Zakup NX 450h+

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
Post Reply
no_fox_given
Nowy lex user
Posts: 15
Joined: 24 Dec 2021, o 09:27
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by no_fox_given »

Marslo wrote: 26 Jul 2023, o 17:59 Zasieg na pradzie naszego NX zbliza sie nieuchronnie do 90 km ;)
 
 

 
Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km ;)
User avatar
machony79
Lex Driver
Posts: 547
Joined: 30 Aug 2020, o 15:22
Model Lexusa: NX200t
Skąd:: Katowice
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by machony79 »

no_fox_given wrote: 27 Jul 2023, o 11:39

 
 

 
Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km ;)

 
A tam ciężką. Po to masz 300 KM żeby z nich korzystać a nie walczyć o każdą złotówkę.
STOP HYBRID GO SMOG
no_fox_given
Nowy lex user
Posts: 15
Joined: 24 Dec 2021, o 09:27
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by no_fox_given »

machony79 wrote: 27 Jul 2023, o 12:21
no_fox_given wrote: 27 Jul 2023, o 11:39

 
 

 
Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km ;)


 
A tam ciężką. Po to masz 300 KM żeby z nich korzystać a nie walczyć o każdą złotówkę.

 
I tego się trzymam, nie płaczę po nocach o te ~15 km zasięgu :D Aczkolwiek jestem pełen podziwu dla pani, która (wg opowieści ASO) zrobiła RXem 100 km na jednym ładowaniu :D

Z innej bajki to widać jak to auto kombinuje z napędem: w trybie auto mocniejsze depnięcie gazu włącza silnik spalinowy, ale zauważyłem że jak było zimno (i baterie trzeba było dogrzewać), to potem się ten spalinowy długo nie wyłączał (przeważnie już dojechałem gdzie chciałem), a latem chwilę pochodzi i idzie spać. Generalnie przyzwyczaiłem się że silniki żyją własnym życiem (i najlepiej im jak dla mnie właśnie w auto), ale za miastem ręcznie wybieram hv, bo potrafi na obwodnicy się przełączyć na prąd (z absurdalnym zużyciem; aerodynamika już nawet nie kiosku a małego lidla nie pomaga)
Marslo
Lex user
Posts: 176
Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by Marslo »

Duzo zalezy od stylu jazdy i miejsca zamieszkania .Nasz NX jezdzi na co dzien w trybie EV po malym miescie i miedzy miejscem zamieszkania na wsi a tym malym miastem. Dlatego jazda jest plynna i niezbyt szybka. Dzieki temu oraz letniej pogodzie zasieg auta w trybie EV rosnie i wlasnie osiagnal oczekiwane 90 km. Od wrzesnia wraz z ochlodzeniem bedzie sie zapewne obnizal.
Sadze,ze mozna przyjac, ze w naszym przypadku NX 450h+ ma na pradzie sredniorocznie ok 70- 80 km zasiegu.
 
 
 
 
 
Attachments
IMG_5342.png
IMG_5342.png (33.25 KiB) Viewed 3217 times
Marslo
Lex user
Posts: 176
Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by Marslo »

Dzis mija rok jak odebralismy naszego NX 450h+. Auto zrobilo ok 10,5 tys km, z czego 2/3 na pradzie. Ladowarka Zaptec pokazuje , ze zaladowalismy ok 1390 kWh, do tego trzeba dodac ok 200 kWh zanim ja zainstalowalismy oraz 62,5 kWh w ciagu kilku dni,  kiedy aplikacja Zaptec sie wysypala i dostalem dane od obslugi klienta do recznego podliczenia. Razem ok 1650 kWH . Zakladajc , ze ok 40 % naladowalismy z paneli PV, a pozostale 60 % naladowialismy w taryfie nocnej przy cenie ok 40 gr /kWh daje nam to koszt ok 400 pln za 7 tys km.
Plus ok 330 l benzyny ( srednie zuzycie w Lexus Link to 3,3 l / 100 km ). Zuzycie pradu 22,2 kWh/100 km.
Lacznie ok 2,6 tys pln za paliwo i prad na dystansie ok 10,5 tys km.
Poprzedni NX zony ( 200 T ) palil srednio ok 9-10 l , co oznacza ,ze oszczednosc rocznie wynosi ok 4 tys pln przy przebiegu ok 10 tys km.
Auto bylo drozsze od 350 h w tej samej specyfikacji o ok 50 tys pln . Zakladam ,ze przy odsprzedazy po 8 latach cena za plug in bedzie o 15 tys wyzsza od zwyklej hybrydy. Pozostaje wiec ok 35 tys roznicy w cenie. Po 8 latach odzyskamy ok  32 tys, a przy wzroscie cen benzyny szybciej. Wszystko zalezy od tempa wzrostu cen benzyny i pradu oraz rocznych przebiegow.
Przyjemnosc jazdy elektrykiem gratis;) . Moc ponad 300 kM rowniez;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Attachments
IMG_5922.png
IMG_5922.png (31.12 KiB) Viewed 2919 times
IMG_5923.png
IMG_5923.png (28.8 KiB) Viewed 2919 times
IMG_5921.png
IMG_5921.png (33.75 KiB) Viewed 2922 times
Last edited by Marslo on 23 Sep 2023, o 09:23, edited 1 time in total.
mcendrju
Lex user
Posts: 221
Joined: 17 Jul 2018, o 17:17
Model Lexusa: RX 300 (mk IV) | NX 350h AWD
Skąd:: Poznań
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by mcendrju »

Marslo wrote: 22 Sep 2023, o 15:56 Dzis mija rok jak odebralismy naszego NX 450h+. Auto zrobilo ok 10,5 tys km, z czego 2/3 na pradzie. Ladowarka Zaptec pokazuje , ze zaladowalismy ok 1390 kWh, do tego trzeba dodac ok 200 kWh zanim ja zainstalowalismy oraz 62,5 kWh w ciagu kilku dni,  kiedy aplikacja Zaptec sie wysypala i dostalem dane od obslugi klienta do recznego podliczenia. Razem ok 1650 kWH . Zakladajc , ze ok 40 % naladowalismy z paneli PV, a pozostale 60 % naladowialismy w taryfie nocnej przy cenie ok 40 gr /kWh daje nam to koszt ok 400 pln za 7 tys km.
Plus ok 330 l benzyny ( srednie zuzycie w Lexus Link to 3,3 l / 100 km ). Zuzycie pradu 22,3 kWh/100 km.
Lacznie ok 2,6 tys pln za paliwo i prad na dystansie ok 10,5 tys km.
Poprzedni NX zony ( 200 T ) palil srednio ok 9-10 l , co oznacza ,ze oszczednosc rocznie wynosi ok 4 tys pln przy przebiegu ok 10 tys km.
Auto bylo drozsze od 350 h w tej samej specyfikacji o ok 50 tys pln . Zakladam ,ze przy odsprzedazy po 8 latach cena za plug in bedzie o 15 tys wyzsza od zwyklej hybrydy. Pozostaje wiec ok 35 tys roznicy w cenie. Po 8 latach odzyskamy ok  32 tys, a przy wzroscie cen benzyny szybciej. Wszystko zalezy od tempa wzrostu cen benzyny i pradu oraz rocznych przebiegow.
Przyjemnosc jazdy elektrykiem gratis;) . Moc ponad 300 kM rowniez;)
 

 
Czyli ogólnie się nie opłaca, a w każdym razie zysk czysto materialny jest nikły bądź żaden. Pewnie przy sporych przebiegach rzędu 25+ kkm można by mówić o oszczędnościach, wtedy też mamy drugą stronę medalu bo auto trzeba ładować, a takie przebiegi sugerują, że "nie ma kiedy". Wydaje się, że używanie tego auta jako czystego elektryka, jeżeli jeździ się wokoło komina, jest największą zaletą i oszczędnością.
Bezcenne na pewno jest to, że można się poruszać autem bezszelestnie i do tego ma się te 300KM - tego nie przeliczy się na złotówki, ale nie oszukujmy się te 50k na 8 lat inwestując nawet w bezpieczne instrumenty przyniosłoby dużo większe korzyści.

Żeby nie było, gdybym mógł, to bym z chęcią zamówił 450h+ zamiast 350h, dla samej frajdy jazdy takim autem, ale wolę te pieniądze wydać na co innego w tym momencie :)
Aktualnie: RX 300 Business Plus [mk IV FL] @2022 | NX 350h Prestige Design + Tazuna + Premium @2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
Marslo
Lex user
Posts: 176
Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by Marslo »

No niby tak, ale chetnie podejde do oceny rentownosci jak benzyna bedzie po 10 pln za litr;)
Ostatnio we Fr placilismy 2-2,1 e za litr E10.
Jak juz nam tu zrobia powyborcza podwyzke i u nas bedzie blisko 8 pln to wtedy 450h+ bedzie bardzo bezpiecznym i rentownym wehikulem inwestycyjnym;)
Do tego dosc szybkim;)
 
 
Ghotti
Lex Master
Posts: 1473
Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by Ghotti »

50k katalogowo jest drozszy odlicz te 15% rabatu ~~ wychodzi 42,5k +\- według wyliczeń kolegi wyjdzie sie na 0 przy 100k km czyli np. przy moich 15k rocznie jakieś 7 lat. Do tego
samochód będzie droższy przy odsprzedaży no i te 6s do 100 pewnie przyjemne :)
350h omotenashi

26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
whero
Lex Driver
Posts: 472
Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
Model Lexusa: rx, gs, nx
Skąd:: Pomorskie
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by whero »

opłacalność - pomijamy wszystkie kwestie osobiste związane z użytkownikiem (albo jak powyżej że jak ktoś chce mieć 300km pod stopą to dopłaci ;) )

czytałem gdzieś historię o osobie która dzień w dzień robiła trasy po usa ~ i facet zdecydował się na priusa w wersji plug-in żeby jeżdząc po autostradach i nocując w aucie na przystankach dla ciężarówek mógł auto zostawić na całą noc z cicho chodzącą klimatyzacją / ogrzewaniem z baterii 
 
Marslo
Lex user
Posts: 176
Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Contact:

Re: Zakup NX 450h+

Post by Marslo »

Czekajac na dostawe mojego nowego RX plug in zalozylismy w pracy ladowarke na karty RFID. Dzis pierwsze odpalenie i sprawdzenie dzialania na zony NX.
Jak widac ladowarka pokladowa NX pozwala nawet 6,8 kW ladowac przy 32 A.
Na dachu mamy 17,5 kWp paneli, wiec jazda na pradzie bedzie tania i ekologiczna.
 
 
 
Attachments
IMG_5940.jpeg
IMG_5940.jpeg (139.72 KiB) Viewed 2779 times
Post Reply

Return to “Lexus NX”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest