Wymiana Pasków Zębatych Szyberdachu Lexus RX II, Toyota

Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MotoManiaq
Lex user
Posty: 24
Rejestracja: 5 cze 2018, o 10:56
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Brodnica
Kontakt:

Wymiana Pasków Zębatych Szyberdachu Lexus RX II, Toyota

Post autor: MotoManiaq »

Witajcie,

od nowości bujałem się z niedziałającym szyberdachem (pracował bardzo opornie, zacinał się az przestał pracować) , krótko opisze w punktach pracę jakie trzeba wykonać, jak nie masz minimalnych zdolności manualnych oraz min 10h czasu odpuść ;)

1. Zaczynamy od zakupów - z chinskiego portalu zamawiamy prowadnice wraz z paskiem zebatym podaje kod: TOYOTA 63205-48010 (cena ok 199zł)
2. rozpoczynamy od demontażu wnętrza i opuszczenia podsufitki - oczywiscie czynnosci wykonujemy identycznie po jednej i drugiej stronie samochodu:
- słoneczka (sruby po bokach w srodku haczyki wyciagane przez obrót 90st)
- przednią lampkę (sciągamy delikatnie platikową osłonę pod nią ukryte 4 sruby)
- odpinamy silnik szyberdachu oraz lampkę
- przednie słupki ( w gornej czesci czarny kolek na dystansie dlugim srubokretem trzeba go podwazyc by wylazł, mocno siedzi - uważaj na AIR BAG)
- demontujemy tylne progi z napisem LEXUS
- srodkowe czarne slupki dolne odchylamy, pod nimi ukryte dwie sruby mocujace gorną czesc slupka (u gory jest jeden zatrzask) szarpiemy i wysuwamy lekko w dół
- bagażnik - wyciagamy plastikowe pułki z podlogi (boczne przykrecone na plastikowe nakrętki) odkrecamy podnoszoną podłogę
- warto wyjąć tylną kanapę będzie więcej miejsca i wygodniej
- tylne dolne boczki w bagażniku (na ktorych trzyma się roleta) przymocowane są na trzy czarne wkręty (jeden z nich za lampką oświelnia trzeba zajrzec i ja odszukać) szarpiemy z czuciem i opuszczamy plastiki - podsufitka zacznie opadac
- plastiki oslaniajace nadkola tylne od strony przedziału pasażerskiego - wyciągamy kolki oraz szarpiemy z czuciem
- podsufitka trzymana jest takze przez uszczelki drzwi i bagaznika, trzeba je opuscic
- demontujemy rączki 4szt podsufitka jest juz uwolniona i powinna powoli opadac( trzymają ją instalacje mocowane na tasmy, lekko trzeba je odkleić
- opuszczamy podsufitke (nie ma potrzeby jej demontowania)
- warto odkręcić szybę szyberdachu - 4 sruby torx schowane pod harmonijkami ( harmonijke ciagniemy z czucie w strone strodka łatwo schodzi) warto zapamiętać ustawienie szyby zeby rowną ją przykręcić z powrotem - wyciągamy szybę z samochodu
- odpinamy 4 rurki drenażowe szybra (4 zaciski)
- naszym oczom ukazuję się stelaż szyberdachu - trzyma się na 8 nakretkach oraz 4 wpspornikach - odkręcamy
- odkrecamy silnik szyberachu i taki metalowy wspornik
- wyciągamy cały stelaż i na stół roboczy

U mnie okazały się zerwane paski ktore trzeba było wyciągnąć z prowadnic.

3. Wymiana Paska zębatego napędu szyberdachu:
podstawowa zasada: NIC NA SIŁĘ, wszystko jest sprytnie pomyslane przeznacz chwile na ta jak biegną paski , zauważ ze pasek zębaty po stronie kierowcy skierowany jest zabkami w stronę wnętrza a po drugiej stronie odwrotnie - płaskim w stronę wnętrza!!!
- w tylnej czesci szybra odkrecamy ograniczniki (plastikowe i metalowy po obu stronach)
- wypinamy boki przedniego deflektora na sprężynach (ostrożnie, żeby nie pękło)
- wysuwamy tyłem blendę zasłaniającą szyberdach)
- wypinamy tylni deflektor (ostroznie, zeby nie pękły mocowania
- wysuwamy tyłem czarne ślizgi , ktore wychodzą tyłem wraz z paskiem zębatym
UWAGA: zwróc uwagę na ustawiene paska zebatego oraz umiejscowienie płóz ślizgu - żeby dokładnie wszystko zmontować
- usuwamy resztki starego paska
- czyścimy dokładnie płozy oraz rurki w których porusza się pasek, potem smarujemy dokładnie - ja użyłem wazeliny w sprayu, nie ma co żałować, ma chodzić z lekkim oporem
- demontujemy stary pasek zebaty ze ślizgu - nie użyłem nowych slizgow od chinczykow, były jak dla mnie zbyt ciasne, przelozylem tylko same paski
- paski wsuwamy na swoje miejsca i wsuwamy do konca ślizgi , ustawiamy w pozycji na płasko (nie tilt)
- składamy wszystko w odwrotnej i cieszymy sie sprawnym szybrem

TIPS & TRICKS
- warto segregować sobie nakretki i spinki żeby się nie pomyliło
- przy okazji można odkurzyć dywan pod tylnymi siedzeniami
- warto trzymać w czystości ręcę bo każda plamka jest potem widoczna na podsufitce , szczególnie jasnej
- warto przy okazji podufitke poczyscic wiglotną scierką z dodatkiem np. plynu do tapicerki,

Pozdrawiam :hobby:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości