GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być?
-
- Lex user
- Posty: 233
- Rejestracja: 16 cze 2018, o 15:49
- Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
- Skąd:: 3City
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
Przede wszystkim masz check Engine - trzeba zczytać błędy.
Temperatura płynu ma być w połowie.
Czy termostat jest ok bardzo łatwo sprawdzić - po rozgrzaniu auta termostat włącza tzw. duży obieg i rura wychodząca z głowicy (tam gdzie jest termostat) musi być ciepła.
Temperatura płynu ma być w połowie.
Czy termostat jest ok bardzo łatwo sprawdzić - po rozgrzaniu auta termostat włącza tzw. duży obieg i rura wychodząca z głowicy (tam gdzie jest termostat) musi być ciepła.
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 31 sty 2016, o 13:03
- Model Lexusa: GS 300 II
- Skąd:: Wrocław
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
Po podpięciu pokazuje tylko, że jedna z czterech sond pokazuje duże wartości. Check zaświeca mi się średnio raz w miesiącu i gaśnie po paru dniach. A co z obrotami silnika, nie powinny być mniejsze, coś około 500 rpm? Dziś postaram się podjechać do jakiegoś dobrego serwisu i sprawdzić świece, kable i przepływomierz.
-
- Lex Driver
- Posty: 381
- Rejestracja: 27 wrz 2017, o 18:31
- Model Lexusa: GS300 MkII
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
U mnie wskazówka jest dokładnie w tym samym miejscu ale jej wskazania należy traktować orientacujnie. Przecież nie wiesz czy to jest 88*C czy też 92*C.
A termostatu nie sprawdzisz tak jal opisałes, on nie działa 0-1 a otwiera się stopniowo. Pełne otwarcie ma przu temp wybitej na jego korpusie.
A termostatu nie sprawdzisz tak jal opisałes, on nie działa 0-1 a otwiera się stopniowo. Pełne otwarcie ma przu temp wybitej na jego korpusie.
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
-
- Lex user
- Posty: 233
- Rejestracja: 16 cze 2018, o 15:49
- Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
- Skąd:: 3City
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
A w Lexusie to jakoś elektronicznie sterowany jest? Tylko w jakim celu?Pawcio1979 pisze:A termostatu nie sprawdzisz tak jal opisałes, on nie działa 0-1 a otwiera się stopniowo. Pełne otwarcie ma przu temp wybitej na jego korpusie.
W każdym samochodzie jaki znam termostat powinien się otworzyć przy wybitej na nim temperaturze właśnie po min. to żebyś miał ogrzewanie w kabinie.
Jego funkcją jest ograniczenie obiegu płynu chłodzącego po układzie do czasu osiągnięcia przez silnik założonej przez producenta optymalnej temperatury pracy i właśnie zawsze był/jest zero-jedynkowy.
W zimę takie rzeczy dużo łatwiej zdiagnozować bo jak termostat się zaciął masz silnik cały czas niedogrzany i automatycznie auto pali więcej (jeździ na wzbogaconej mieszance) albo masz zimno w aucie (termostat nie otwiera się i nie puszcza płynu do nagrzewnicy).
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
Nie zauważyłem aby mi się stopniowo otwierał termostat - nie ma to żadnego sensu. Wiadomo ma jakiś zakres tolerancji ale otwiera się koło tych 88* +/-2 stopnie i tyle tylko trwa to powoli ale nie ma tak że np przy 80*C jest 20% otwarcia..Pawcio1979 pisze:U mnie wskazówka jest dokładnie w tym samym miejscu ale jej wskazania należy traktować orientacujnie. Przecież nie wiesz czy to jest 88*C czy też 92*C.
A termostatu nie sprawdzisz tak jal opisałes, on nie działa 0-1 a otwiera się stopniowo. Pełne otwarcie ma przu temp wybitej na jego korpusie.
-
- Lex Driver
- Posty: 381
- Rejestracja: 27 wrz 2017, o 18:31
- Model Lexusa: GS300 MkII
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
A to jesteś w błędzie i potrafię to udowodnić.
Poniżej 40*C termostat jest całkowicie zamknięty. Po przekroczeniu tej temp zaczyna się stopniowo otwierać i w tym momencie zaczyna puszczać płyn na parownik celem grzania kabiny by po osiągnięciu temp wybitej na korpusie całkowicie być otwartym.
Wieczorem wkleję stronkę z serwisówki od gs-a odnośnie termostatu.
1. Zimny silnik, temp mniej niż 40*C termostat zamknięty, dmucha zimnym z nawiewów
2. Temp więcej niż 40*C , termostat zaczyna się otwierać i dmucha coraz cieplejszym powietrzem z nawiewów wraz ze wzrostem temp płynu.
3. Temp 85*C całkowicie otwarty termostat i płyn krąży po całym układzie bez przeszkód
Ps. Teraz widzisz sens?
Poniżej 40*C termostat jest całkowicie zamknięty. Po przekroczeniu tej temp zaczyna się stopniowo otwierać i w tym momencie zaczyna puszczać płyn na parownik celem grzania kabiny by po osiągnięciu temp wybitej na korpusie całkowicie być otwartym.
Wieczorem wkleję stronkę z serwisówki od gs-a odnośnie termostatu.
1. Zimny silnik, temp mniej niż 40*C termostat zamknięty, dmucha zimnym z nawiewów
2. Temp więcej niż 40*C , termostat zaczyna się otwierać i dmucha coraz cieplejszym powietrzem z nawiewów wraz ze wzrostem temp płynu.
3. Temp 85*C całkowicie otwarty termostat i płyn krąży po całym układzie bez przeszkód
Ps. Teraz widzisz sens?
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 31 sty 2016, o 13:03
- Model Lexusa: GS 300 II
- Skąd:: Wrocław
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
Byłem u Pana, który zna się na Japońskich autach, co najlepsze, miał takiego GS-a i według niego jest ok, na moje nieszczęście skrzynia faktycznie zachowywała się w miarę normalnie a facet wiadomo nie jest wstanie pojeździć z pół godziny żeby natrafić na kilkanaście dziwnych zachować auta, jestem kompletnie załamany, już bym k**** wolał żeby ktoś kto się zna stwierdził, że faktycznie skrzynia jest do wyj***** i bym ją oddał do remontu albo wstawił używkę sprawną i auto by jeździło jak ma jeździć. Jeśli ktoś z was jest z okolic i ma GS II lub wie kto ma lub będzie przejeżdżał, błagam, umówmy się na jakieś pół godziny jazdy testowej, stawiam naprawdę dobra flachę bo mnie ch**j strzeli, albo tak ma to jeździć i to gonie bo to nie dla mnie albo coś jest zdupione i robię a następnie cieszę się autem. Sorry za wulgaryzmy, szanuję to forum i Was wszystkich ale chodzę struty przez to auto i nerwy mi puszczają... Oddaję tego pana auto za parę dni na wymianę wszystkich sworzni (jeden dolny ma luzy, drugi nie ale znając moje szczęście to zaraz trzeba będzie wymienić drugi i znowu tracić czas i robić geometrie a górne mają popękane gumy więc długo też nie pociągną), dodatkowo mają sprawdzić świece i kable.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, o 10:33 przez Almaster, łącznie zmieniany 1 raz.
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
Pawcio1979 pisze:A to jesteś w błędzie i potrafię to udowodnić.
Poniżej 40*C termostat jest całkowicie zamknięty. Po przekroczeniu tej temp zaczyna się stopniowo otwierać i w tym momencie zaczyna puszczać płyn na parownik celem grzania kabiny by po osiągnięciu temp wybitej na korpusie całkowicie być otwartym.
Wieczorem wkleję stronkę z serwisówki od gs-a odnośnie termostatu.
1. Zimny silnik, temp mniej niż 40*C termostat zamknięty, dmucha zimnym z nawiewów
2. Temp więcej niż 40*C , termostat zaczyna się otwierać i dmucha coraz cieplejszym powietrzem z nawiewów wraz ze wzrostem temp płynu.
3. Temp 85*C całkowicie otwarty termostat i płyn krąży po całym układzie bez przeszkód
Ps. Teraz widzisz sens?
Dalej nie widzę z tego powodu że obieg nagrzewnicy jest liniowo ułożony w małym obiegu i termostat nic do niego nie ma.
pokaż ta serwisowke.
-
- Lex Driver
- Posty: 381
- Rejestracja: 27 wrz 2017, o 18:31
- Model Lexusa: GS300 MkII
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
C.D.
Małe sprostowanie bo się walnąłem w pisaniu i oczywiście termostat uchylając się puszcza płyn na chłodnicę a nie na parownik. Uchylając się lub przymykając reguluje przepływ (ilość)płynu puszczanego na chłodnicę. Gdyby działał 0-1 były by wielkie skoki w temp płynu. Otwierając się całkiem termostat puszczał by cały płyn na chłodnicę i podczas szybkiej jazdy gwałtownie spadła by temp płynu a sam termostat musiał by odrazu "kliknąć" i się zamknąć.
Poniżej opis jak w GS-e sprawdzać czy i jak działa termostat.
Najlepiej wrzucić termostat do zimnej wody, podgrzewać wodę i obserwować jak płynnie się otwiera, dolać zimnej i patrzeć jak płynnie się przymyka i tak w kółko. On nie działa w taki sposób, że klik otwarty, klik zamknięty.
Małe sprostowanie bo się walnąłem w pisaniu i oczywiście termostat uchylając się puszcza płyn na chłodnicę a nie na parownik. Uchylając się lub przymykając reguluje przepływ (ilość)płynu puszczanego na chłodnicę. Gdyby działał 0-1 były by wielkie skoki w temp płynu. Otwierając się całkiem termostat puszczał by cały płyn na chłodnicę i podczas szybkiej jazdy gwałtownie spadła by temp płynu a sam termostat musiał by odrazu "kliknąć" i się zamknąć.
Poniżej opis jak w GS-e sprawdzać czy i jak działa termostat.
Najlepiej wrzucić termostat do zimnej wody, podgrzewać wodę i obserwować jak płynnie się otwiera, dolać zimnej i patrzeć jak płynnie się przymyka i tak w kółko. On nie działa w taki sposób, że klik otwarty, klik zamknięty.
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
-
- Lex user
- Posty: 233
- Rejestracja: 16 cze 2018, o 15:49
- Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
- Skąd:: 3City
- Kontakt:
Re: GS300 II 2002 - skrzynia biegów - problem czy tak ma być
Ale ma temperaturę otwierania i zamykania - "czepiasz się" semantyki.
Z teorii jesteś dobry ale zasada działania i testowania niezmienna od kiedy pamiętam czyli skoda 1000mb, maluch, mini (te prawdziwe nie bmw - miałem 4), saab itd. itp.
Nawet rysunki w warsztatówkach podobne
PS. Właśnie w tej prostocie termostatu jest jego siła.
Generalnie termostat jest na tyle tani, że jak się ma jakiekolwiek podejrzenia to się kupuje nowy i wymienia.
Z teorii jesteś dobry ale zasada działania i testowania niezmienna od kiedy pamiętam czyli skoda 1000mb, maluch, mini (te prawdziwe nie bmw - miałem 4), saab itd. itp.
Nawet rysunki w warsztatówkach podobne
PS. Właśnie w tej prostocie termostatu jest jego siła.
Generalnie termostat jest na tyle tani, że jak się ma jakiekolwiek podejrzenia to się kupuje nowy i wymienia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości