Jest jeden haczyk - data pierwszej rejestracji, która na dzisiaj musi być przed grudniem 2002. Jeśli auto zostało zarejestrowane w grudniu 2002 lub w 2003 to przedlift nie ratuje i stawka osiąga 12k. Trochę lepiej jest z LS400 bo akcyza to "tylko" 7600 PLN. Jeśli odnieść te proponowane stawki do cen samochodów w DE, to średnio akcyza za LS400 będzie 2 razy wyższa niż obecnie, a za LS430 "tylko" o 50% większa.owczar pisze:W takiej sytuacji akcyza za przedliftowego LS to będzie niecałe 10k - okazja
Prawdą jest zatem, że wielbiciele klasyków dostaną po dupie, a amatorzy nowych bolidów z dużymi motorami dostają rabat.
Zabawne, że wg proponowanych regulacji akcyza za nowe Ferrari z silnikiem 2,9 wyniesie zaledwie 14 tys. PLN, czyli nieco więcej niż za LS430 z 2004 roku.