[LS430] 10W40 ---> 5W30

Naprawa,usterki,porady,spostrzeżenia,informacje. Wszystko co dotyczy silników benzynowych oraz napędów hybrydowych
Ysiak
Lex user
Posty: 42
Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
Model Lexusa: LS430 FL
Skąd:: Pruszków
Kontakt:

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: Ysiak »

Scoob tu się chyba zgadzamy.
Osobiście uważam, że 5W-40 z TBN 10+ był by lepszy tym bardziej do LPG. Te wszystkie nowe oleje są wynalazkami dla ekologicznego / zużycia paliwa. Nie przekonuje mnie to jednak jeśli chodzi o żywotność oleju i jakość smarowania. Potwierdza to tym bardziej to co napisałeś. Nagle od 2010 zalecany jest inny olej do tego samego silnika. Moim zdaniem to kwestia norm ustalanych w EU. Wszystkie te oleje C1 w górę to jakaś eko masakra. Nie jestem anty na eko ale jakimś totalnym eko świrem też nie jestem. Klasyfikację A1 spełnia w dzisiejszych czasach każdy olej który chyba, że jest to olej tylko do ON (nie wiem czy takie jeszcze robią). API SL w górę też dość łatwo w markowych olejach dzisiaj znaleźć. Właściwie większość ma już SL czasami zaczynają się od SJ. Najczęściej oleje mają klasyfikację SN czyli jeszcze wyższą. Więc jeśli trzymać by się ACEA i API to SAE można dobrać sobie pod warunki klimatyczne. Możesz mieć rację, że producent zaleca takie tylko z powodu oszczędności paliwa.
Te 25 - 30k rocznie wyglądają u mnie w zasadzie rok w rok podobnie. Silnik najbardziej dostaje rano w zimie jak odwożę dzieci do przedszkola. Bo to około 2km zgaszenie, 10 - 15 min i później trasa 25 - 30 km do pracy. Do pracy pół na pół autostrada/droga szybkiego ruchu/korki w warszawie. W sumie podwarszawska norma chyba dla każdego mieszkającego w bliskiej okolicy warszawy. Samochód mam garażowany za równo w domu jak i w pracy (o ile jej nie zmienię). Jak już jadę trasę to minimum 200 km w jedną stronę. Trzeba jednak zaznaczyć, że ja jestem spokojnym kierowcą. Nie zdarza mi się jeździć powyżej 130 - 140 (droga szybkiego ruchu/autostrada), a przeważnie jest to około 100 - 110 po za miastem. Silniki w moich samochodach wiodą spokojny żywot.

ledziu: pewnie masz rację :-) bardziej rozważałem ewentualne problemy przy przejściu z półsyntetyka na syntetyk. Podobno uszczelnienia padają i silnik przecieka - być może to tylko w starym FSO ale mechanikiem nie jestem i wolę popytać. No i jeszcze kwestia samej lepkości i naszych temperatur. Jak by nie patrzeć u nas nie jest jakoś bardzo zimno w zimie ale w lecie jest raczej gorąco. Wiem że dyskusja o olejach bywa często sprowadzana do poziomu wyższości świąt wielkanocy nad bożym narodzeniem ale musiałem zapytać. (jeszcze nie zapytałem jaki olej lejecie - to dopiero będzie burza)
:dance3:
Scoob
Lex user
Posty: 171
Rejestracja: 24 cze 2014, o 00:32
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Elbląg
Kontakt:

[LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: Scoob »

Ysiak pisze:Wiem że dyskusja o olejach bywa często sprowadzana do poziomu wyższości świąt wielkanocy nad bożym narodzeniem ale musiałem zapytać. (jeszcze nie zapytałem jaki olej lejecie - to dopiero będzie burza)
Tutaj zawarłeś całą esencje :) 3UZ prawdopobnie zniesie i mineralny olej z pierwszej lepszej stacji benzynowej. Ten Mobil, który masz zamiar zalać wygląda całkiem nieźle, pewnie się sprawdzi, choć czy to najlepszy wybór (?) Co człowiek to opinia...
Pamiętaj, że 10W-40 może być w pełni syntetyczny, są też mineralne 5W-30 (Mazda RX-8 jeździ na takim „wynalazku”), ale i tak najlepiej rzucić okiem na charakterystykę. Dla przykładu Mobil1 0W-40 New Life był syntetykiem, został zastąpiony Mobil 0W-40 FC i jest HC, pomimo tego, co producent pisze w pierwszym zdaniu opisującym owy produkt ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ysiak
Lex user
Posty: 42
Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
Model Lexusa: LS430 FL
Skąd:: Pruszków
Kontakt:

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: Ysiak »

Ja od lat używam Motula, do wszystkich samochodów i wiem, że napis 100% Syntetic na motolu oznacza HC (wystarczy poczytać specyfikację baz olejowych). Chyba, że lał bym olej wyczynowy Motul to, był by faktycznie full syntetyczny, ale przy mojej jeździe z delikatnym muskaniem gazu, to po 15 000 jak bym go wylewał to by się zapytał dlaczego już mnie wyrzucasz.
Masz rację co do silnika. On pewnie i na rzepaku by nie płakał ;-P
Jestem człowiekiem który całe życie jeździł na ON nie koniecznie TDI ale większość jest i była ON. Miałem jedną benzynę przez około 3 lata i używałem jej głównie w trasach bo było ciszej w środku, a na co dzień po mieście i tak diesel.
Dla mnie więc to wszystko jest nowością Pb, LPG, Automat, ale kiedy jak nie teraz :-)
:dance3:
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: ledziu »

Ysiak pisze:Dla mnie więc to wszystko jest nowością Pb, LPG, Automat, ale kiedy jak nie teraz :-)
To zacznij od bardzo dobrego warsztatu lpg. Gwarantuje Ci że 3uz + lpg i już do serwatki nie wrócisz :biggrin2:
Ysiak
Lex user
Posty: 42
Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
Model Lexusa: LS430 FL
Skąd:: Pruszków
Kontakt:

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: Ysiak »

Będę robił panów z klinikalpg. Podobno wiedzą co robią :-)
:dance3:
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: adamsky73 »

W LS460 pierwszej generacji to właśnie w europejskiej instrukcji zalecano 5W30 a w amerykańskiej 0W20, więc chyba nie do końca to Europa była takim miłośnikiem ekologii i niskiego spalania. Od czasu przejścia za namową Carsika na Motula 0W20 nie mam absolutnie żadnych problemów, a odpalanie rano jest bardziej "jedwabiste". Dodam że jak najbardziej również spalanie spadło i to widać przy każdym tankowaniu. Z LPG nie miałem żadnych doświadczeń poza kuchenkami gazowymi :biggrin2:
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
klinikalpg.pl
Lex user
Posty: 212
Rejestracja: 28 maja 2017, o 00:00
Model Lexusa: LS400 UCF20
Skąd:: DC|
Kontakt:

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: klinikalpg.pl »

adamsky73 pisze: Z LPG nie miałem żadnych doświadczeń poza kuchenkami gazowymi :biggrin2:
Bardzo szanujemy zamożnych :-). W końcu gdyby nie oni, to wszyscy chcieliby LPG i jak wtedy musiałoby zdrożeć !!!
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: adamsky73 »

Jeśli chcesz przez to powiedzieć, że chętnie założysz mi gaz do LS460, to oczywiście nie mam nic przeciwko ofercie na PRIV :dirol: :ok:
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Neutrino

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: Neutrino »

Ysiak pisze:Scoob tu się chyba zgadzamy.
Te wszystkie nowe oleje są wynalazkami dla ekologicznego / zużycia paliwa. Nie przekonuje mnie to jednak jeśli chodzi o żywotność oleju i jakość smarowania. Potwierdza to tym bardziej to co napisałeś. Nagle od 2010 zalecany jest inny olej do tego samego silnika. Moim zdaniem to kwestia norm ustalanych w EU. Wszystkie te oleje C1 w górę to jakaś eko masakra. Nie jestem anty na eko ale jakimś totalnym eko świrem też nie jestem. Klasyfikację A1 spełnia w dzisiejszych czasach każdy olej który chyba, że jest to olej tylko do ON (nie wiem czy takie jeszcze robią). API SL w górę też dość łatwo w markowych olejach dzisiaj znaleźć. Właściwie większość ma już SL czasami zaczynają się od SJ. Najczęściej oleje mają klasyfikację SN czyli jeszcze wyższą. Więc jeśli trzymać by się ACEA i API to SAE można dobrać sobie pod warunki klimatyczne. Możesz mieć rację, że producent zaleca takie tylko z powodu oszczędności paliwa.
Slusznie zauwazyles. Generalnie wyzsza lepkosc powoduje wieksze opory i wieksze spalanie a mniejsza pozwala uzyskac/zblizyc sie do parametrow spalania i emisji spalin obiecywanych przez producenta. Ja niedawno zmienilem w zakupionym IS200 SC olej z 10W40 na 5W40. Stosujac tez plukanke silnika. Na razie przejechalem nieco ponad 500km i nic sie nie dzieje. Nawet przestal sie "pocic" spod pokrywy zaworow co bylo widoczne przy poprzednim oleju. Jesli uzywasz dobrego preparatu to powinien on nie tylko spowodowac oderwanie sie nagaru i wszelkich nieczystosci ale powinien takze spowodowac ich rozpuszczenie tak by nie pozatykaly kanalow, filtrow itp., a do tego powinny jeszcze przywrocic elastycznosc przynajmniej niektorym uszczelnieniom.
klinikalpg.pl
Lex user
Posty: 212
Rejestracja: 28 maja 2017, o 00:00
Model Lexusa: LS400 UCF20
Skąd:: DC|
Kontakt:

Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30

Post autor: klinikalpg.pl »

adamsky73 pisze:Jeśli chcesz przez to powiedzieć, że chętnie założysz mi gaz do LS460, to oczywiście nie mam nic przeciwko ofercie na PRIV :dirol: :ok:
Jeżeli masz z 1UR-FE :) to nie ma problemu ... :-)
Ale pogadam z chłopakami z Alexa, może by to puścić na dwóch Ideach ???
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki benzynowe/hybrydowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości