Amg997 pisze:Z tym porownaniem momentu dizla do benzyny to różnie pamiętaj że 535d to silnik z dwiema turbinami i tam moment bardzo ładnie się rozkłada od niskich obrotów do samego końca no ale to nie zmienia faktu że is z dołu nie jedzie mimo że niby 350nm przy 1650 obr
To nie ma znaczenia. Matematyka jest prosta. BMW 535d (jak każdy dizel) przyspiesza maksymalnie w przedziale rpm 4-5k (tutaj generuje moc max). A silnik benzynowy 5-6k (czasami i więcej). 300Nm przyłożone w przedziale 4-5k wygeneruje znacznie mniej mocy niż w przedziale 5-6k. Tego nie oszukasz.
Patrzę na wykres tego auta. Max Nm na niskich obrotach, a od 4k rpm jest już 2/3 maxa i mniej. Zatem przy full launch nie korzystasz z max Nm, tylko z tego w przedziela 4-5k.
Podsumowując
dizla z 300Nm w przedziale 4-5 (max około 450Nm ale nisko) nie możesz porównywać nawet do benzyny z 300Nm w przedziale 5-6. Inna generowana moc. Max Nm w dizlach to marketing. Te auta mają przede wszystkim mało palić i mieć duży zasięg. Innych plusów nie widzę.
350Nm w IS przy 1,5k rpm to również marketing. Silnik słabo wkręca się na obroty na bardzo niskich rpm. Fizyki nie pokonasz. Natomiast równa kreska na wykresie już pobudza wyobraźnię klienta.