ELMscan Toyota (Lexus) str 3 duży opis programu

Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus)

Post autor: owczar »

Ja mam 12 calowego, ale ostatnio bateria padła ;) Tak czy inaczej apki na androida są dużo wygodniejsze, no ale tis-a na andku nie odpalimy.

LPG na szczeście można już po BT robić.
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus)

Post autor: Miłosz »

Panowie a Carista ? do tego kodowania/personalizacji ? Można na andku odpalić windowsa , ale tak to chodzi że głowa boli , kombinowałem żeby inpa na tym postawić ale sobie darowałem :D
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus)

Post autor: owczar »

Carista opędza auta poniżej 2004 roku? Bo zdaje się, że tylko po 2004.

Dlatego patent ze zdalnym widnowsem jest całkiem ok. Ja np potrzebuje też internet explorear do serive manuala i zdalnie śmiga. W dodatku w zasięgu 3G (że o LTE nie wspomnę) smiga to płynnie i bez zacięć. W zasadzie wszystkie urządzenia po USB działają zdalnie.
Awatar użytkownika
kupiec1985
Lex Driver
Posty: 533
Rejestracja: 22 lip 2013, o 12:11
Model Lexusa: IS200 SC
Skąd:: Karlino
Lokalizacja: Karlino
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus)

Post autor: kupiec1985 »

mi się nic nie udało sprawdzić bo nie zainstalował mi się mini VCI driver pod win7 64bit , ( są jakieś inne?? )
lekarstwem na całe zło chyba jest mały tablet z win10 ,
co do caristy to przy IS jest napisane 2014+ tak że nie wiem jak to będzie działać ,
a ja mimo tego że mam Is-a z 2005 to komputer podejrzewam ma te same ograniczenia co w 1999 pewnie
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus)

Post autor: Miłosz »

Nie chce mi się wierzyć że jest takie samo , na pewno jest jakaś różnica w sw , hw. Ja jutro z ciekawości isa swojego carstią sprawdze , właśnie zainstalowałem i trochę ją przerobiłem ;)
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus)

Post autor: owczar »

http://www.toyota-4runner.org/general-d ... 4-bit.html

Musisz rozpakowac pakiet msc i dodać wpisy do rejestru żeby TIS łykał minivci (domyślnie łyka tylko denso).
Awatar użytkownika
kupiec1985
Lex Driver
Posty: 533
Rejestracja: 22 lip 2013, o 12:11
Model Lexusa: IS200 SC
Skąd:: Karlino
Lokalizacja: Karlino
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus)

Post autor: kupiec1985 »

owczar pisze:http://www.toyota-4runner.org/general-d ... 4-bit.html

Musisz rozpakowac pakiet msc i dodać wpisy do rejestru żeby TIS łykał minivci (domyślnie łyka tylko denso).
Dziękuje za linka , zrobiłem wg instrukcji widzi już Xhorse MVCI :dance3:
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus)

Post autor: Miłosz »

Panowie przeszperałem ruską stronę twórcy tej aplikacji i znalazłem parę nowych opcji , jeśli ktoś gawari pa ruski to fajnie jakby po swojemu przetłumaczył parę kwestii , ja użyłem google translate. Link do oryginalnej strony
http://elmscansoft.com/

A teraz coś po naszemu

ELMScan - opis programu

ElmScan - jest potężnym narzędziem do diagnostyki samochodów wyposażonych w układ OBD II. Ta aplikacja może być podłączony do systemu diagnostycznego pojazdu za pomocą adaptera ELM327 (lub kompatybilny). Obsługiwane modele Toyota, Lexus (amerykańskich, europejskich i japońskich rynkach).

Generic OBD II Standard Support został również dodany do pracy z OBD II pojazdów zgodnych.

Obsługiwane protokoły:
- ISO 14230-4
- ISO 9141-2
- ISO 15765-4 CAN

Obsługiwane funkcje:
- Czytaj informacje o pojeździe: kod modelu, nazwy i wielkości silnika, kodu VIN i id kalibracji
- Odczyt kodów DTC, stopklatka
- Kasowanie kodów usterek
- parametry wgląd w czasie rzeczywistym
- Przeprowadzić test na aktywną obsługiwanych ECU
- Numeryczne i graficzne przedstawienie danych OBD II
- Reset adaptacji ECU
- Baza danych Diagnostyczny kod usterki
- I wiele więcej

Obsługiwane ECU:
- Silnik
- Transmisja
- Tempomat
- Immobiliser
- ABS / VSC / TRC
- Zawieszenie
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- VGRS
- Czujnik deszczu

Ustawianie parametrów przepływu paliwa

Regulacja parametrów spalania.

Dla różnych pojazdów mają różne metody obliczania zużycia paliwa.

Czujnik MAF (domyślnie)
MAF Sensor - czujnik masowego przepływu powietrza. Dokładność odczytów zużycia paliwa zależy od dokładności czujnika. W tych czujników ograniczony zakres działania. Są to środki słabo małych przepływów powietrza, na przykład w bezczynności i niskiego otwarcia przepustnicy, a są one powyżej pewnej granicy, w większości przypadków wykazują niemal stałą wartość. MAF też może być po prostu brudny. Obliczanie zużycia paliwa na czujniku MAF wykorzystuje stechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej (mieszanka, w której jest czynnikiem utleniającym, jak to konieczne dla pełnego utleniania paliwa). W przypadku silników spalinowych z zapłonem iskrowym jest uważany stosunek stechiometryczny powietrze / paliwo wynosi 7,14: 1 (części wagowych). Dla stosunku propanu wynosi 15,6: 1.

czujnik MAP
Jest to alternatywna metoda obliczania czujnik MAF. MAP - absolutne Czujnik ciśnienia mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym. Zawsze działa w tandemie z czujnikiem temperatury powietrza pochłania. Przy obliczaniu zużycia paliwa są brane pod uwagę takie parametry jak wielkość silnika, w stosunku objętościowym, stechiometrycznej mieszanki powietrzno-paliwowej.

Obciążenie obliczenia na silniku
Metoda ta ma zastosowanie do silników wysokoprężnych. Podczas obliczania zużycia paliwa służy wyłącznie do obliczania współczynnika obciążenia.

Obliczanie czasu wtrysku (dysza)
Jest to najbardziej dokładna metoda obliczania zużycia paliwa. Tutaj jest to konieczne, w celu określenia liczby cylindrów silnika, wydajność dyszy (ml / min), a częstotliwość otworu dyszy na każdy obrót wału korbowego. Gdy wprowadzana wtryskiwacze są otwarte raz na dwa obroty z parami równolegle - raz na jeden obrót w tym samym czasie - dwa razy na obrót.

Parametry takie jak przemieszczenie i liczby cylindrów wystarczy wskazać, czy model silnika nie jest ustalana automatycznie (w zakładce "Ogólne") jeżeli model silnika jest określana, dane są pobierane przez ignorowanie ustawienia.


Wymiana Klocki hamulcowe C przy użyciu aplikacji ELMScan

Wymiana klocków hamulcowych za pomocą ELMScan.

Jest to konieczne, aby przemieścić tłok w taki sposób, że nowe klocki hamulcowe mogą zmieścić się w nośniku.

Wyłącznik zapłonu, gdy silnik nie jest niezbędne do uruchomienia. W aplikacji wybierz ELMScan ECU ABS / VSC / TRC, kliknij "Połącz się z ECU". Przejdź do sekcji "Dane / Aktywny Testy".

Istnieją cztery Ciśnienie elektromagnetyczny ulgi:
SFLR - Solenoid Lewy przedni Release (ciśnienie ulga elektromagnetyczny przedni lewy)
SFRR - Solenoid Prawy przedni Release (ciśnienie ulga elektromagnetyczny prawy przedni)
SRLR - Solenoid tylny lewy Release (ciśnienie ulga elektromagnetyczny tylny lewy)
SRRR - Solenoid Tylny prawy Release (nadciśnieniowy elektromagnetyczny prawy tylny).

Test aktywuje odpowiednią cewkę przez dwie sekundy, co ułatwia cofnięcie tłoka. Zastąpić podkładki nie wymagają specjalnego narzędzia lub wiele wysiłków, nie ma potrzeby, aby tworzyć ciśnienie w systemie po zakończeniu pracy.

Sprawdź siłownika hamulca bloku. - Może ktoś to bardziej rozjaśnić ?

Sprawdź siłownika hamulca bloku.

Uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym. W aplikacji wybierz ELMScan ECU ABS / VSC / TRC, kliknij "Połącz się z ECU". Przejdź do sekcji "Dane / Aktywny Testy".

Sprawdzić działanie siłownika hamulca bloku silnika.

Uwaga:
Przekaźnik Silnik nie powinien być włączony przez dłużej niż 5 sekund. Jeśli chcesz wielokrotnego włączania należy wstrzymać między operacjami 20.

Obróć przełącznik silnika (ABS silnika przekaźnik) do głosowania hałas jednostki sterującej silnika.

Wyłącz przekaźnik silnika.

Kliknij, aby zablokować pedał hamulca i przytrzymać go przez około 15 sekund. Upewnij się, że oryginalna głębokość pedału hamulca stale utrzymuje się przez 15 sekund.

Włącz przełącznik silnika i upewnij się, że pedał hamulca nie wibruje.

Wyłącz przełącznik silnika i zwolnić pedał hamulca.

Sprawdź elektromagnetyczny siłownika hamulca blok zaworów (na prawym przednim kole)

Uwaga:
Gdy wymagana jest elektrozawór, aby postępować zgodnie z procedurą opisaną poniżej.

Zawór elektromagnetyczny nie musi być włączone na dłużej niż 5 sekund. Jeśli chcesz wielokrotnego włączania należy wstrzymać między operacjami 20.

pedał hamulca nie może być wciśnięty jeśli tylko aktywna Ciśnienie elektromagnetyczny zawór redukcyjny SFRR, SFLR, SRRR lub SRLR.

Całkowicie wcisnąć pedał hamulca i wykonaj następujące kroki:

Jednocześnie włączyć zaworów elektromagnetycznych i SFRH SFRR i upewnij się, że pedał nie jest wciśnięty dalej.

Jednocześnie, wyłącz elektrozawory i SFRH SFRR i upewnij się, że pedał może być wciśnięty dalej.

Obróć przełącznik silnika. Upewnij się, że wraca pedał do "całkowicie wciśnięty".

Wyłączyć silnik i zwolnić pedał.

Sprawdź elektromagnetyczny siłownika hamulca blok zaworów (dla lewego przedniego koła)

Do testowania zaworów elektromagnetycznych z lewego koła przedniego za pomocą tej samej procedury jak w przypadku prawego koła przedniego.

Uwaga:
Zawory elektromagnetyczne dla lewego przedniego koła: SFLH, SFLR.

Sprawdź elektromagnetyczny siłownika hamulca blok zaworów (po prawej stronie tylnego koła)

Do testowania zaworów elektromagnetycznych z tylnym prawym kołem za pomocą tej samej procedury jak w przypadku prawego koła przedniego.

Uwaga:
Zawory elektromagnetyczne do prawego tylnego koła: SRRH, SRRR.

Sprawdź elektromagnetyczny siłownika hamulca blok zaworów (na lewym tylnym kole)

Do testowania zaworów elektromagnetycznych z lewego koła tylnego z wykorzystaniem tych samych procedur jak w przypadku prawego koła przedniego.

Uwaga:
Zawory elektromagnetyczne dla lewego tylnego koła: SRLH, SRLR.

sprawdzić i skasować kody błędów, jeśli to konieczne.

Tabela danych dla ECU silnika, ECT, tempomat, immobilizer

https://translate.googleusercontent.com ... kXllG0t7jA

Jeśli ktoś rozgryza program bardzo proszę o informację bądź może tutorial jakiś. Ja dopiero na majówkę przysiądę do tego.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus) str 3 duży opis programu

Post autor: Miłosz »

Carista u mnie nie rusza z kodowaniem także bjeda. Czym w ogole można ugryźć kodowanie funkcji w lexie ? Nie mam navi.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Awatar użytkownika
szyman_leo
Lex user
Posty: 198
Rejestracja: 24 lut 2015, o 00:28
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: ELMscan Toyota (Lexus) str 3 duży opis programu

Post autor: szyman_leo »

Kabelek miniVCI od małych żółtych rączek z Techstream i carista niepotrzebny, bo jest do młodszych :LEXUS: niż nasze :ok:
Potrzeby NoPb95 NX300h Obrazek i wcześniejsze pijawki CT200h Obrazek IS250 Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości