych. Ma to destrukcyjny wpływ na działanie dodatków uszlachetniających w oleju, które są stopniowo niwelowane. Z tego względu bardzo ważne jest stosowanie olejów o parametrach jakościowych i lepkościowych dokładnie takich, jakie przewidział producent samochodu.W układzie hybrydowym silnik spalinowy często się wyłącza i włącza, ponadto w większości hybryd uzyskuje on wsparcie ze strony napędu elektrycznego. To z jednej strony dobrze dla niego, bo pod względem mechanicznym może być mniej obciążony. Wiążą się z tym jednak trzy podstawowe problemy:– w ruchu miejskim silnik spalinowy w układzie hybrydowym jest często wyłączany i włączany, to mniejszy kłopot. Rzecz w tym, że nierzadko niemal natychmiast po uruchomieniu silnik spalinowy wchodzi na wysokie obroty i podlega wysokim obciążeniom;– silnik spalinowy, który uzyskuje wsparcie ze strony napędu elektrycznego, wolniej się rozgrzewa, a w wielu wypadkach – zwłaszcza w ruchu miejskim – pozostaje ciągle niedogrzany;– do oleju w silniku, który jest wielokrotnie wyłączany i uruchamiany, dostaje się paliwo, także zawarte w nim szkodliwe dla oleju biododatki.Silnik spalinowy gdy włącza się – czy to podczas ruszania spod świateł, czy wtedy, gdy rozpoczynamy wyprzedzanie i wciskamy mocno gaz, natychmiast po uruchomieniu, bez najmniejszej zwłoki wchodzi na wysokie obroty i poddawany jest obciążeniu. Olej silnikowy o klasie lepkości np. 0W30, ma wyższą lepkość niż 0W16 i potrzebuje więcej czasu na dotarcie do odległych punktów smarowania silnika. To może być pół sekundy, sekunda – niby niedługo, ale w sytuacji, gdy silnik pracuje pod obciążeniem, to niedopuszczalne. Dlatego specjalistyczne oleje do napędów hybrydowych (praca silnika „szarpana) mają klasę lepkości 0W-20, 0W-16, a nawet 0W-8! Dzięki swojej płynności szybciej docierają do punktów smarowania.Przyjmując powyższe i to że Lexus nx to samochód do spokojnej, komfortowej jazdy, a nie samochód sportowy czy wół roboczy, powinniśmy lać olej taki jaki przewidział producent czyli 0W16 (patrz instrukcja). Nie wykorzystywać auta jak wózka sklepowego. Dobrze też skrócić okresy pomiędzy wymianami oleju.
Czy jak auto ma być użytkowane głównie na południu Europy ( południową część Hiszpanii) to może 0W20 byłby stosowniejszy Twoim zdaniem ?
vki
Lex user
Posty: 122
Rejestracja: 28 lis 2021, o 21:28
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Legnica
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: vki »

Moim zdaniem, najważniejszym kryterium doboru oleju (w twoim przypadku) jest nie miejsce a sposób użytkowania samochodu.
Jeśli będziesz więcej poruszał się autostradami z prędkościami >140 to warto się zastanowić nad 0W20. Jeśli nie to zostałbym przy zaleceniach Lexusa.
Można rozeznać tamtejsze salony co leją.
Jezyk
Lex user
Posty: 20
Rejestracja: 28 mar 2024, o 13:01
Model Lexusa: nx
Skąd:: Toruń
Kontakt:

Re: Przeglądy gwarancyjne, oleje i części

Post autor: Jezyk »

vki pisze:Moim zdaniem, najważniejszym kryterium doboru oleju (w twoim przypadku) jest nie miejsce a sposób użytkowania samochodu.
Jeśli będziesz więcej poruszał się autostradami z prędkościami >140 to warto się zastanowić nad 0W20. Jeśli nie to zostałbym przy zaleceniach Lexusa.
Można rozeznać tamtejsze salony co leją.
Dziękuję. Powyżej 140 to bardzo odważne ;) w Hiszpanii, tam drugim co do wielkości po turystyce dochodem państwa są wpływy z mandatów :). Faktycznie chyba nie ma co się zastanawiać tylko pozostać przy 0W16. W specyfikacji na luxus.es też jest taki podany.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus NX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość