[Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

W tym temacie wpisujemy polecane warsztaty,serwisy etc. lub takie w których wasz Lexus nigdy więcej koła nie postawi.
Jago
Lex user
Posty: 188
Rejestracja: 11 maja 2013, o 13:53
Model Lexusa: JCE10 2JZ-GE / XF10 1UZ-FE
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: Jago »

baniaq, ja i tak tego wszystkiego nie czytam. Ty masz problemy ze zwięzłymi odpowiedziami. Twój głupawy śmiech utwierdza mnie po raz kolejny w przekonaniu, że nie powinienem w ogóle komentować twoich postów. Ja nie zawsze korzystam z ASO i wcale tego nie kryję. Nie chcę twoich żadnych faktur - ty naprawdę masz chyba jakieś kompleksy.

W ogóle mnie to nie dziwi, że właściciele Lexusów nie korzystają a ASO. Jeśli ich auto ma kilkanaście lat i kosztowało 15-20 tys. zł, to nie trudno się domyślić, że na ASO raczej ich nie stać i nie ma co zwalać na to, że tam amatorzy pracują - po prostu jest tam bardzo drogi serwis i tyle. Założę się, że większość forumowiczów ma auta z drugiej lub trzeciej ręki. No, gdyby byli pierwszymi właścicielami, znaczyłoby to tyle, że mają pieniądze, a jak by mieli pieniądze, to nie musieliby się włóczyć po szopach - oczywista oczywistość. To zresztą typowa polaczkowa mentalność - kupić jak najtaniej auto, ale ma być bezwypadkowa igła; mechanik, lakiernik ma oferować usługi na najwyższym poziomie, ale oczywiście za pół darmo (jak napisałem gdzieś, że znam lakiernika, który pomaluje felgi za półdarmo, to pan baniaq był pierwszy w kolejce po adres, ale za chwilę będzie pierwszym, który skrytykuje jakość).
Jago
Lex user
Posty: 188
Rejestracja: 11 maja 2013, o 13:53
Model Lexusa: JCE10 2JZ-GE / XF10 1UZ-FE
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: Jago »

baniaq pisze:
Jago pisze: pan Leszek Bąbolewski z Poznania.
Yarecki może nie ściemniać...
U mnie bez badania poszła diagnoza, że to pierścienie, zaproszenie na płukankę BG 109, za którą chciał bodajże 150PLN + 50PLN za przeprowadzenie płukania.
(Płukanka na zmienolej kosztuje 50PLN...)
Czyli dobry i uczciwy mechanik nie istnieje. Nie ma go przecież w ASO, forumowy Stachulex się "wypalił" (choć w tym przypadku to naprawdę eufemizm), jak do tej pory tylko chwalony pan Leszek z LB Japan Serwis też nie pasuje. O reszcie lepiej nawet nie wspominać.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2014, o 22:15 przez Jago, łącznie zmieniany 1 raz.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: carsik »

jakby był kłopot z pierścieniami to szukalibyśmy ubytków oleju a nie dlaczego go przybywa :biggrin2: . Jeśli wali benzyną z oleju i jego stan rośnie wskazywałoby to na mooocne przelanie, a sprawdzenie tego jest proste i szybkie.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: baniaq »

Jago pisze:To niestety typowy problem dla ludzi, którzy chcą jeździć Lexusem, a nie stać ich na jego eksploatację. ASO Lexus w Poznaniu jest jak najbardziej profesjonalna i godna polecenia.
Jago pisze:W ogóle mnie to nie dziwi, że właściciele Lexusów nie korzystają a ASO. Jeśli ich auto ma kilkanaście lat i kosztowało 15-20 tys. zł, to nie trudno się domyślić, że na ASO raczej ich nie stać i nie ma co zwalać na to, że tam amatorzy pracują - po prostu jest tam bardzo drogi serwis i tyle. Założę się, że większość forumowiczów ma auta z drugiej lub trzeciej ręki. No, gdyby byli pierwszymi właścicielami, znaczyłoby to tyle, że mają pieniądze, a jak by mieli pieniądze, to nie musieliby się włóczyć po szopach - oczywista oczywistość. To zresztą typowa polaczkowa mentalność - kupić jak najtaniej auto, ale ma być bezwypadkowa igła; mechanik, lakiernik ma oferować usługi na najwyższym poziomie, ale oczywiście za pół darmo.
Pozdro. A moich wypowiedzi nikt nie każe Ci czytać.



Jak kontakt od bamssa nie pyknie, to chyba spotkamy się w Wawie, carsik, bo tutaj już mi się kończą warsztaty z listy top-poznań.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: Yarecki »

baniaq pisze:
Jago pisze: pan Leszek Bąbolewski z Poznania.
Yarecki może nie ściemniać...
U mnie bez badania poszła diagnoza, że to pierścienie, zaproszenie na płukankę BG 109, za którą chciał bodajże 150PLN + 50PLN za przeprowadzenie płukania.
(Płukanka na zmienolej kosztuje 50PLN...)
:ok:
Jago pisze:Pan Leszek Bąbolewski z Poznania.
Nic mi nie mówi , prezydentem raczej nie jest a, że to Pan to jego sprawa :doh: .
Ważne byś był szczęśliwy :puchar:
Jago
Lex user
Posty: 188
Rejestracja: 11 maja 2013, o 13:53
Model Lexusa: JCE10 2JZ-GE / XF10 1UZ-FE
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: Jago »

No, prezydentem nie jest :) Ale poczytaj w necie opinie na jego temat. Nie twierdzę, że zawsze jest nieomylny, ale komuś do cholery trzeba zaufać. Ja mechaniką się nie zajmuję.

Będę szczęśliwszy - po instalacji dolotu :)
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: ledziu »

Jago pisze:Nie miałem akurat szczególnie na myśli takich drobnych usług jak wymiana oleju, tylko te nieco bardziej zaawansowane :)
To ja może coś dodam...Jeżeli w starych lexaach nie ma zbyt wiele elktroniki która jest upierdliwa w naprawach to tak właścicwie po co jeździć do ASO...
jeżeli się łudzisz że bardziej zaawansowane naprawy są wykonywane w ASO to bardzo mocno się mylisz bo nie są tam wykonywane... Silnik jest wyjmowany rozkręcany i wywozony do zwykłego warsztatu zajmującego się obróbka silników a później wraca. Oczywiście zaletą jest to że masz z kim walczyć w razie wpadki ale płacisz za to zazwyczaj 150% więcej niż nie w aso. Więc jeżeli masz zaufanego mechanika który np; po fajrancie w ASO tojki w domu robi serwisy to wyjdzie 50% taniej :biggrin2:

Dokładnie taka sama zasada jest przy naprawach blacharskich... :biggrin2:

Co do przypadków z ASO to też może być ciekawie...

Np: wstawiłem im do komisu auto i pracownik wziął je sobie do domu!!! po czym zatarł silnik!!!
albo nie dokręcone koło!!! albo zakup auta przez komis przy ASO zakończył się wpadka w wydziale komunikacji bo nie było wszystkich dokumentów...
To są pokrótce moje przypadki...i powiem tak... mój tata zawsze starał sie kupować nowe auta (tojki) ewentualnie w komisie przy ASO i jak zaznałem ich profesjonalizmu to wole jednak byc mocno ostrożny...
Jago pisze:
Mechanik, z którym umówiłem się na lipiec, powiedział, że aby ten dolot dawał maksimum swoich możliwości, powinny mieć miejsce pewne przeróbki. Nie wiem, co miał dokładnie na myśli - zobaczymy :)
Nie wiem czy Twój mechanik od dolotu był szkolony w ASO ale gada jak w ASO :biggrin2:

Pewnie zapoda temat średnicy rurki z długością i koniecznie przegródką tak jak wieści ze swiata tuningu niesą wróbelki elemelki :biggrin2: a prawda jest taka nic Ci to nie da a juz na 100% mocy... wywalisz kaskę w błoto i tyle w temacie.

Dla Twojej wiadomości

INjen dedykowany do 3UZta z wykre-sikami od producenta dał 0,0 przyrostu
Wywalenie katów przy silniku LS 2 albo 6 (cheviii, nie pamiętam dokładnie modelu motorowni) dało przyrostu 1KM :doh: a wstawienie sprzętu dedykowanego dało około 7KM.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: carsik »

Ledziu - wiara w magię w tym kraju jest nie do opanowania. W internecie napisali i musi działać :biggrin2: a ten głupi producent co wydał kontener kasy na stworzenie silnika to się nie zna.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Jago
Lex user
Posty: 188
Rejestracja: 11 maja 2013, o 13:53
Model Lexusa: JCE10 2JZ-GE / XF10 1UZ-FE
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: Jago »

@ ledziu

W przypadku mojego auta było tak, że nie miało fabrycznej obudowy filtra powietrza. Część używana była w Polsce nieosiągalna, natomiast koszt zakupu nowej takiej w ASO uznałem za zbyt wysoki. W związku z tym postanowiłem zakupić tunerski dolot K&N, dedykowany do IS 300 - i to brak alternatywy był głównym powodem jego zakupu, a nie chęć zwiększenia mocy silnika... Po przeglądzie w LB Japan Serwis w Poznaniu dowiedziałem się od mechanika, że układ dolotowy w moim IS-ie zainstalowany jest niepoprawnie (montował mi go znajomy blacharz - mógł rzeczywiście nie założyć go tak, jak należy, bo z tuningiem raczej nie ma na co dzień do czynienia) i w związku z tym nie daje on z siebie 100% możliwości. Usłyszałem ponadto, że tak zamontowany dolot jest nawet mniej wydajny niż fabryczny... A zmiana na lepsze wiąże się z pewnymi przeróbkami.

Co do serwisowania. Gdzieś to trzeba robić. Skoro trudno o dobrego, uczciwego mechanika w Poznaniu, wielu wybiera ASO, traktując ją jako "mniejsze zło". Bardzo drogo, ale wielu właścicieli tej marki na to stać.
dziadu
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2014, o 18:17
Model Lexusa: is200
Skąd:: Bełchatów
Kontakt:

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

Post autor: dziadu »

Panowie, to jak z tym ogarniętym mechanikiem w województwie Wielkopolskim? Znajdzie się ktoś? Przez cały temat ani jednego numeru telefonu ani polecenia. Zostawiłem autko w ASO na diagnostykę, z powodu świecącej się kontrolki od ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Zapłaciłem 250zł, ale wiadomo była to tylko diagnostyka, więc mechanik zmierzył ciśnienie, okazało się że na po odpaleniu na zimnym silniku przez 5s ciśnienia nie ma w ogóle, po czym wraca z powrotem do normalej wartości. Na jałowych jak stanę na światłach np, kontrolka lubi się z powrotem zapalić. Gdy dodaję trochę gazu kontrolka gaśnie. W ASO jak spytałem ile kosztowało by znalezienie problemu i naprawa, to mechanik się na mnie popatrzył "panie, nie zostawiaj pan tego tutaj, bo samo znalezienie problemu może potrwać, a godzina roboty 300zł".

Lexus 99r. is200.

Ogólnie cieszę się że zostawiłem tam auto, bo obsługa i wszystko jest na poziomie, ale teraz przy aucie trzeba pogrzebać, a nie zostawie wartości auta w serwisie.

Polecicie kogoś?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztaty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości