toms pisze:Taaa... pozamiatał. Wiaderko oleju między wymianami, spoko, drobiazg, jakoś się ogarnie...
Tam już musi być nieźle nagaru nagromadzone.
https://www.youtube.com/watch?v=khPB1NvI-NA
Koleś który remontował silnik, pisze że Lexus płacił za naprawę, o ile auto nie przekroczyło 9 lat. Remont to 24.6 rbg i koło 5000$ w gratach.
Nic dziwnego, że nikomu nie opłaca się tego naprawiać.
Odpal nam pudelka tam tez jest dużo wiedzy...
A więc kolego koszty remontów silników (tych nie dziwnych) kosztują podobnie w zależności od budowy o ile będziesz korzystać z dobrej jakości gratów. Oczywiście z podziałem na r4/r5/6/v6/v8...
Tak więc będziesz miał duży problem znalezienia silnika w aucie mającym 10lat z udowodnionym brakiem poboru oleju. Jeżeli spotka Cie to w każdej innej marce to koszt remontu będzie się różnił ale nie na zasadzie być albo nie być...
Do tego dochodzą dodatkowe tematy takie jak ... jeżeli masz spiździały silnik ogólnie uważany za lipę to potrafi kosztować sporą kasę tu akurat jest v6 fl z lexa uważany za ok.i cały słupek w normalnej firmie kupisz za 3,5k z auta które możesz sam sobie sprawdzić. Zresztą na naszym forum masz chociażby Rikiego któremu spokojnie możesz zaufać w tej kwesti. Koszt włożenia takiego silnika razem z demontażem starego to około 1800zł.
Następna sprawa to przyczyna brania oleju o której tu się wspomina. Mogą być to uszczelniacze zaworowe które kosztują grosze ale też mogą być pierścienie. Co i tak przy robocie razem z materiałami nijak się ma do filmiku który wkleiłeś.
Do tego jeszcze jest temat samego auta które stoi w aso tojki więc co komu broni zadzwonić i dokładnie dopytać koszt weryfikacji + usunięcie usterki tym bardziej ze jest prawo rękojmi którego wątpię czy autoryzowana stacja nie zna. A biorąc pod uwagę że OEM graty mają w innej cenie niż my i robociznę tez mogą sobie rozliczyć inaczej to temat jest do przemyślenia.
Kiedyś w ASO toyoty uszkodzono mi silnik od celiny TS to żeby nie ganiać się po sądach bo był klient na ten samochód za 2k wymieniono mi kompletny rozrząd, z prowadzeniami łańcucha z obróbką głowicy i UPG. Im się opłacało i mi się opłacało a klient był zadowolony.
toms więc nie fantazjuj z tymi cenami bo na tej zasadzie to w aso nawet dacia logan Cię zabije
Powtórzę auto jest godne przemyślenia o ile będzie cena atrakcyjniejsza i ktoś chce się chwilę pobawić.