[IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.

Czyli koła, spojlery, grille, lotki, blendy, itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MyszuF
Lex user
Posty: 72
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 10:23
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Koblenz
Kontakt:

[IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.

Post autor: MyszuF »

Witam!

Po raz kolejny (i ostatni) musze poruszyc ten temat zanim zamowie felgi poniewaz nie chcial bym sie bawic w zwroty lub kombinacje z dystansami itd.
dlatego prosze o zrozumienie i porade (zwlaszcza osob ktore maja w tej kwesti doswiadczenie) :fiu:

Do rzeczy. :szyja:

Seryjne parametry felg w (przynajmniej moim is250) to:

17x8cali szerokie przod ET 45
17x8,5cala szerokie tyl ET 50

Is250 ma piekne szerokie nadkola i strasznie mnie boli ze seryjne felgi sa tak bardzo schowane...zwlaszczca tyl... dlatego poluje na :

18x 8,5 cala przod ET 40 (z tym nie ma problemu)
no i wlasnie ..
18x 9,5 cala tyl ale jakie? - ET 40

zapraszam do matematyki:

(licze tutaj tyl)

Jesli seryjne kolo ma 8,5 cala szerokosci (21,59cm) a nowa ma miec 9,5 cala (24,13cm) to z prostej matmy wychodzi ze jest o 2,54 cm szersza. Czyli dzielac na pol
felga 9,5 calowa wyjdzie po 1,27(2,54/2) centymetra bardziej od punktu osadzenia (ET) na zewnatrz i do wewnatrz ...

o ile na zewnatrz jak najbardziej bo o to chodzi ..to do wewnatrz moze byc problem... (oczywiscie pozostajac przy takim samym ET)

ale ze ET40 jest o 10 mniejsze od seryjnego (ET50) oznacza to ze felga "przesunie sie" na zewnatrz o 10mm, czyli:

na zewnatrz wychodzi mi juz 1,3cm (z samej szerszej feli) i do tego 10mm(1cm) z ET czyli lacznie zyskuje 2,3 centymetra na zewnatrz?
oraz strona wewnetrzana 1,3cm-10cm czyli 0,3cm szerzej ?


Jesli dobrze rozumiem i dobrze licze to takie parametry by mnie zadowalaly ( jesli chodzi o wyjscie felgi na zewnatrz) a 3mm wewnatrz nie powinny( teoretycznie) zrobic roznicy..?

czy ktos moglby mi to potwierdzic =)?

z gory dzieki
(nie mam polskich znakow w klawiaturze)
Awatar użytkownika
zak640
Lex user
Posty: 89
Rejestracja: 12 sie 2015, o 08:54
Model Lexusa: LS600hL
Skąd:: Londyn
Kontakt:

Re: [IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.

Post autor: zak640 »

Awatar użytkownika
MyszuF
Lex user
Posty: 72
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 10:23
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Koblenz
Kontakt:

Re: [IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.

Post autor: MyszuF »

zak640 pisze:Zajrzyj tu - http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Porzadny kalkulator dzieki :) teraz moge kombinowac :piwo:

nie pomylilem sie w obliczeniach


2 mm (0.1'') deeper.
22 mm (0.9'') wider
Tomx
Lex user
Posty: 102
Rejestracja: 5 paź 2016, o 13:50
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.

Post autor: Tomx »

MyszuF mam taki sam system obliczania kół w głowie jak Ty :) Co do kalkulatora to świetna sprawa, nie wiedziałem że coś takiego w sieci jest. Dzięki.
www. sklep.selected.pl
KATZ
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 16 paź 2016, o 15:45
Model Lexusa: IS 250
Skąd:: Małe miasteczko
Kontakt:

Re: [IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.

Post autor: KATZ »

MyszuF pisze:Witam!

Po raz kolejny (i ostatni) musze poruszyc ten temat zanim zamowie felgi poniewaz nie chcial bym sie bawic w zwroty lub kombinacje z dystansami itd.
dlatego prosze o zrozumienie i porade (zwlaszcza osob ktore maja w tej kwesti doswiadczenie) :fiu:

Do rzeczy. :szyja:

Seryjne parametry felg w (przynajmniej moim is250) to:

17x8cali szerokie przod ET 45
17x8,5cala szerokie tyl ET 50

Is250 ma piekne szerokie nadkola i strasznie mnie boli ze seryjne felgi sa tak bardzo schowane...zwlaszczca tyl... dlatego poluje na :

18x 8,5 cala przod ET 40 (z tym nie ma problemu)

no i wlasnie ..
18x 9,5 cala tyl ale jakie? - ET 40

zapraszam do matematyki:

(licze tutaj tyl)

Jesli seryjne kolo ma 8,5 cala szerokosci (21,59cm) a nowa ma miec 9,5 cala (24,13cm) to z prostej matmy wychodzi ze jest o 2,54 cm szersza. Czyli dzielac na pol
felga 9,5 calowa wyjdzie po 1,27(2,54/2) centymetra bardziej od punktu osadzenia (ET) na zewnatrz i do wewnatrz ...

o ile na zewnatrz jak najbardziej bo o to chodzi ..to do wewnatrz moze byc problem... (oczywiscie pozostajac przy takim samym ET)

ale ze ET40 jest o 10 mniejsze od seryjnego (ET50) oznacza to ze felga "przesunie sie" na zewnatrz o 10mm, czyli:

na zewnatrz wychodzi mi juz 1,3cm (z samej szerszej feli) i do tego 10mm(1cm) z ET czyli lacznie zyskuje 2,3 centymetra na zewnatrz?
oraz strona wewnetrzana 1,3cm-10cm czyli 0,3cm szerzej ?


Jesli dobrze rozumiem i dobrze licze to takie parametry by mnie zadowalaly ( jesli chodzi o wyjscie felgi na zewnatrz) a 3mm wewnatrz nie powinny( teoretycznie) zrobic roznicy..?

czy ktos moglby mi to potwierdzic =)?

z gory dzieki
(nie mam polskich znakow w klawiaturze)
WItam. Od nie tak dawna mam IS 250 MkIII. Przyznam, że nie wiem o innej szerokości i ET z tyłu - lada dzień zmieniam opony na zimę więc sprawdzę. Oryginalne 17" zostaną już z zimówkami, a ja mam podobny dylemat i na oku JAPAN RACING JR3 na lato (Hi Black do białej perły). Mój pomysł to przód 18x8,5 ET40 z 225x45 (lekki naciąg) a o tyle myślałem 18x9,5 ET 40 + 245x35 też z lekkim naciągiem. Mierzyłem tak z założeniem, że tylne felgi są takie jak przednie... Teraz muszę się upewnić :/ Jeśli masz już koła to chętnie obejrzę efekt. Pozdrawiam :) KATZ
Proste są dla szybkich aut, zakręty dla szybkich kierowców. Kołobrzeg - Kudowa Zdr. 4 h 50' ........ Lato, noc, sucho... Citroen C-15
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości