[RX400] gen2 drgania silnika

Problemy z silnikami dotyczące modelu RX
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: carinus »

W Twoim przypadku może faktycznie w grę wchodzić cewka z racji wywalania błedów.
Gregor0388
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 4 maja 2018, o 18:22
Model Lexusa: Lexus RX 400h
Skąd:: Amsterdam
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: Gregor0388 »

Błędy są oddzielną sprawą według mnie bo dotyczą one komunikacji CAN U0100 U0001 i tylko raz zapalił się P0A1D wywala je sporadycznie bez większej przyczyny. Ostatnio na odcinku 20km jadąc z pracy 9razy stałem na poboczu kasowalem błędy i jechałem dalej. Ale przed tym 4tyg nic się nie pokazało. Także to nie są "błędy cewek". Zero innych błędów nawet jak ich nie ma silnik szarpie tak czy siak. Teraz nawet podczas postoju na światłach i ruszeniau jest taki obiaw że przez 5s całe auto podskakuje szarpie, nie mogę się rozpędzić po chwili jedzie jak gdyby nigdy nic i tak po każdym uruchomieniu. Zostawiam go na parkingu i będę jeździł z kumplem do pracy bo nie chce zrobić więcej uszkodzeń. Znajdę cewke to jeszcze z tym po kombinuje.
DarekLEX
Lex user
Posty: 29
Rejestracja: 16 maja 2016, o 15:21
Model Lexusa: rx400h vs gs430
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: DarekLEX »

Gregor0388 pisze:Jestem w nl także jeszcze nie byłem ale mam zamiar jechać przy okazji urlopu. Po przedstawieniu obiawow taka padła diagnoza przez tel. Zadzwoniłem bo już jest baaardzo ciężka sprawa silnik szarpie tak przy każdym odpaleniu, ruszeniau martwię się żeby nie uszkodzić skrzyni itd. Co zrobić z wywalaniem błędów już wiem a z szarpaniem spróbuję z tacewka tylko jak narazie dwa sklepy i jej nie mają.Mam nadzieję że to pomoże bo za 5tyg urlop a strach nim w trasę jechać, tym bardziej że jadę z rodziną.



Hejka. Kup cewki SKV prod. Niemieckiej koszt średnio 100 zl za sztukę. Cewki pasuja do rx 330 i toyoty camry z silnikiem 3.3l U mnie pomogło od kilku miesięcy jeżdżę bez błędów i szarpnięć silnika. pozostały szarpnięcia skrzyni biegów. A w twoim przypadku dam ci telefon do gościa z Szczecina zajmuje sie Lexami i jest dobry w elektronice i błędach. Firma LEX serwis z Szczecina Piotr tel.600294724. Moge go polecic tak samo jak Marka z Mosiny. Zadzwoń i sie podpytaj...Ale radze ci prędko sprawdź inwerter ......bo pachnie mi to wstępem do tragedia...Twoje auto ma objawy auta po zalaniu.
DarekLEX
Lex user
Posty: 29
Rejestracja: 16 maja 2016, o 15:21
Model Lexusa: rx400h vs gs430
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: DarekLEX »

Witam. Mam chwilkę to opisze jak u mnie wygląda sprawa drgań. Po wymianie cewek drgania silnika i wypadanie zapłonów ustało całkowicie. Kupiłem niemieckie cewki SKV tanie bo około 100 zl za sztukę. sa na aledrogo.pl :ok: .. Na bylem 3 sztuki aby wymienić te które występują od strony grodzi auta ciężki dostęp. U mnie wypadanie zapłonów występowało na 2 cylindrze i bardzo rzadko na wszystkich. Towarzyszyło temu zjawisku nie rowna praca silnika i poszarpywanie . Szczególnie rano auto odpalało pięknie cichutko równo .Ale zaraz po wycofaniu z miejsca parkingowego sie chciało rozlecieć silnik chciał wypaść z budy. Teraz uwaga wczoraj podczas wymiany rozrządu pojawiła sie okazja do sprawdzenia luzów zaworowych na pierwszym szeregu cylindrów 2,4,6. . U mnie najczęściej wypadał zapłon na 2 cylindrze i okazało sie ze jeden z zaworów jest ciasno norma jest 0,15 do 0,25 a ja mam 0,05. Zawór nie jest podparty ale jest blisko. Myślę ,że u mnie doszło do nałożenia dwóch problemow zużytej cewki,wadliwej plus jeden zawór nie działa tak jak powinien. Reszta to sprawa normalnego zużycia układu napędowego . Ja mam 284 tysiace przejechane . Niwelator drgan na pewno jest do wymiany. Badz regeneracji. Skrzynia biegow ma luz na mechanizmie różnicowym.
Gregor0388
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 4 maja 2018, o 18:22
Model Lexusa: Lexus RX 400h
Skąd:: Amsterdam
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: Gregor0388 »

Mechanik z Mosiny zalecił mi telefonicznie zrobienie resetu kompa drucik w 5i4 pin 30min i zrobione. Także to już dzisiaj uczyniłem. Cewke zamówiłem za 70e tutaj w nl i będę codziennie na inną świece wpinal. Jeśli to żadna z trzech pierwszych od przodu kupię jeszcze dwie i zlecę jakiemuś kumatemu turkowi zmianę trzech za kolektor bo nie mam warunków żeby zrobić to samemu.Serwis uznał że to uszczelka PG na głowicy od grodzi a mechanik z Mosiny wysmial to i powiedzial ze w RXach nie padają uszczelki jeśli auto tak jak moje nie jeździło na gazie. A jeżeli już jakimś cudem się tak stanie to nigdy nie na drugiej głowicy. Może tak jak kolega pisał jest wyciek spod uszczelki kolektora bo była ściągana 3miesiace temu przy wymianie świec.Moj ma 241tys i już mnie rozwala ten samochód zaraz po kupnie wszystko super a jak chciałem polepszyć wymieniłem świece olej płyny filtry aku to zaczął wariowac po przejechaniu 1000km. Dzieki za wszystko co piszecie biorę pod uwagę i działam. Jak macie jakieś sugestie i rady co mege jeszcze sam zdziałać to piszcie. Tutaj same Cudaki w tych warsztatach także chce od nich jak najdalej. Za miesiąc z chakiem wracamy do pl z rodziną i moim 4miesiecznym synem chciałbym żeby auto mnie nie zawiodło chociaż podczas powrotu do domu.
Gregor0388
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 4 maja 2018, o 18:22
Model Lexusa: Lexus RX 400h
Skąd:: Amsterdam
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: Gregor0388 »

Kolego czyli regulacjie luzow trzeba robić?? To znów tutaj "spece" powiedzieli ze tam jest chydraulika :/. Czyli domyślam się już ze jej tam nie ma więc moje pytanie brzmi... Czy to ciężka sprawa z zaworami i jak to kosztowo wygląda. A ha auto nie było po zalaniu czy powodzi tylko po przecieku wody do bagażnika jak zwykle najpierw lampą lewą później prawą a na koniec jednym z mocowań relingu. Cała podłoga aż do kierowcy była mokra. W tej chwili nic już nie cieknie a podłogę wysuszylem całą. Ale fakt woda była w środku. Dzieki jeszcze raz za pomoc. Mam nadzieję że to cewka i oby na jednym z 3 pierwszych cylindrów.
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: carinus »

Do pierwszego rzędu cylindrów dojscie jest zarypiste i pomiar luzów oraz wyjęcie podkładek jest bezproblemowe.Jak ogarniesz wyjęcie płytek i masz niedaleko do Liege to na drugi dzień jestem w stanie wyszlifować płytki na szlifierce magnetycznej.Będę teraz przez 3 tygodnie w pracy.Druga głowica to niestety gimnastyka niemiłosierna do tego stopnia że sobie odpuściłem.Na szczęscie na pierwszym rzędzie korekta była symboliczna więc stwierdziłem że na drugim powinno być podobnie.Za parę tygodni auto idzie do Mosiny na zrobienie przeglądu,wymianę rozrządu i wtedy będzie zrobiona korekcja luzów na całym silniku.Ssące jak zwykle w normie,zawsze wydechy do poprawki.
Gregor0388
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 4 maja 2018, o 18:22
Model Lexusa: Lexus RX 400h
Skąd:: Amsterdam
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: Gregor0388 »

Dzięki kolego ale do Ciebie mam koło 300km plus dwa dni wolnego to troche już problem w tej chwili dla mnie. Narazie oszczędzam lexa jak mogę i w drodze na urlop za jakieś 6tyg zostawiam go w mosinie. Tylko do tego momentu chce zrobić wyskakujące błędy i szarpanie tz wymienić cewki(oby to był powód) . Mam nadzieję że mi się to uda bo jak narazie 2:0 dla Lexusa. Jak macie jakieś sugestie chętnie posłucham.
Gregor0388
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 4 maja 2018, o 18:22
Model Lexusa: Lexus RX 400h
Skąd:: Amsterdam
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: Gregor0388 »

Mam pytanie. Może cewka nie działać przy starcie gdzie idzie największy prąd na start a później być ok???
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: [RX400] gen2 drgania silnika

Post autor: carinus »

Wstępna diagnoza usterki w moim silniku to padnięta uszczelka w rejonie 3-go cylindra.Po zdjęciu kolektora widać jak zbiera się na zamknietych zaworach płyn chłodniczy.Nie potwierdziła sie teoria mechanika z Mosiny że padają cylindry parzyste na prawym rzędzie silnika.
ODPOWIEDZ

Wróć do „RX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości