[IS 200] Jaki Olej?
- banan1984
- Lex Driver
- Posts: 463
- Joined: 3 Oct 2013, o 11:52
- Model Lexusa: 3S-GE
- Skąd:: Dublin
- Location: Dublin
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
@forest - masz tutaj odpowiedz od millersa:
"Podobnie wygląda to z wartością HTHS. Jest ona podawana przy temperaturze 150 stopni Celsjusza, a więc w temperaturze oleju jaką w krytycznych momentach osiągają silniki wyczynowe. Do tego celu przeznaczone są oleje serii Motorsport CFS . Dużo bardziej ważna informacja o przebiegu krzywej HTHS w różnych temperaturach. HTHS powinno mieć jak najwyższą wartość w temperaturze w jakiej pracuje silnik najczęściej. Tak więc nie do końca prawdziwe jes przekonanie, że im wyższe HTHS, tym lepszy olej.
Dlatego nie podajemy tych wartości w naszych kartach charakterystyki. Jednocześnie zapewniamy, iż nasze oleje zapewniają najwyższą możliwą ochronę silnika w każdych warunkach."
Niewiem czemu nie podaja tej wartosci. Gdzies jeszcze znalazlem takie cos HTHS > 2.9 < 3.5 o tym oleju.
@TmK18 - tak, silnik rozklada olej na poziomie chemicznym, zle dobrany olej rozlozy sie szybciej, stad po krotkim przebiegu mozna zaobserwowac jego mozliwe braki lub/oraz zmiane koloru na ciemiejszy (nagar), im ciemniejszy sie staje, tym mniej chroni silnik podczas przeciazen. Silnik wysokoobrotowy powinien byc zalany olejem ktory posiada wartosc minimum HTHS 3.5 zalicza sie to takze do Panow ktory niemaja wiertarek a lubia wkrecac swoje silniki wysoko czesciej niz przecietny zjadacz chleba. Chodzi tutaj o tzw utrzymanie filmu olejowego podczas wysilku, wszytko ponizej HTHS 3.5 nie nadaje sie na "ostra jazde".
"Podobnie wygląda to z wartością HTHS. Jest ona podawana przy temperaturze 150 stopni Celsjusza, a więc w temperaturze oleju jaką w krytycznych momentach osiągają silniki wyczynowe. Do tego celu przeznaczone są oleje serii Motorsport CFS . Dużo bardziej ważna informacja o przebiegu krzywej HTHS w różnych temperaturach. HTHS powinno mieć jak najwyższą wartość w temperaturze w jakiej pracuje silnik najczęściej. Tak więc nie do końca prawdziwe jes przekonanie, że im wyższe HTHS, tym lepszy olej.
Dlatego nie podajemy tych wartości w naszych kartach charakterystyki. Jednocześnie zapewniamy, iż nasze oleje zapewniają najwyższą możliwą ochronę silnika w każdych warunkach."
Niewiem czemu nie podaja tej wartosci. Gdzies jeszcze znalazlem takie cos HTHS > 2.9 < 3.5 o tym oleju.
@TmK18 - tak, silnik rozklada olej na poziomie chemicznym, zle dobrany olej rozlozy sie szybciej, stad po krotkim przebiegu mozna zaobserwowac jego mozliwe braki lub/oraz zmiane koloru na ciemiejszy (nagar), im ciemniejszy sie staje, tym mniej chroni silnik podczas przeciazen. Silnik wysokoobrotowy powinien byc zalany olejem ktory posiada wartosc minimum HTHS 3.5 zalicza sie to takze do Panow ktory niemaja wiertarek a lubia wkrecac swoje silniki wysoko czesciej niz przecietny zjadacz chleba. Chodzi tutaj o tzw utrzymanie filmu olejowego podczas wysilku, wszytko ponizej HTHS 3.5 nie nadaje sie na "ostra jazde".
-
- Lex user
- Posts: 158
- Joined: 9 Jul 2013, o 19:25
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WLKP
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
No ok Pojmuje a w takim razie jak wypada VR1 5W50 ?
- banan1984
- Lex Driver
- Posts: 463
- Joined: 3 Oct 2013, o 11:52
- Model Lexusa: 3S-GE
- Skąd:: Dublin
- Location: Dublin
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
Za gesty do 1G-FE, lepkosc w 100C wynosi az 18 cSt
-
- Lex user
- Posts: 158
- Joined: 9 Jul 2013, o 19:25
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WLKP
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
To jaki pełen syntetyk byś polecił w takim razie ? I najlepiej taki przez który nie będą na zimnym grały zawory
- baniaq
- Lex Maniak
- Posts: 789
- Joined: 4 Jun 2013, o 01:11
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Poznań
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
Hmm, czemu zbyt lepki?
Teraz na próbę wziąłem TEN.
Kumpel mi polecił, stosuje go w b18, znacząco obniżył mu temperaturę oleju.
Teraz na próbę wziąłem TEN.
Kumpel mi polecił, stosuje go w b18, znacząco obniżył mu temperaturę oleju.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
a co ma wspólnego gęstość i lepkość? Hm, i to chyba dobrze że w wysokich temperaturach ma sporą lepkość?banan1984 wrote:Za gesty do 1G-FE, lepkosc w 100C wynosi az 18 cSt
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- banan1984
- Lex Driver
- Posts: 463
- Joined: 3 Oct 2013, o 11:52
- Model Lexusa: 3S-GE
- Skąd:: Dublin
- Location: Dublin
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
Na pytanie z zaworami ci nie odpowiem, jak nie wkrecasz wysoko za czesto a jednoczesniej chcesz troszke obnizyc spalanie (wg producenta) to wlewaj Motul 8100 Eco-nergy 5w30, gestosc przy 100C wynosi 10 cSt i HTHS 3.4 mam go zalanego w RAV4 2007 VVTi 2.0 benzyna i po przejechaniu 5500km dalej jest czysty. Male opory i nawet dosc chroni silnik podczas szarzowaniaTmK18 wrote:To jaki pełen syntetyk byś polecił w takim razie ? I najlepiej taki przez który nie będą na zimnym grały zawory

Zalezy jaki ma b18? Jak na podwojnym walku to kiepski wybor. Nieznam sie na silnikach hondy ale watpie zeby taki zalecany byl do takiego silnika..baniaq wrote:Hmm, czemu zbyt lepki?
Teraz na próbę wziąłem TEN.
Kumpel mi polecił, stosuje go w b18, znacząco obniżył mu temperaturę oleju.
Nie do konca, nie na darmo producenci zalecaja taki a nie inny olej. Powiem tak, po przejsciu z oleju ktory mial lepkosc 15 cSt@100C na wlasnie wspomniany wyrzej olej motula z gestoscia 10 cSt@100C pod pedalem poczolem spora roznice, zwlaszcza po zalaczeniu sie VVTi, nie moge powiedziec ze poczolem jak by turbo sie dostalo do srodkacarsik wrote:a co ma wspólnego gęstość i lepkość? Hm, i to chyba dobrze że w wysokich temperaturach ma sporą lepkość?banan1984 wrote:Za gesty do 1G-FE, lepkosc w 100C wynosi az 18 cSt

-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
Bajki Panie. Obejrzyj sobie trochę internetu jak nie masz możliwości na żywca trochę silników, które potraciły film z powodu za małej lepkości. Szczególnie polecam silniki z serii bliskiej Beamsowi czyli ZZ-GE. Zobacz jak wyglądają rocker armsy i wałki. Gęstość i lepkość to dwa różne parametry i nie wiem z jakiego powodu uważane za tożsame. A producent samochodu (silnika) określa minimalne wymagania względem oleju.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- banan1984
- Lex Driver
- Posts: 463
- Joined: 3 Oct 2013, o 11:52
- Model Lexusa: 3S-GE
- Skąd:: Dublin
- Location: Dublin
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
Kazdy zna troche swojej wlasnej prawdy i ma przyzwyczajenia. Ja opisalem swoje odczucia co do oleju na wlasnej skorze, przemyslenia i pozniejszy wybor pozostawia sie juz wlascicielowi auta
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
chodzi o to, że mylisz parametry gęstość to nie lepkość i generalnie toyota lubi wysoką lepkość na gorąco, zresztą chyba każdy silnik przy obciążeniu. Co do dupohamowni to nawet się nie odnoszę, chyba że przedstawisz dane z prawdziwej hamowni, które potwierdzą cudowne działanie tego oleju. I jeszcze raz - cSt określa lepkość.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests