LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS
Arkadyx
Lex user
Posty: 103
Rejestracja: 1 gru 2014, o 22:32
Model Lexusa: GS 300 mk3 2009
Skąd:: Warszawa/Wołomin
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Arkadyx »

Jak wszyscy to wszyscy :fiu: U mnie masz od września 2016 na naprawy niecałe 8 tysięcy. W zasadzie nic wielkiego, chłodnica ,tuleje w zawiasie czy ten nieszczęsny zaworek pod kolektorem.Do tego ok 5.5 tyś na utrzymanie,czyli oleje,filtry,tarcze,klocki,nowe opony na lato i zimę.Zrobione w tym czasie ok 40 tyś km :biggrin2:
LEXluthor
Lex user
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2019, o 21:32
Model Lexusa: Marzę o LS430 :)
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: LEXluthor »

michalWro pisze:Dorzucę od siebie, żebyś miał pogląd.
W jakieś 2.5 roku (52k km) poszło 25k PLN na awarie i eksploatację samochodu, w tym instalacja LPG 5.5k, w tym również takie rzeczy jak nowe opony czy ubezpieczenie OC.
Z większych kosztów: wymiana amortyzatorów, naprawa klimy (1.3k), piasty tył (2.7k ASO).
Wszystkie powyższe koszty to części+robocizna.
djslavoll pisze:To ja dodam od siebie. Mam, co prawda GS300 z 2001r ale za to z przebiegiem 105 kkm. Kupiłem, gdy na liczniku było 82kkm.
Zapłaciłem 40000 tyś zł i myślałem, że auto jest jak nowe, czyli żadnych wydatków.
Dziś, 2.5 roku później koszty to ponad 12000 zł. Oczywiście, są w tym opony, drugi komplet kół, ale także elementy zużywające się. Jestem zwolennikiem oryginalnych części, więc cena rośnie, chociaż tak naprawdę wymieniłem tylko kilka elementów. Amortyzatory, sworznie, świece, kable, akumulator, poduszki pod silnikiem, tarcze i klocki (3x bo się pogięły),
Olej w skrzyni dynamicznie wszystkie płyny, śruby od geometrii, rozrząd w ASO.
Czyli nic wielkiego, ale koszty wiśnie takie.
Przebiegi roczne to 8kkm.
Snara pisze:U mnie koszty to ~12.000 pln w ciągu 2 lat i 40.000km. Wliczone naprawy głównie od razu po zakupie i modyfikacje w stylu wygłuszania auta, dołożeniu zmieniarki mp3 lub mod hamulców z przodu jak i nowe opony na zimę i komplet kół 19" na lato. Ogólnie bajka jak na ten segment aut!
Arkadyx pisze:Jak wszyscy to wszyscy :fiu: U mnie masz od września 2016 na naprawy niecałe 8 tysięcy. W zasadzie nic wielkiego, chłodnica ,tuleje w zawiasie czy ten nieszczęsny zaworek pod kolektorem.Do tego ok 5.5 tyś na utrzymanie,czyli oleje,filtry,tarcze,klocki,nowe opony na lato i zimę.Zrobione w tym czasie ok 40 tyś km :biggrin2:
Dziękuję bardzo Panowie!

Czyli potwierdza się stara dobra prawda, że najważniejszy jest egzemplarz. Ja nie planuję montażu gazu, przynajmniej na razie. Z waszych postów wynika, że pozostałe elementy cenowo wyglądają w miarę normalnie - jak u większości aut. A jak wygląda kwestia zawieszenia? Jeśli pneumatyka padnie to mamy glebę, jak w airmaticu czy można jechać tylko, że mniej komfortowo i z ryzykiem pogorszenia problemu?

michalWro wymieniałeś pneumatyki czy sprężynowe? Pozostaje tylko ory czy regeneracja w PL już pozwala na spokojną jazdę?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
michalWro
Lex Driver
Posty: 339
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: michalWro »

Wymieniałem na pneumatykę, kupiłem używane amortyzatory. Jeżdżą już ponad rok, nie narzekam.
U mnie było tak, że auto stało poprawnie (nie opadało), ale po dziurach jeździło się bardzo niekomfortowo i przy większej dziurze i śliskiej nawierzchni podejrzewam, że mogłoby to być niebezpieczne.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

W przeciwieństwie do Audi czy Mercedesa, tutaj częściej pada sam amortyzator, a nie miech. Jazdę można kontynuować ale j.w. Zdarzają sie uszkodzenia czujników wysokości, wtedy auto pompuje na max i lepiej zaniechac jazdy.
LEXluthor
Lex user
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2019, o 21:32
Model Lexusa: Marzę o LS430 :)
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: LEXluthor »

Dziękuję owczar i michalWro! Gdyby ktoś z forum zechciał podzielić się wrażeniami z napraw lub regeneracji pneumatyki to będę wdzięczny.
q3_
Lex Driver
Posty: 344
Rejestracja: 30 cze 2011, o 08:44
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: q3_ »

Ja kupiłem LSa pod koniec 2016, przejechałem od tego czasu niecałe 40kkm i wydałem około 23kzł.
W wydatkach jest zawarte 3x ubezpieczenie OC/AC, instalacja LPG, regeneracja amortyzatorów, nowe opony letnie i zimowe, naprawa sprężarki klimatyzacji, wymiana rozrządu (i wszystko co z tym związane) (to były grubsze rzeczy) i oczywiście drobniejsze naprawy / eksploatacyjne rzeczy.

Jeśli chodzi o regenerację amortyzatorów, to tak jak Owczar wspomniał miałem padnięte same amortyzatory. Wszystko zostało ogarnięte przez firmę Nagengast i od tego czasu spokój. Ponieważ to robiłem zaraz po zakupie samochodu to mam już przejechane na nich prawie 40kkm i około 2 lata. Obecnie trzymają parametry i nie ma z nimi żadnych problemów. Cała operacja polegała na wybudowaniu ich z samochodu, wysłaniu do firmy regenerującej (opcjonalnie można do nich pojechać ale mam trochę daleko) i cierpliwym oczekiwaniu. U mnie cierpliwość była wystawiona na próbę przez 2 tygodnie (tyle mi też powiedzieli jak dzwoniłem do nich popytać), po czym kurier przywiózł naprawione amortyzatory ( wyglądały prawie jak nowe) a mechanik je wbudował z powrotem do samochodu.
zdrowy_zab
Lex user
Posty: 151
Rejestracja: 30 sie 2017, o 12:51
Model Lexusa: LS400, IS200T
Skąd:: Pajęczno/Warszawa
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: zdrowy_zab »

U mnie po regeneracji amorek wytrzymał 1,5 roku. Drugi na razie trzyma.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Robiłeś w nagengast?
LEXluthor
Lex user
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2019, o 21:32
Model Lexusa: Marzę o LS430 :)
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: LEXluthor »

q3_ pisze:Ja kupiłem LSa pod koniec 2016, przejechałem od tego czasu niecałe 40kkm i wydałem około 23kzł.
W wydatkach jest zawarte 3x ubezpieczenie OC/AC, instalacja LPG, regeneracja amortyzatorów, nowe opony letnie i zimowe, naprawa sprężarki klimatyzacji, wymiana rozrządu (i wszystko co z tym związane) (to były grubsze rzeczy) i oczywiście drobniejsze naprawy / eksploatacyjne rzeczy.

Jeśli chodzi o regenerację amortyzatorów, to tak jak Owczar wspomniał miałem padnięte same amortyzatory. Wszystko zostało ogarnięte przez firmę Nagengast i od tego czasu spokój. Ponieważ to robiłem zaraz po zakupie samochodu to mam już przejechane na nich prawie 40kkm i około 2 lata. Obecnie trzymają parametry i nie ma z nimi żadnych problemów. Cała operacja polegała na wybudowaniu ich z samochodu, wysłaniu do firmy regenerującej (opcjonalnie można do nich pojechać ale mam trochę daleko) i cierpliwym oczekiwaniu. U mnie cierpliwość była wystawiona na próbę przez 2 tygodnie (tyle mi też powiedzieli jak dzwoniłem do nich popytać), po czym kurier przywiózł naprawione amortyzatory ( wyglądały prawie jak nowe) a mechanik je wbudował z powrotem do samochodu.
zdrowy_zab pisze:U mnie po regeneracji amorek wytrzymał 1,5 roku. Drugi na razie trzyma.

Dziękuję za odpowiedzi. Czy firmy regenerujące dają jakąś gwarancję (i jak to z jej wykonalnością bywa)?
q3_
Lex Driver
Posty: 344
Rejestracja: 30 cze 2011, o 08:44
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: q3_ »

Gwarancja normalna jak za usługę-rok. Nie musiałem reklamować, więc z mojego punktu widzenia wszystko ok.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości