już nie pierwszy raz przeglądam ten filmik i nie widzę aby cokolwiek gościu tam czyścił
pewnie jak rozbiorę to będzie widać co trzeba zrobić
[Is200] dziwne dźwięki za schowkiem
- Damian87
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 136
- Rejestracja: 30 paź 2010, o 20:44
- Model Lexusa: GS 450H
- Skąd:: Skoczów
- Kontakt:
Re: [Is200] dziwne dźwięki za schowkiem
Film jak film - szczególnie podoba mi się moment jak pokazuje w jaki sposób i czym odkręcał/przykręcał śruby
Chcąc odkręcić śrubę za rurkami trzeba się zaopatrzyć w "giętki" śrubokręt lub zrobić sobie coś takiego jak na zdjęciu.
Po rozmontowaniu nie ma dojścia do ścieżek (w servach z Anglików jest bo są odwrotne ) więc trzeba sobie zrobić otwór technologiczny przez który będziemy czyścić ścieżki potencjometru. Kręć kółkiem i przesuwaj wacik po promieniu, często wymieniaj, aż będzie prawie czyste. Całkiem czyste nie będzie bo zciera się węgiel ze ścieżek.
Wacik nasączaj IPA. Później koncerwacja - ja użyłem płynu jak na zdjęciu, ale może być cokolwiek do konserwacji styków elektrycznych. Nasącz wacik i rozprowaź po całej powierzchni.
Na koniec zalep taśmą otwór, zamontuj, wodzik i ramie współpracujące nasmaruj białym smarem.
I tyle
Chcąc odkręcić śrubę za rurkami trzeba się zaopatrzyć w "giętki" śrubokręt lub zrobić sobie coś takiego jak na zdjęciu.
Po rozmontowaniu nie ma dojścia do ścieżek (w servach z Anglików jest bo są odwrotne ) więc trzeba sobie zrobić otwór technologiczny przez który będziemy czyścić ścieżki potencjometru. Kręć kółkiem i przesuwaj wacik po promieniu, często wymieniaj, aż będzie prawie czyste. Całkiem czyste nie będzie bo zciera się węgiel ze ścieżek.
Wacik nasączaj IPA. Później koncerwacja - ja użyłem płynu jak na zdjęciu, ale może być cokolwiek do konserwacji styków elektrycznych. Nasącz wacik i rozprowaź po całej powierzchni.
Na koniec zalep taśmą otwór, zamontuj, wodzik i ramie współpracujące nasmaruj białym smarem.
I tyle
- Załączniki
-
- kluczyk.jpg (28.15 KiB) Przejrzano 1754 razy
-
- servo1.jpg (38.93 KiB) Przejrzano 1754 razy
-
- Servo konserwacja.jpg (48.56 KiB) Przejrzano 1754 razy
- brat_z
- Lex user
- Posty: 263
- Rejestracja: 26 lut 2015, o 15:56
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re:
Damian87 pisze:Brat_z czyli ta zębatka ba silniku ma iść bardziej s stronę silnika czy w przeciwna stronę?
Mam jeszcze pytanie do tych co już wykręcił to serwo, jak odkręcić śróbe za rurkami od nagrzewnicy? Trzeba je odgiąć czy jak? Bo nie ma dojścia a nie chce niczego połamać...
Jak już pisałem wcześniej masz dwie opcje ponieważ zębatka silnika będzie i tak zazębiona ze ślimacznicą. Ja podłożyłem i przykleiłem kawałek płaskiego plastiku w miejscu "A" na zdjęciu:
Możesz też przesunąć metalową mosiężną (blaszkę, dystans na drugim zdjęciu "B") w lewo i podkleić jakimś superglutem:) W ten czy inny sposób skasujesz luz i powinno być ok;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość