Tylko cała heca polega na tym by nie czekać na symptomy niewłaściwego luzu zaworowego, tylko na niedopuszczanie do nich.piter14060 pisze:Silnik pracuje równo i przyspiesza bez najmniejszego zająknięcia, wiec żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam.
Ale zgadzam się ze stwierdzeniem iż po prostu trzeba to sprawdzić.
szkoda że nikt z forum w Poznaniu tego jeszcze nie robił, samo sprawdzenie na pewno nie jest skomplikowane,
ale pewnie gorzej, jeżeli trzeba będzie coś wyregulować.
[Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
Dokładnie. Ten silnik jest prosty i mechanik który zna trochę japońską motoryzacje sobie poradzi. Może skończyć się tylko na sprawdzeniu.
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
- Model Lexusa: ls400
- Skąd:: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
sprawdzenie zaworów proste lecz już przestawianie luzów sprawia problemy bo najlepiej zdjąc wałki.trzeba dorabiać blaszki lecz bardzo często można te blaszki czy "podkładki "można pozamieniać . ogólnie dużo roboty ale niezbyt trudnej. dobrze czytajcie manuala bo jest błąd w niektórych.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
W którym miejscu jest błąd?
- piter14060
- Lex user
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 09:19
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
Luzy skontrolowane na szczęście wszystkie mieściły się w normie, i nie trzeba nic regulować.
LS430 - oryginalny przebieg 270tyś z tego 37tyś na LPG i teraz ciekawe pytanie,
czy w takim razie ktoś z Was musiał regulować luzy zaworowe ?
a może w 3UZ-FE taka operację będzie trzeba dopiero zrobić przy przebiegu 500-600tyś
LS430 - oryginalny przebieg 270tyś z tego 37tyś na LPG i teraz ciekawe pytanie,
czy w takim razie ktoś z Was musiał regulować luzy zaworowe ?
a może w 3UZ-FE taka operację będzie trzeba dopiero zrobić przy przebiegu 500-600tyś
- agiless
- Lex user
- Posty: 266
- Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:25
- Model Lexusa: GS300 MKI
- Skąd:: Skierniewice
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
Dolna granica tolerancji, to też jeszcze w normie, ale przy kontroli należy już płytki szlifować. Mechanik zrobił Ci rozpiskę z pomiaru i klepnął pieczątkę?
Przy LPG luz należy kontrolować co 30-40kkm. nawet jeśli dbasz o instalację i jeździsz do gazmena ogarniętego, który przy okazji wymiany filtrów podepnie się lapkiem i sprawdzi czy nic się nie rozjechało.
Przy LPG luz należy kontrolować co 30-40kkm. nawet jeśli dbasz o instalację i jeździsz do gazmena ogarniętego, który przy okazji wymiany filtrów podepnie się lapkiem i sprawdzi czy nic się nie rozjechało.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
agiless przy założeniu, że LPG jest wystrojone prawidłowo w OL, jaki jest powód częstszych interwałów sprawdzenia luzu? Przecież w takich warunkach temperatura jest tylko nieznacznie wyższa niż na PB. W dodatku 3UZ ma bardzo bogato przy WOT jak na NA o tej mocy.
- agiless
- Lex user
- Posty: 266
- Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:25
- Model Lexusa: GS300 MKI
- Skąd:: Skierniewice
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
Odpowiem Ci na swoim przykładzie z Camry 5S-FE z LPG chyba od wieczności
Lpg stroję sam, musiałem się nauczyć, bo nikt w moim regionie nie chciał robić Agis'a. Luzy kontrolowane ok 60kkm wstecz, podmieniona jedna płytka z wydechowych, reszta w górnej tolerancji. Lpg wystrojone odpowiednio, nigdy nie było ubogo, bo dbam o auto. Właśnie jestem po wymianie głowicy- wypalony zawór i pęknięta głowica. Oczywiście jest to moje zaniedbanie, bo powinienem trzymać się interwału kontroli zaworów, a bardziej zaufałem w poprawne strojenie. Takie jest moje zdanie,ale nikomu nic nie narzucam, to wasze auta. Camry ma przelatane ponad 400kkm i być może nastąpiło zmęczenie materiału w tym miejscu w skutek przegrzania, bo przed awarią kontrolowałem luz i na tym cylindrze było 0.05 więc bardzo poniżej.
Lpg stroję sam, musiałem się nauczyć, bo nikt w moim regionie nie chciał robić Agis'a. Luzy kontrolowane ok 60kkm wstecz, podmieniona jedna płytka z wydechowych, reszta w górnej tolerancji. Lpg wystrojone odpowiednio, nigdy nie było ubogo, bo dbam o auto. Właśnie jestem po wymianie głowicy- wypalony zawór i pęknięta głowica. Oczywiście jest to moje zaniedbanie, bo powinienem trzymać się interwału kontroli zaworów, a bardziej zaufałem w poprawne strojenie. Takie jest moje zdanie,ale nikomu nic nie narzucam, to wasze auta. Camry ma przelatane ponad 400kkm i być może nastąpiło zmęczenie materiału w tym miejscu w skutek przegrzania, bo przed awarią kontrolowałem luz i na tym cylindrze było 0.05 więc bardzo poniżej.
- Załączniki
-
- 20180325_223314-1-485x388.jpg (85.39 KiB) Przejrzano 3146 razy
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
Jaki miałeś ustawiony AFR przy WOT?
- agiless
- Lex user
- Posty: 266
- Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:25
- Model Lexusa: GS300 MKI
- Skąd:: Skierniewice
- Kontakt:
Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?
Nie stroiłem AFR, nikt w okolicy nie posiada Wystrojone na czasy wtrysków. Trochę się właśnie zastanawiam nad zakupem, ale wiecznie inne wydatki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość