[LS430] 10W40 ---> 5W30
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
- Model Lexusa: LS430 FL
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Scoob tu się chyba zgadzamy.
Osobiście uważam, że 5W-40 z TBN 10+ był by lepszy tym bardziej do LPG. Te wszystkie nowe oleje są wynalazkami dla ekologicznego / zużycia paliwa. Nie przekonuje mnie to jednak jeśli chodzi o żywotność oleju i jakość smarowania. Potwierdza to tym bardziej to co napisałeś. Nagle od 2010 zalecany jest inny olej do tego samego silnika. Moim zdaniem to kwestia norm ustalanych w EU. Wszystkie te oleje C1 w górę to jakaś eko masakra. Nie jestem anty na eko ale jakimś totalnym eko świrem też nie jestem. Klasyfikację A1 spełnia w dzisiejszych czasach każdy olej który chyba, że jest to olej tylko do ON (nie wiem czy takie jeszcze robią). API SL w górę też dość łatwo w markowych olejach dzisiaj znaleźć. Właściwie większość ma już SL czasami zaczynają się od SJ. Najczęściej oleje mają klasyfikację SN czyli jeszcze wyższą. Więc jeśli trzymać by się ACEA i API to SAE można dobrać sobie pod warunki klimatyczne. Możesz mieć rację, że producent zaleca takie tylko z powodu oszczędności paliwa.
Te 25 - 30k rocznie wyglądają u mnie w zasadzie rok w rok podobnie. Silnik najbardziej dostaje rano w zimie jak odwożę dzieci do przedszkola. Bo to około 2km zgaszenie, 10 - 15 min i później trasa 25 - 30 km do pracy. Do pracy pół na pół autostrada/droga szybkiego ruchu/korki w warszawie. W sumie podwarszawska norma chyba dla każdego mieszkającego w bliskiej okolicy warszawy. Samochód mam garażowany za równo w domu jak i w pracy (o ile jej nie zmienię). Jak już jadę trasę to minimum 200 km w jedną stronę. Trzeba jednak zaznaczyć, że ja jestem spokojnym kierowcą. Nie zdarza mi się jeździć powyżej 130 - 140 (droga szybkiego ruchu/autostrada), a przeważnie jest to około 100 - 110 po za miastem. Silniki w moich samochodach wiodą spokojny żywot.
ledziu: pewnie masz rację bardziej rozważałem ewentualne problemy przy przejściu z półsyntetyka na syntetyk. Podobno uszczelnienia padają i silnik przecieka - być może to tylko w starym FSO ale mechanikiem nie jestem i wolę popytać. No i jeszcze kwestia samej lepkości i naszych temperatur. Jak by nie patrzeć u nas nie jest jakoś bardzo zimno w zimie ale w lecie jest raczej gorąco. Wiem że dyskusja o olejach bywa często sprowadzana do poziomu wyższości świąt wielkanocy nad bożym narodzeniem ale musiałem zapytać. (jeszcze nie zapytałem jaki olej lejecie - to dopiero będzie burza)
Osobiście uważam, że 5W-40 z TBN 10+ był by lepszy tym bardziej do LPG. Te wszystkie nowe oleje są wynalazkami dla ekologicznego / zużycia paliwa. Nie przekonuje mnie to jednak jeśli chodzi o żywotność oleju i jakość smarowania. Potwierdza to tym bardziej to co napisałeś. Nagle od 2010 zalecany jest inny olej do tego samego silnika. Moim zdaniem to kwestia norm ustalanych w EU. Wszystkie te oleje C1 w górę to jakaś eko masakra. Nie jestem anty na eko ale jakimś totalnym eko świrem też nie jestem. Klasyfikację A1 spełnia w dzisiejszych czasach każdy olej który chyba, że jest to olej tylko do ON (nie wiem czy takie jeszcze robią). API SL w górę też dość łatwo w markowych olejach dzisiaj znaleźć. Właściwie większość ma już SL czasami zaczynają się od SJ. Najczęściej oleje mają klasyfikację SN czyli jeszcze wyższą. Więc jeśli trzymać by się ACEA i API to SAE można dobrać sobie pod warunki klimatyczne. Możesz mieć rację, że producent zaleca takie tylko z powodu oszczędności paliwa.
Te 25 - 30k rocznie wyglądają u mnie w zasadzie rok w rok podobnie. Silnik najbardziej dostaje rano w zimie jak odwożę dzieci do przedszkola. Bo to około 2km zgaszenie, 10 - 15 min i później trasa 25 - 30 km do pracy. Do pracy pół na pół autostrada/droga szybkiego ruchu/korki w warszawie. W sumie podwarszawska norma chyba dla każdego mieszkającego w bliskiej okolicy warszawy. Samochód mam garażowany za równo w domu jak i w pracy (o ile jej nie zmienię). Jak już jadę trasę to minimum 200 km w jedną stronę. Trzeba jednak zaznaczyć, że ja jestem spokojnym kierowcą. Nie zdarza mi się jeździć powyżej 130 - 140 (droga szybkiego ruchu/autostrada), a przeważnie jest to około 100 - 110 po za miastem. Silniki w moich samochodach wiodą spokojny żywot.
ledziu: pewnie masz rację bardziej rozważałem ewentualne problemy przy przejściu z półsyntetyka na syntetyk. Podobno uszczelnienia padają i silnik przecieka - być może to tylko w starym FSO ale mechanikiem nie jestem i wolę popytać. No i jeszcze kwestia samej lepkości i naszych temperatur. Jak by nie patrzeć u nas nie jest jakoś bardzo zimno w zimie ale w lecie jest raczej gorąco. Wiem że dyskusja o olejach bywa często sprowadzana do poziomu wyższości świąt wielkanocy nad bożym narodzeniem ale musiałem zapytać. (jeszcze nie zapytałem jaki olej lejecie - to dopiero będzie burza)
-
- Lex user
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 cze 2014, o 00:32
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Elbląg
- Kontakt:
[LS430] 10W40 ---> 5W30
Tutaj zawarłeś całą esencje 3UZ prawdopobnie zniesie i mineralny olej z pierwszej lepszej stacji benzynowej. Ten Mobil, który masz zamiar zalać wygląda całkiem nieźle, pewnie się sprawdzi, choć czy to najlepszy wybór (?) Co człowiek to opinia...Ysiak pisze:Wiem że dyskusja o olejach bywa często sprowadzana do poziomu wyższości świąt wielkanocy nad bożym narodzeniem ale musiałem zapytać. (jeszcze nie zapytałem jaki olej lejecie - to dopiero będzie burza)
Pamiętaj, że 10W-40 może być w pełni syntetyczny, są też mineralne 5W-30 (Mazda RX-8 jeździ na takim „wynalazku”), ale i tak najlepiej rzucić okiem na charakterystykę. Dla przykładu Mobil1 0W-40 New Life był syntetykiem, został zastąpiony Mobil 0W-40 FC i jest HC, pomimo tego, co producent pisze w pierwszym zdaniu opisującym owy produkt
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
- Model Lexusa: LS430 FL
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Ja od lat używam Motula, do wszystkich samochodów i wiem, że napis 100% Syntetic na motolu oznacza HC (wystarczy poczytać specyfikację baz olejowych). Chyba, że lał bym olej wyczynowy Motul to, był by faktycznie full syntetyczny, ale przy mojej jeździe z delikatnym muskaniem gazu, to po 15 000 jak bym go wylewał to by się zapytał dlaczego już mnie wyrzucasz.
Masz rację co do silnika. On pewnie i na rzepaku by nie płakał ;-P
Jestem człowiekiem który całe życie jeździł na ON nie koniecznie TDI ale większość jest i była ON. Miałem jedną benzynę przez około 3 lata i używałem jej głównie w trasach bo było ciszej w środku, a na co dzień po mieście i tak diesel.
Dla mnie więc to wszystko jest nowością Pb, LPG, Automat, ale kiedy jak nie teraz
Masz rację co do silnika. On pewnie i na rzepaku by nie płakał ;-P
Jestem człowiekiem który całe życie jeździł na ON nie koniecznie TDI ale większość jest i była ON. Miałem jedną benzynę przez około 3 lata i używałem jej głównie w trasach bo było ciszej w środku, a na co dzień po mieście i tak diesel.
Dla mnie więc to wszystko jest nowością Pb, LPG, Automat, ale kiedy jak nie teraz
-
- Lex Master
- Posty: 2499
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
To zacznij od bardzo dobrego warsztatu lpg. Gwarantuje Ci że 3uz + lpg i już do serwatki nie wróciszYsiak pisze:Dla mnie więc to wszystko jest nowością Pb, LPG, Automat, ale kiedy jak nie teraz
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
- Model Lexusa: LS430 FL
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Będę robił panów z klinikalpg. Podobno wiedzą co robią
- adamsky73
- Lex Driver
- Posty: 621
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
- Model Lexusa: LS460 '08
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
W LS460 pierwszej generacji to właśnie w europejskiej instrukcji zalecano 5W30 a w amerykańskiej 0W20, więc chyba nie do końca to Europa była takim miłośnikiem ekologii i niskiego spalania. Od czasu przejścia za namową Carsika na Motula 0W20 nie mam absolutnie żadnych problemów, a odpalanie rano jest bardziej "jedwabiste". Dodam że jak najbardziej również spalanie spadło i to widać przy każdym tankowaniu. Z LPG nie miałem żadnych doświadczeń poza kuchenkami gazowymi
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
ABRAHAM LINCOLN
-
- Lex user
- Posty: 212
- Rejestracja: 28 maja 2017, o 00:00
- Model Lexusa: LS400 UCF20
- Skąd:: DC|
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Bardzo szanujemy zamożnych . W końcu gdyby nie oni, to wszyscy chcieliby LPG i jak wtedy musiałoby zdrożeć !!!adamsky73 pisze: Z LPG nie miałem żadnych doświadczeń poza kuchenkami gazowymi
- adamsky73
- Lex Driver
- Posty: 621
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
- Model Lexusa: LS460 '08
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Jeśli chcesz przez to powiedzieć, że chętnie założysz mi gaz do LS460, to oczywiście nie mam nic przeciwko ofercie na PRIV
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
ABRAHAM LINCOLN
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Slusznie zauwazyles. Generalnie wyzsza lepkosc powoduje wieksze opory i wieksze spalanie a mniejsza pozwala uzyskac/zblizyc sie do parametrow spalania i emisji spalin obiecywanych przez producenta. Ja niedawno zmienilem w zakupionym IS200 SC olej z 10W40 na 5W40. Stosujac tez plukanke silnika. Na razie przejechalem nieco ponad 500km i nic sie nie dzieje. Nawet przestal sie "pocic" spod pokrywy zaworow co bylo widoczne przy poprzednim oleju. Jesli uzywasz dobrego preparatu to powinien on nie tylko spowodowac oderwanie sie nagaru i wszelkich nieczystosci ale powinien takze spowodowac ich rozpuszczenie tak by nie pozatykaly kanalow, filtrow itp., a do tego powinny jeszcze przywrocic elastycznosc przynajmniej niektorym uszczelnieniom.Ysiak pisze:Scoob tu się chyba zgadzamy.
Te wszystkie nowe oleje są wynalazkami dla ekologicznego / zużycia paliwa. Nie przekonuje mnie to jednak jeśli chodzi o żywotność oleju i jakość smarowania. Potwierdza to tym bardziej to co napisałeś. Nagle od 2010 zalecany jest inny olej do tego samego silnika. Moim zdaniem to kwestia norm ustalanych w EU. Wszystkie te oleje C1 w górę to jakaś eko masakra. Nie jestem anty na eko ale jakimś totalnym eko świrem też nie jestem. Klasyfikację A1 spełnia w dzisiejszych czasach każdy olej który chyba, że jest to olej tylko do ON (nie wiem czy takie jeszcze robią). API SL w górę też dość łatwo w markowych olejach dzisiaj znaleźć. Właściwie większość ma już SL czasami zaczynają się od SJ. Najczęściej oleje mają klasyfikację SN czyli jeszcze wyższą. Więc jeśli trzymać by się ACEA i API to SAE można dobrać sobie pod warunki klimatyczne. Możesz mieć rację, że producent zaleca takie tylko z powodu oszczędności paliwa.
-
- Lex user
- Posty: 212
- Rejestracja: 28 maja 2017, o 00:00
- Model Lexusa: LS400 UCF20
- Skąd:: DC|
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Jeżeli masz z 1UR-FE to nie ma problemu ...adamsky73 pisze:Jeśli chcesz przez to powiedzieć, że chętnie założysz mi gaz do LS460, to oczywiście nie mam nic przeciwko ofercie na PRIV
Ale pogadam z chłopakami z Alexa, może by to puścić na dwóch Ideach ???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości