Strona 2 z 3

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 26 wrz 2017, o 17:04
autor: Yarecki
piter14060 pisze:Silnik pracuje równo i przyspiesza bez najmniejszego zająknięcia, wiec żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam.
Ale zgadzam się ze stwierdzeniem iż po prostu trzeba to sprawdzić.

szkoda że nikt z forum w Poznaniu tego jeszcze nie robił, samo sprawdzenie na pewno nie jest skomplikowane,
ale pewnie gorzej, jeżeli trzeba będzie coś wyregulować.
Tylko cała heca polega na tym by nie czekać na symptomy niewłaściwego luzu zaworowego, tylko na niedopuszczanie do nich.

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 27 wrz 2017, o 08:50
autor: owczar
Dokładnie. Ten silnik jest prosty i mechanik który zna trochę japońską motoryzacje sobie poradzi. Może skończyć się tylko na sprawdzeniu.

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 15 paź 2017, o 15:05
autor: kubaty3
sprawdzenie zaworów proste lecz już przestawianie luzów sprawia problemy bo najlepiej zdjąc wałki.trzeba dorabiać blaszki lecz bardzo często można te blaszki czy "podkładki "można pozamieniać . ogólnie dużo roboty ale niezbyt trudnej. dobrze czytajcie manuala bo jest błąd w niektórych.

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 15 paź 2017, o 15:06
autor: owczar
W którym miejscu jest błąd?

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 23 kwie 2018, o 00:47
autor: piter14060
Luzy skontrolowane na szczęście wszystkie mieściły się w normie, i nie trzeba nic regulować.

LS430 - oryginalny przebieg 270tyś z tego 37tyś na LPG i teraz ciekawe pytanie,
czy w takim razie ktoś z Was musiał regulować luzy zaworowe ?
a może w 3UZ-FE taka operację będzie trzeba dopiero zrobić przy przebiegu 500-600tyś :)

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 23 kwie 2018, o 08:52
autor: agiless
Dolna granica tolerancji, to też jeszcze w normie, ale przy kontroli należy już płytki szlifować. Mechanik zrobił Ci rozpiskę z pomiaru i klepnął pieczątkę?
Przy LPG luz należy kontrolować co 30-40kkm. nawet jeśli dbasz o instalację i jeździsz do gazmena ogarniętego, który przy okazji wymiany filtrów podepnie się lapkiem i sprawdzi czy nic się nie rozjechało.

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 23 kwie 2018, o 09:12
autor: owczar
agiless przy założeniu, że LPG jest wystrojone prawidłowo w OL, jaki jest powód częstszych interwałów sprawdzenia luzu? Przecież w takich warunkach temperatura jest tylko nieznacznie wyższa niż na PB. W dodatku 3UZ ma bardzo bogato przy WOT jak na NA o tej mocy.

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 23 kwie 2018, o 09:42
autor: agiless
Odpowiem Ci na swoim przykładzie z Camry 5S-FE z LPG chyba od wieczności :)
Lpg stroję sam, musiałem się nauczyć, bo nikt w moim regionie nie chciał robić Agis'a. Luzy kontrolowane ok 60kkm wstecz, podmieniona jedna płytka z wydechowych, reszta w górnej tolerancji. Lpg wystrojone odpowiednio, nigdy nie było ubogo, bo dbam o auto. Właśnie jestem po wymianie głowicy- wypalony zawór i pęknięta głowica. Oczywiście jest to moje zaniedbanie, bo powinienem trzymać się interwału kontroli zaworów, a bardziej zaufałem w poprawne strojenie. Takie jest moje zdanie,ale nikomu nic nie narzucam, to wasze auta. Camry ma przelatane ponad 400kkm i być może nastąpiło zmęczenie materiału w tym miejscu w skutek przegrzania, bo przed awarią kontrolowałem luz i na tym cylindrze było 0.05 więc bardzo poniżej.

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 23 kwie 2018, o 09:43
autor: owczar
Jaki miałeś ustawiony AFR przy WOT?

Re: [Poznań] LS430 3UZ-FE Luz zaworowy ?

: 23 kwie 2018, o 10:26
autor: agiless
Nie stroiłem AFR, nikt w okolicy nie posiada :) Wystrojone na czasy wtrysków. Trochę się właśnie zastanawiam nad zakupem, ale wiecznie inne wydatki.