GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: pkobierecki »

Zawieszenie działa super, amortyzatory fabryczne, nic się nie działo, ale wiadomo, zależy jak dany egzemplarz był używany. Zawieszenie jest bardzo miękkie, co w sumie mi odpowiada. Wewnątrz jedyna rzecz która trzeszczy to skórzane obicie na tunelu środkowym przy kolanie. Ale trzeba ten element umyślnie mocno naciskać, żeby otrzymać ten efekt.

Z obserwacji grup na facebooku polecił bym Ci unikać wersji wyposażeniowych F-sport oraz opcjonalnego zawieszenia adaptacyjnego. F-sport ma adaptacyjne amortyzatory oraz inne tarcze hamulcowe i klocki. Użytkownicy raportowali, że nie ma zamienników na rynku i trzeba kupować drogie tarcze i klocki w ASO. Dodatkowo zawieszenie adaptacyjne jest trochę głupio pomyślane, ponieważ można je jedynie utwardzić lub jeździć w trybie normalnym. Nie ma różnych twardości w stylu: komfort, normal sport, tylko po prostu normalny lub sportowy. Na domiar złego aby utwardzić zawieszenie należy przełączyć selektor trybu jazdy w tryb Sport+. Jest to jedyna metoda na utwardzenia zawieszenia. Nie da się tak po prostu utwardzić samochodu przyciskiem jak na przykład w LS. W trybie Sport+ samochód jest strasznie porywisty i szarpie, redukuje przełożenia udając jak by miał biegi, generalnie robi się z niego dziki pojazd uniemożliwiający komfortową jazdę. W związku z tym moim zdaniem jest to funkcja niepotrzebna z której ja w aucie testowym zupełnie nie korzystałem, bo tak się nie da jeździć. Jak nie podoba się zbyt miękkie zawieszenie, to adaptacyjny układ nie pomoże, bo musiał byś po każdym odpaleniu auta przełączać na Sport+ i pogodzić się z porywistą charakterystyką samochodu. Zawieszenie utwardzane występowało opcjonalnie w innych wersjach wyposażenia, nie tylko w F-sport. Można obecność tego zawieszenia poznać po dodatkowym trybie Sport+ na wybieraku trybów.

A propo's Infiniti, to możesz być negatywnie zaskoczony spalaniem. Kiedyś jedna z gazet motoryzacyjnych przeprowadziła bezpośrednie porównanie z jazdy tymi samochodami po Warszawie i Infiniti paliło jakoś 12 litrów, a GS 9 litrów. Aczkolwiek bardzo fajne i oryginalne auto.

Patrząc w przyszłość za GS-em przemawia również to, że tych aut jest stosunkowo dużo, i technologia napraw układów hybrydowych od Toyoty już wkroczyła pod strzechy. Nie jest to ani drogie ani kłopotliwe, a GS wszak jest z tego koncernu. W każdym większym mieście powinien być warsztat który ma opanowane naprawy baterii Toyot. Dodatkowo możesz sobie przedłużać gwarancję na układ hybrydowy do 10-tego roku życia pojazdu. Nie trzeba zachowywać ciągłości gwarancji, wystarczy przyjechać sprawnym samochodem do ASO i za 250 zł. brutto dostajesz certyfikat sprawności który chroni Cię przez rok lub 15.000 km. Nie wiem jak jest z Infiniti w razie awarii. Pomimo tego, że GS jest wyjątkowo mało awaryjnym samochodem, to nawet w przypadku awarii jest mniej kłopotliwy niż przeciętny diesel.
stecko
Lex user
Posty: 94
Rejestracja: 21 mar 2014, o 11:59
Model Lexusa: RX350
Skąd:: Wielka Brytania
Kontakt:

GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: stecko »

Dzięki:)
Myślałem wlasnie o wersji F Sport:) Podoba mi się. Ewentualnie Premier ale ona ma chyba takie same zawieszenie jak f sport patrząc na selektor wyboru zawieszenia.
Lexus ostatnio podniósł wiek auta dla gwarancji systemu hybrydowego _ teraz to 15lat:)
I to mi sie podoba, gwarancja również do 10 lat auta.

Q50 niestety kuleje. Gwarancja tylko do 5 lat na auto i sysytem hybrydowy. Plus tali że moge miec z polowe mniejszym przebiegiem. Minus taki ze bardzo mało części, serwisow itp.
Lex bardziej popularny.

Teraz rozgladam sie za jakas sztuka w pakiecie premier lub f sport najlepiej z przebiegiem do 100 tys km ...
stecko
Lex user
Posty: 94
Rejestracja: 21 mar 2014, o 11:59
Model Lexusa: RX350
Skąd:: Wielka Brytania
Kontakt:

GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: stecko »

Aha, fajnie że jest cisza wewnątrz. Mam jakas fobie i trafia mnie jak auto skrzypi wewnatrz podczas jazdy bez wlaczonego radia:). Moj rx350 mnie męczy pod tym wzgledem. Jak nie roleta to coś w drzwiach itp
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, o 23:20 przez stecko, łącznie zmieniany 1 raz.
stecko
Lex user
Posty: 94
Rejestracja: 21 mar 2014, o 11:59
Model Lexusa: RX350
Skąd:: Wielka Brytania
Kontakt:

GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: stecko »

Po fotach w ogloszeniach zarówno wersja premier jak i f sport ma: eco, normal, sport s, sport s+
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: pkobierecki »

Przespałem się nieco z tematem wersji wyposażenia i wróciły wspomnienia z 2012 roku :D

Faktycznie, wszystkie wersje wyposażenia Prestige miały adaptacyjne zawieszenie, adaptacyyjne zawieszenie występowało jako dodatek do wersji Elite.

Drugi fakt: wersja Prestige z silnikiem 450h jako jedyna w gamie miała hamulce z f-sporta. 250 i 350 AWD nie miały hamulców F-sport. Na 99% tak było. Ale nie dam sobie ręki uciąć :D

Ciekawostki:
W Prestige występowały lepsze fotele ze skórą półanilinową oraz jonizator powietrza, dodatkowo na tylnej kanapie było podgrzewanie. Tył miał ossobną 3-cią strefę klimatyzacji oraz własny panel sterowania klimą i radiem.

Wersja Prestige z 350 AWD nie miała reflektorów LED-owych, w ogóle nie były dostępne z tym silnikiem.

Jak sobie coś przypomnę to dopiszę.
Mesel
Lex user
Posty: 22
Rejestracja: 23 mar 2017, o 12:29
Model Lexusa: GS450h, GSF, RX450h
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: Mesel »

Mały błąd.
Jonizator powietrza był też w wersji F-sport. Prestige miał fotel kierowcy z dodatkowym łamaniem oparcia a fotel pasażera ma guziki regulacji fotela również od strony kierowcy. Dodatkowo jest też pamięć fotela pasażera.


F-sport ma za to bardzo istotną różnicę w postaci skrętnej tylnej osi :)
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: pkobierecki »

O właśnie! skrętna tylna oś to też niezły gadżet.

Ech, strasznie żałuję, że nie mam nigdzie katalogu z tego samochodu, teraz to jest już nie do pozyskania :(
stecko
Lex user
Posty: 94
Rejestracja: 21 mar 2014, o 11:59
Model Lexusa: RX350
Skąd:: Wielka Brytania
Kontakt:

GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: stecko »

Dokladnie tak jak piszecie Panowie. Premier ma lepsze fotele- większa możliwość regulacji, tył ma swój panel sterowania, chociaż ja zasiadam za kierownicą także to akurat gadżet dla mnie:)
Myślałem, że Premier również ma skretna tylną oś.

Wersja GS450h z 2012-2014 z LEDowymi lampami to rzadkość. Widzę tylko jedna sztukę obecnie i ponad budżet:)

Za F Sport przemawia pakiet stylistyczny- podoba mi się. Auto lepiej wyglada. Dosyć często F sport nie ma ML na pokladzie a to mus w moim przypadku:)

HUD również występuje dosyć rzadko z tego co widzę.
_chris_
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 20:08
Model Lexusa: GS 450h
Skąd:: PL_
Kontakt:

Re: GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: _chris_ »

pkobierecki pisze:Ech, strasznie żałuję, że nie mam nigdzie katalogu z tego samochodu, teraz to jest już nie do pozyskania :(
takie coś? :fiu:

https://od.lk/d/OTRfMjEwNzE5MzJf/cennik-gs-450-new.pdf
kaczy89
Lex user
Posty: 53
Rejestracja: 31 mar 2015, o 16:27
Model Lexusa: GS 300h
Skąd:: Opolskie
Kontakt:

Re: GS450h MkIV Bolączki i wady fabryczne

Post autor: kaczy89 »

Kolego _chris_ a masz może katalog do GS 300h? z góry dziękuję
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus GS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości