jaki gwint is 200

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Awatar użytkownika
Oliwier
Lex Driver
Posty: 604
Rejestracja: 24 lip 2014, o 07:10
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Chojnice/GD
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: Oliwier »

Brak informacji wgl jaka twardość sprężyn :doh: , HSD macie w podobnych cenach jak ISC czy ten Tein :dirol:
https://www.facebook.com/JZS147pl
MiodUs
Nowy lex user
Posty: 12
Rejestracja: 22 wrz 2015, o 20:05
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: WWA/Płock
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: MiodUs »

Witajcie :)

zamawiam gwint ISC w wersji racing. Chcę mocno opuścić auto i powalczyć nieco o spas, zastanawiam się więc jaką twardość sprężyn dobrać. Prosiłbym o radę a najlepiej opis własnych doświadczeń. Czy auto ze sprężynami 12/10 mocno przysiada pod obciążeniem gdy załadujemy komplet pasażerów wraz z bagażem? Wiadomo, że nieco się obniży, zastanawiam się tylko jak bardzo? Czy może od razu iść w 14/12...?
Czy ustawienie twardości na amortyzatorze wpływa na poziom przysiadania?

Jak w ogóle prezentuje się porównanie odczuć za kierownicą w przypadku sprężyn 10/8, 12/10 a 14/12? Czytałem, że te pierwsze przy ustawieniu amora na "soft" zachowują się jak seria.

pzdr
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: baniaq »

Cześć, też mam racing 12/8
10/8 prowadziło się źle, tzn. przód był bardzo miękki, tył twardawy i ciężko było przewidzieć reakcję na drodze.
12/8 jest poprawnie, przód i tył jednakowo twarde i zachowanie auta jest 100% przewidywalne, ale nawet bez spasu potrafi przytrzeć. Mam ustawiony gwint w taki sposób, że linia bieżnika jest równo z linią nadkola. Twardość ustawiłem na jakieś 70%.
W 4 osoby nieźle przysiada. Do tego zdarzyło mi się, że na dobiciu przedni wahacz uderzył o budę.
W tym sezonie zwiększę preload na sprężynach, dorzucę dystanse i zobaczę jak będzie.

Wg mnie do jakichkolwiek spasów minimum 14/10.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
MiodUs
Nowy lex user
Posty: 12
Rejestracja: 22 wrz 2015, o 20:05
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: WWA/Płock
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: MiodUs »

12/8 ? Brzmi jak podsterowność... Nie spotkałem się, by ktoś oprócz Ciebie używał tak rozbieżnych twardości na osiach. Dzięki za odpowiedź, wiem już że 8 na tyle przysiada dużo. Ciekawe tylko jak wygląda różnica względem 10.

Napięcie wstępne sprężyny wydaje się być parametrem kluczowym w kwestii przysiadania auta, poszukuję więcej informacji na ten temat. Jeśli dobrze rozumiem cechy tego parametru, to powiedzmy, że po montażu stwierdzam - wysokość jest ok, twardość zawiasu mi odpowiada, jedynie pupa przysiada. Wtedy zwiększam napięcie wstępne sprężyny i wyrównuję wysokość regulacją długości lagi. Z tego co zrozumiałem, w ten sposób zmniejszę przysiadanie auta pod obciążeniem (lecz twardość zawieszenia pozostanie bez zmian)
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: baniaq »

12/8 widnieje w katalogu ISC do IS.
http://www.isc-n1.eu/isc_polska.pdf

Pamiętam, że jeden z forumowiczów zamówił 10/8 i narzekał, że długo musiał się bawić w regulację twardości, żeby auto było neutralne.
Wg mnie 12/8 siedzi idealnie, jeździłem ja, jeździł mój ojciec, jeździli dwaj moi kumple (Trackdayowiec i Drifter) zarówno na 10/8 jak i na 12/8 i wszyscy trzej potwierdzają, że po zmianie na 12/8 znacznie poprawiło się prowadzenie.
Na 10/8 czułem jedno - przód był miękki, tył twardy i auto było nieprzewidywalne.
Uwierz mi - auto jest mocno ciśnięte - zdecydowanie polecam. Jak wpadniesz do Poznania, to zapraszam na przejażdżkę na prawym :)

Preload to tylko wstępne ugięcie, więc jak zapodasz 10mm preloadu na sprężynie 10kg/mm to przy obciążeniu od 0 do 100kg sprężyna się nie ugnie. Na kazde kolejne 10kg będzie reagowała ugięciem 1mm. Jak skręcisz preload kozacko, to możesz sprawić, że przy samej masie auta nie będzie się uginać, choć podczas jazdy już będzie tłumić wg jej charakterystyki.
Zamierzam dopiero potestować jak to wpłynie na zachowanie zawiasu. Jeżeli uda mi się kiedyś kupić jakieś daily, to przesiądę się na 14/10 albo 16/12 i dopiero będę się bawił w spasy.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
MiodUs
Nowy lex user
Posty: 12
Rejestracja: 22 wrz 2015, o 20:05
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: WWA/Płock
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: MiodUs »

Właśnie się dowiedziałem od Klemensa, że zmiana preloadu z fabrycznego 7mm pozbawia gwarancji.

Do tego zdecydowanie odradza zmianę tego parametru, bo powoduje pingpongowanie i bardzo szybkie zużycie.
Awatar użytkownika
cdexnh
Lex user
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, o 22:54
Model Lexusa: is200 sc compressor
Skąd:: Krakow
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: cdexnh »

tez mam u siebie 12/8 na 10/8 nie szlo jezdzic...
MiodUs
Nowy lex user
Posty: 12
Rejestracja: 22 wrz 2015, o 20:05
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: WWA/Płock
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: MiodUs »

Mam pytanie do osób, które zamówiły wersję racing.

Jak wygląda wasze górne mocowanie?

Obrazek
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: baniaq »

Pillow ball.

Racing i drift mają PB, sport ma gumę.

NIE POLECAM PB dla delikatnych :P
Jest dużo twardziej i przede wszystkim głośniej - każdą dużą dziurę czuć na budzie :)
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: jaki gwint is 200

Post autor: baniaq »

Hejo, pękła mi sprężyna, jest już po gwarancji, więc muszę kupić nowe...
Dotychczas jeździłem na 12/8, ale zastanawiam się nad 14/10. Da się tym jeździć w daily i nie ma chamskiego pingponga?
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości