[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ODPOWIEDZ
ledziu
Lex Master
Posty: 2494
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: ledziu »

asmaxx pisze:Tego nie wiem, na pewno podaje tak jak reszta producentów, ale dziwne że w RC 300 z tym samym silnikiem , masą producent podaje czas 7.5 sek :) i tą samą prędkość maks. Czyli prawie 1.7 sek gorzej od bmw :laugh1: niesamowite to jest
Tia ... ale to mówisz o bmwe n20 tym co jak przejechał 70k.km. bez podmianki na następny silnik to trzeba było do Częstochowy lecieć na kolanach :?: :biggrin2:
A poczekaj ... chyba Żuk/Nysa i nasze demoludy typu 125p miał podobną trwałość... :D

I proszę najbardziej dziecinna z tabelek jak jest udostępniana "profi" klientom jest wyznacznikiem fajności auta :biggrin2:
Amg997
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Amg997 »

Kolego jak pisałem wcześniej nie patrz na tą apke samochód nie jest demonem prędkości to raz, dwa że przyspieszenia i prędkości w nim nie czuć, a trzy to porównaj sobie przyspieszenie z jakimś innym samochodem który ma podobne osiągi mnie miło mój is200t zaskoczył nie dając się 535d z teoretycznie dużo szybsza i lepsza skrzynią i duuuuzo większym momentem ten Lexus nigdy nie będzie szybki od 0-100 bo skrzynią z dołu zamula później już sobie lepiej radzi mnie jeszcze czeka porównanie z superbem 2.0 tsi 220km DSG 2017r ale pewnie do mnie i tak chip wleci
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Dawid0ss »

Amg997 pisze:Kolego jak pisałem wcześniej nie patrz na tą apke samochód nie jest demonem prędkości to raz, dwa że przyspieszenia i prędkości w nim nie czuć, a trzy to porównaj sobie przyspieszenie z jakimś innym samochodem który ma podobne osiągi mnie miło mój is200t zaskoczył nie dając się 535d z teoretycznie dużo szybsza i lepsza skrzynią i duuuuzo większym momentem ten Lexus nigdy nie będzie szybki od 0-100 bo skrzynią z dołu zamula później już sobie lepiej radzi mnie jeszcze czeka porównanie z superbem 2.0 tsi 220km DSG 2017r ale pewnie do mnie i tak chip wleci
Tak informacyjnie, Nm w dizlu jest wysoki w zakresie rpm, gdzie silnik słabo wkręca się na obroty, zatem nie ma takiego przełożenia na realne przyspieszenie, stąd porównywalne wyniki banzyna 300 Nm vs dizel 450 Nm itp

Takie pytanie do właścicieli IS200t, w trakcie jazdy próbnej nie czuliście, że jest coś nie tak z przyspieszeniem (falowanie, reakcja na gaz itp) ? Czemu te zarzuty pojawiają się po jakimś czasie. Przecież czuć wyraźnie, gdy auto nie równo przyspiesza itp. Ocb ?
pss
Lex Driver
Posty: 516
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: pss »

Nie ma problemu z falowaniem, wszystko pracuje równo.
Auto jednak od zera jest trochę zlagowane wygląda na celowy zabieg i opisywali to na zagranicznym forum.
Cel - żywotność.

Nie postawili sobie na cel właściwości sportowych jak to jest np. w VW, a jednak to by to auto przeżyło najdłużej bez usterek.
W sumie mam teraz prawie 70 tyś i nic się nie stało z tym autem oprócz wymian tarcz/klocków.
Amg997
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Amg997 »

Z tym porownaniem momentu dizla do benzyny to różnie pamiętaj że 535d to silnik z dwiema turbinami i tam moment bardzo ładnie się rozkłada od niskich obrotów do samego końca no ale to nie zmienia faktu że is z dołu nie jedzie mimo że niby 350nm przy 1650 obr
Amg997
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Amg997 »

Jeszcze mam jedno pytanie z innej beczki czy wasze silniki też ,,grzechoczą " na zimno ? Nie wiem albo jestem przewrażliwiony ale na moje uchu na zimnym silniku słychać ewidentnie grzechotanie ? Byłem w serwisie lexusa na sprawdzeniu ale u nich samochód był już rozgrzany i nie byli w stanie tego zweryfikować gdyż najbardziej to słychać po nocy przy ujemnych temperaturach. Serwis stwierdził że auto ma normalna moc wszystko jest w porządku itp dla mnie jak by objawy napinacza rozrządu ? Dlatego pytam czy to normalne w tych silnikach czy coś z moim zaczyna się dziać
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Dawid0ss »

Amg997 pisze:Z tym porownaniem momentu dizla do benzyny to różnie pamiętaj że 535d to silnik z dwiema turbinami i tam moment bardzo ładnie się rozkłada od niskich obrotów do samego końca no ale to nie zmienia faktu że is z dołu nie jedzie mimo że niby 350nm przy 1650 obr
To nie ma znaczenia. Matematyka jest prosta. BMW 535d (jak każdy dizel) przyspiesza maksymalnie w przedziale rpm 4-5k (tutaj generuje moc max). A silnik benzynowy 5-6k (czasami i więcej). 300Nm przyłożone w przedziale 4-5k wygeneruje znacznie mniej mocy niż w przedziale 5-6k. Tego nie oszukasz.
Patrzę na wykres tego auta. Max Nm na niskich obrotach, a od 4k rpm jest już 2/3 maxa i mniej. Zatem przy full launch nie korzystasz z max Nm, tylko z tego w przedziela 4-5k.
Podsumowując
dizla z 300Nm w przedziale 4-5 (max około 450Nm ale nisko) nie możesz porównywać nawet do benzyny z 300Nm w przedziale 5-6. Inna generowana moc. Max Nm w dizlach to marketing. Te auta mają przede wszystkim mało palić i mieć duży zasięg. Innych plusów nie widzę.

350Nm w IS przy 1,5k rpm to również marketing. Silnik słabo wkręca się na obroty na bardzo niskich rpm. Fizyki nie pokonasz. Natomiast równa kreska na wykresie już pobudza wyobraźnię klienta.
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: asmaxx »

Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Dawid0ss »

asmaxx pisze:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: asmaxx »

Dawid0ss pisze:
asmaxx pisze:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.
Infiniti jest minimalnie cięższe :dirol:
Tak jak wcześniej napisałem, zespół napędowy jest wydajnościowo sprzed dekady albo gorzej. Silnik gubi 15-20 Km a skrzynia drugie tyle i osiągi jak w 200 KM budzie wyglądającej na 300+.
Tak wiem płaczę, bo tego nie doczytałem przed zakupem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości