IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 400KM

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Dave1993
Nowy lex user
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2019, o 20:46
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Żywiec
Kontakt:

IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 400KM

Post autor: Dave1993 »

Witam Was panowie. Nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na pytanie co jest tańsze a zarazem trwałe pod stricte 400KM.
Mam obecnie IS200 planuje zakup IS300 lub swap 2jz do mojego IS200.
Wymagania są jasne:
- stricte 400 KM, nie nie będę później napewno zwiększał, bo żona by mnie ukrzyżowała zanim bym to odpalił
- na dość dobrych podzespołach, ale zwracając uwagę na to która opcja jest tańsza pod te 400km
- tylko manual i jeśli są radę to szpera

Dużo jest odpowiedzi, czytam już od miesiąca, Ale nie nabić konkretnego, co będzie tańsze i wystarczy pod 400km i jako Daily Car.
Czy 2jz-ge trzeba zakuwać przed uturbieniem, bo podejrzewam że na serii ge to dlyo nie pojedzie na 400km.
Czy lepiej gte i zakładać single turbo pod 400km tylko ze kupić grę nie zakochane to tez loteria i graniczy z cudem też trzeba otwierać i grzebać napewno coś wymienić.
I pytanko ba które nie e znalazłem odpowiedzi czy do 2jz ge vvti da się wymienić te podobno słabe, cienkie korby na inne jakieś kute które pasują też do gte i ogólnie to uturbic czy musi być silnik bez vvti pod turbo?

Bardzo proszę o odpowiedzi konkretne na te pytania, bo szukam już naprawdę miesiąc i dalej nie znalazłem konkretów.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: ledziu »

Idziesz na dwa sposoby czyli:
zwykły ge bez vvti i go dmuchasz na singlu
"słabszy" ge vvti i... dwie szkoły albo wymieniasz same korby (już podobno latają takie w drifcie) albo kujesz tylko wtedy opłaca się kupić coś uszkodzonego i bawić się w zakuwania.
Najtaniej kupić zwykłego ge bez vvti i dmuchać tylko że trzeba mieć z tyłu głowy konieczność zrobienia remonciku bo jednak te silniki swoje lata mają.

Oczywiście jest to max skrót tego co można i trzeba.
sebek8888
Lex Driver
Posty: 368
Rejestracja: 30 kwie 2015, o 14:36
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Zyrardów
Kontakt:

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: sebek8888 »

Gdybyś się zdecydował tak jak kolega wyżej pisze to mam GE bez vvti z gs300 mk1 z1997r. komplet do swapa silnik+wiazka+komp + co tam ci będzie potrzebne 4 tys
669968307
Dave1993
Nowy lex user
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2019, o 20:46
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Żywiec
Kontakt:

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: Dave1993 »

Ledziu a 2jz ge trzeba kuć pod turbo do 400 koni czy na serii po jakimś oczywiście remoncie można dmuchać?
Czytałem też wiele razy o czymś takim jak zmiana czapki na ta z 1jz bo była mocniejsza i czy to konieczne czy tylko cos daje jak ktoś chce? I to chodzi o zmiane samej kopułki głowicy czy całej głowicy?
I czy w wersji z vvti wystarczy wymiana korb czy coś jeszcze jak w ge i jak jest z wystrojeniem takiego vvti, oczywiście oddam to do fachowców, ale pytam z ciekawości jak to idzie na vvti.

Dużo pytań ale chce wyjasnic wszystkie niewiadome.
Z góry dziękuję za pomóc panowie.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: ledziu »

Dave1993 pisze:Ledziu a 2jz ge trzeba kuć pod turbo do 400 koni czy na serii po jakimś oczywiście remoncie można dmuchać?
I czy w wersji z vvti wystarczy wymiana korb czy coś jeszcze jak w ge i jak jest z wystrojeniem takiego vvti, odżywiać e oddam to fachowców ale pytam z ciekawości.
Wsjo wystroisz na EMU, nie ma problemu z VVTi, kiedyś kuto nowsze ge a teraz słyszałem że wymienia się korby.
O szczegółach nie ma co pisac bo jest tego sporo a i tak musisz nawiązać kontakt z kimś kto to robi... i tu raczej bym upatrywał największy problem bo jest gorzej niz w branży remontowo budowlanej ale za to ładniej czyli ludzie którym nie dałbym do wymiany klocków w aucie mają piękne stronki na FB, zdjęcia z zacnymi brykami na podwórku oraz bandę gargameli naganiaczy na forach piejących do każdej przykręconej śrubki.... :biggrin2:

No i taka drobna sugestia... za ostro nie koniuj bo i tak liczy się całość a ewentualne za straty w postaci rozwalonego napędu oraz za frajdę z jazdy będzie odpowiadał Nm. Akurat 2jz pod tym względem jest mistrzunio :biggrin2:
Dave1993
Nowy lex user
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2019, o 20:46
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Żywiec
Kontakt:

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: Dave1993 »

Nom wiem że warsztat dobry do tego znalesc to będzie wyczyn. Ale są takie, spokojnie.
A co do napedu to czy trzeba coś zmieniac z serii pod taki setup do Dail. Wolę takie konkret to mieć z zapasem, a nie żeby pojezdzilo 1000 kilometrów i zacznie sie coś sypać. Więc powiedz jak możesz w co warto zainwestować aby to mieć solidne i na lata, bo nie zamierzam takiego autka budować na rok.
zupa
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 8 lut 2019, o 23:13
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Mazowsze
Kontakt:

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: zupa »

oczywiście jak będzie taka moc warto zainwestować w lepsze hamulce, większe felgi, opony itd. pamiętaj, że są to dodatkowe dosyć spore pieniądze, które są często zapominane przy wycenie kosztów przez początkujących i niedoświadczonych tunerów. Co do tych 400 km to przy takiej mocy to już moment jest wyższy i trzeba skrzynkę wymieniać, żeby się nie rozsypała.

Ostatnio rozmawiałem z gościem, który mi powiedział, że 2jz ge vvti z IS300 ma niewiele wspólnego z tym legendarnym 2jz gte. Jeżeli zakujemy tłoki i korby, a zostanie VVTi to ten silnik jest w stanie niezawodnie i pancernie wykrzesać powyżej 500 KM, czy lepiej wymienić na GTE?
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: ledziu »

Dave1993 pisze:Nom wiem że warsztat dobry do tego znalesc to będzie wyczyn. Ale są takie, spokojnie.
Noto jak masz spokój głowy o warsztat to niech Ci warsztat wszystko wyliczy...żeby mieć spokój :ok:
zupa pisze:oczywiście jak będzie taka moc warto zainwestować w lepsze hamulce, większe felgi, opony itd. pamiętaj, że są to dodatkowe dosyć spore pieniądze, które są często zapominane przy wycenie kosztów przez początkujących i niedoświadczonych tunerów. Co do tych 400 km to przy takiej mocy to już moment jest wyższy i trzeba skrzynkę wymieniać, żeby się nie rozsypała.

Ostatnio rozmawiałem z gościem, który mi powiedział, że 2jz ge vvti z IS300 ma niewiele wspólnego z tym legendarnym 2jz gte. Jeżeli zakujemy tłoki i korby, a zostanie VVTi to ten silnik jest w stanie niezawodnie i pancernie wykrzesać powyżej 500 KM, czy lepiej wymienić na GTE?
Tia to są właśnie takie informacje...ktoś, gdzieś kiedyś.
zupa
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 8 lut 2019, o 23:13
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Mazowsze
Kontakt:

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: zupa »

czyli mam traktować, że ge = gte tylko bez turbin i ze słabszymi korbami? Przeszukałem całe forum, żeby się tego dowiedzieć i nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo zawsze ktoś coś mówi ale są niedopowiedzenia i potem pojawiają się właśnie takie wątpliwości - to samo jest ze Swapem skrzyni z BMW ktoś zawsze piszę, że się da itd. wątki są ale nigdzie nie ma jak to zrobić i z jakimi kosztami się to wiąże.
Mam IS300 i moim ambitnym marzeniem jest to dziadostwo uturbić (bo mnie AMG, Mki i Civici (ufo) wkurzają.. :D), skompletować graty spokojnie bez pośpiechu i z rozwagą montować kawałek po kawałku, najpierw impregnacja podwozia, heble, koła, potem zawias (gwint) i swap skrzyni, a na końcu turbo i stąd moje chyba zasadne wątpliwości czy się pakować w koszty czy nie kupić Mazdy MX-5 i polecieć mniejszym kosztem, a IS'a zostawić na Daily.. Best Regards
Neutrino

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Post autor: Neutrino »

Jeśli kupisz MX-5 to AMG, Mki i Civici wciąż będą Cię wkurzały...do momentu kiedy droga z prostej i szerokiej zrobi się wąska i kręta. Miałem okazję mniej więcej w tym samym czasie przejechać się Hondą S2000 i Mazdą Roadster (JDM) w wersji NR-A. Silnik "tylko" 1.6, ale reszta od wersji 1.8 czyli heble, Torsen itp. Do tego, chyba najważniejsze, cały zawias seryjnie na poliuretanach...na prostej Honda była super, 9tys. obrotów, w zakrętach też zdawała się świetna, ale dopiero jak wsiadasz do lekkiego auta z dobrym zawiasem, heblami i szperą to wiesz co to znaczy cieszyć się jazdą...moc nie ma znaczenia. Każdym autem da się pojechać szybko, choćby z górki, ale nie każdym da się z tą predkością wejść w zakręt...a już nieiwele z tych aut z tą prędkością uda się wyjść z zakrętu :-P
Zresztą rozwój technologii w kwestii zawieszeń i hamulców jest tak duży, że każde nowe auto, zwykły kompakt z salonu będzie miało lepsze właściwości jezdne niż sportowe auta z lat 90-tych, czy nawet przełomu wieków.
Moim zdaniem taki budżet o wiele lepiej jest przeznaczyć na wynajem auta i toru od czasu do czasu. Przyjemności z jazdy nikt Ci nie opodatkuje, wspomnienia nie wymagają serwisu. Każde auto to skarbonka bez dna.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości