Skrzynia biegow
-
- Lex user
- Posty: 258
- Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: UK/Mazury
- Kontakt:
Skrzynia biegow
Witam. Moze to moje urojenie a moze nie. Gdy silnik jest zimny, przy porannym rozruchu jest takie jakby szarpniecie. Nie wyrywa co prawda z siedzenia ale nie jest przyjemne. Poza tym przy zmianie z P na D jest spory opór i tez szarpniecie. Nie wiem czy to normalne czy nie. ASO nie widzi problemu. Poprzenim moim autem bylo bmw moze dlatego taki drobiazg przy zmianie boegow w Lexusie mi przeszkadza .
Acha jeszcze jedno obiawy nasilają się gdy na dorze jest chłodno tj. Poniżej 10°C.
Acha jeszcze jedno obiawy nasilają się gdy na dorze jest chłodno tj. Poniżej 10°C.
- geniusz
- Lex user
- Posty: 85
- Rejestracja: 16 lis 2011, o 23:42
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Poznan
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
Jedziesz zaraz po odpaleniu czy czekasz 2-3 minuty, aż się olej rozgrzeje?
-
- Lex user
- Posty: 182
- Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
- Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
Jeśli jest mowa o wersji hybrydowej (bo tak masz w opisie) to faktycznie przy odpalaniu silnika benzynowego na postoju potrafi zadrżeć auto. W końcu silnik jest wzdłużnie Aczkolwiek nie potwierdzam u siebie szarpnięcia przy zmianie biegów. Włączenie "D" jest nieodczuwalne. Faktycznie istnieje opór który stawia wybierak podczas przełączania ale samo załączenie biegu do jazdy jest nieodczuwalne. W klasycznych napędach ze skrzyniami hydrokinetycznymi to norma ale nie w układzie hybrydowym.
-
- Lex user
- Posty: 258
- Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: UK/Mazury
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
Nie nie czekam az sie rozgrzeje. Powinienem? I teraz pytanie czy dźwignia zmiany biegów jest połączona ze skrzynią mechanicznie, czy tylko daje impuls przez wiązkę przewodów?
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
Przy niskiej temperaturze i automacie wskazane jest chwilę po odpaleniu auta odczekać zanim się wrzuci bieg. Szczególnie przy wyższych przebiegach - z tym, że po wrzuceniu biegu taka skrzynia lubi się raczej "śliznąć" niż szarpnąć.Kafecz pisze:Nie nie czekam az sie rozgrzeje. Powinienem? I teraz pytanie czy dźwignia zmiany biegów jest połączona ze skrzynią mechanicznie, czy tylko daje impuls przez wiązkę przewodów?
Dźwignia daje impuls elektryczny do skrzyni.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
-
- Lex user
- Posty: 258
- Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: UK/Mazury
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
lukas78 pisze:Przy niskiej temperaturze i automacie wskazane jest chwilę po odpaleniu auta odczekać zanim się wrzuci bieg. Szczególnie przy wyższych przebiegach - z tym, że po wrzuceniu biegu taka skrzynia lubi się raczej "śliznąć" niż szarpnąć.Kafecz pisze:Nie nie czekam az sie rozgrzeje. Powinienem? I teraz pytanie czy dźwignia zmiany biegów jest połączona ze skrzynią mechanicznie, czy tylko daje impuls przez wiązkę przewodów?
Dźwignia daje impuls elektryczny do skrzyni.
Przebieg to 72 tys km. Wkurza mnie to ze czasami to wystepuje a czasami nie. Bylem u innego mechanika i wszystko bylo ok.
-
- Lex user
- Posty: 182
- Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
- Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
Może ustalmy o jakim samochodzie rozmawiamy? W opisie masz GS 450h, kolega Ci daje rady do zwykłych skrzyń automatycznych ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
-
- Lex user
- Posty: 258
- Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: UK/Mazury
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
GS 450h mk4. Skrzynia E-CVT.
-
- Lex user
- Posty: 182
- Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
- Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
Czyli rady dotyczące grzania oleju i innych rytuałów których nikt nie stosuje tutaj tym bardziej nie mają zastosowania. W aucie Hybrydowym nie mamy przekładni z sprzęgłem hydrokinetycznym (potocznie zwanym konwerterem).
Więc wracając do dyskusji o napędzie hybrydowym:
-faktycznie odczuwalne jest uruchomienie silnika spalinowego
-faktycznie jak jest zimno rozruch może być nieco mniej przyjemny, dodatkowo efekt potęgowany jest tym, że silnik jest ustawiony wzdłużnie a nie jak w autach z mniejszymi silnikami poprzecznie.
-wybierak skrzyni stawia dosyć spory opór i mam tak od nowości
Teraz kwestia szarpania:
W żadnym samochodzie hybrydowym nie miałem szarpania (a w mojej rodzinie jeździ już 5 różnych hybrydek).
1.Czy to szarpnięcie występuje kiedy stoisz z mocno wciśniętym hamulcu i przełączasz z P na D?
2.Czy to zjawisko to jest podobne do efektu jaki jest w niektórych samochodach z zwykłymi skrzyniami automatycznymi, kiedy skrzynia załącza bieg do przodu i czujesz szarpnięcie, bo auto chce pełzać?
Jak przyjrzysz się działaniu układu zaraz po odpaleniu to możesz zauważyć takie zachowania skutkujące szarpnięciami:
-odpalenie silnika spalinowego
-podłączenie fizyczne silnika spalinowego i rozpoczęcie pracy jako generator (pojawiają się strzałki ładowania na monitorze przepływu mocy)
Może niekoniecznie szarpnięcie ma związek z samym załączeniem biegu "D" a z rozruchem układu hybrydowego. Może zbiega się to w czasie. Jest też opcja, że wolno przełączasz biegi i kiedy dasz po drodze na "N" to samochód na chwilę odłączy silnik spalinowy od skrzyni, po to, żeby za chwilę znowu go podłączyć na "D". Poobserwuj dokładnie co i kiedy szarpie i opisz dokładnie, bo dobrze było by wiedzieć kiedy następuje jakiś zgrzyt i czy wynika on z naturalnej pracy układu czy to coś nienormalnego.
Więc wracając do dyskusji o napędzie hybrydowym:
-faktycznie odczuwalne jest uruchomienie silnika spalinowego
-faktycznie jak jest zimno rozruch może być nieco mniej przyjemny, dodatkowo efekt potęgowany jest tym, że silnik jest ustawiony wzdłużnie a nie jak w autach z mniejszymi silnikami poprzecznie.
-wybierak skrzyni stawia dosyć spory opór i mam tak od nowości
Teraz kwestia szarpania:
W żadnym samochodzie hybrydowym nie miałem szarpania (a w mojej rodzinie jeździ już 5 różnych hybrydek).
1.Czy to szarpnięcie występuje kiedy stoisz z mocno wciśniętym hamulcu i przełączasz z P na D?
2.Czy to zjawisko to jest podobne do efektu jaki jest w niektórych samochodach z zwykłymi skrzyniami automatycznymi, kiedy skrzynia załącza bieg do przodu i czujesz szarpnięcie, bo auto chce pełzać?
Jak przyjrzysz się działaniu układu zaraz po odpaleniu to możesz zauważyć takie zachowania skutkujące szarpnięciami:
-odpalenie silnika spalinowego
-podłączenie fizyczne silnika spalinowego i rozpoczęcie pracy jako generator (pojawiają się strzałki ładowania na monitorze przepływu mocy)
Może niekoniecznie szarpnięcie ma związek z samym załączeniem biegu "D" a z rozruchem układu hybrydowego. Może zbiega się to w czasie. Jest też opcja, że wolno przełączasz biegi i kiedy dasz po drodze na "N" to samochód na chwilę odłączy silnik spalinowy od skrzyni, po to, żeby za chwilę znowu go podłączyć na "D". Poobserwuj dokładnie co i kiedy szarpie i opisz dokładnie, bo dobrze było by wiedzieć kiedy następuje jakiś zgrzyt i czy wynika on z naturalnej pracy układu czy to coś nienormalnego.
-
- Lex user
- Posty: 258
- Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: UK/Mazury
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegow
Bardzo cenne uwagi. Sprawdze i opisze co i jak. Dzieki za zainteresowanie tematem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość