Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: kazekat »

Właśnie jestem po wycięciu środkowych rezonatorów i szczerze mówiąc to dźwięk jest dużo głośniejszy.
Na zewnątrz robi robotę ale w środku stał się taki w zakresie 1-2.5tys obrotów przy dodawaniu gazu bardzo buczący.
Wcześniej też buczał ale był cichszy i nie dawał tak się we znaki A nawet był przyjemny

W trasie jest dalej cicho.... I tak ma być, ale przy takim wolnym rozpedzaniu sie od świateł buczy ze aż w głowie dudni.
Trochę innego efektu sie spodziewałem, no ale cóż zawsze mogę wrócić do poprzedniego ustawienia ale będę do tyłu z kasą
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: kazekat »

Pojezdzilem trochę i wniosek taki.
Efekt dużo lepszy bez środowych rezonatorow, z tylu naprawdę robi robotę. Ale przy nawet lekkim dodawaniu gazu w okolicy 2000 obr/min w środku strasznie buczy.
Da się coś z tym zrobić?
Czy zostaje powrót do poprzedniego ustawienia.?
Dodam że przed wycięciem środka tez było słychać ale dużo ciszej i nie przeszkadzało to
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: kazekat »

Troche poczytalem na innych forach i dużo osób tez ma problem z "buczeniami"
Sprawa wygląda tak:
Przy nawet minimalnym dodaniu gazu gdy na obrotomierzu są okolice 2000 obr/min. W środku występuje bardzo nieprzyjemne glosne buczenie, które męczy.
Przed wycięciem środka tez miałem ten problem, ale buczenie było na tyle ciche ze nie przeszkadzało to w jeździe i nawet uznałem to za normalne
Na zewnątrz dźwięk jest idealny i to właśnie po wycięciu środka słychać dokładnie to co powinno być słyszalne :) , ale idzie zima i nie chciałbym męczyć się w ten sposób przy zamkniętych szybach.
Mogę wrócić do poprzedniego ustawienia, ale buczenie będzie tyle ze cichsze A chciałbym się go pozbyć jeśli nie całkowicie to chociaż trochę zeby dało się wytrzymać :/
Pomóżcie...

Ps. Niektórzy piszą że wydech sie dogrzewa układa i z czasem te buczenie ustanie, ale jakoś wątpię w to
Awatar użytkownika
DŻEJKU
Lex user
Posty: 94
Rejestracja: 17 gru 2012, o 15:59
Model Lexusa: GS430 2002
Skąd:: Jarosław
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: DŻEJKU »

Czy zamontowałeś nowy pierścień uszczelniający za 3 katem ?
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: kazekat »

DŻEJKU pisze:Czy zamontowałeś nowy pierścień uszczelniający za 3 katem ?
Nic mi szczerze mówiąc o tym nie wiadomo, więc pewnie nie.
Tak jak się teraz skupie to przed wymianą końcowych tłumików też takie coś było ale bardzo bardzo ciche praktycznie przywykłem do takiej pracy tego silnika.

Założyłem końcowe przelotowe i buczenie się umocniło, ale dalej nie przeszkadzało to w takim stopniu. Było słychać, ale cicho i było powiedzmy że w porządku.

Po wycięciu środka, dźwięk się polepszył zdecydowanie, ale z zewnątrz... :cenzura: W środku teraz jest masakra. Jadąc 90kmh i dodając nawet leciutko gazu (obroty w okolicy 2000) to aż dudni w głowie i praktycznie tylko to dudnienie słychać i już nie ma tej przyjemności (chyba że otworze okna)
A powyżej 2500obr/min praktycznie nic nie słychać i w sumie tak dobrze że jest i tego bym nie zmieniał.
Oczywiście mówię o dźwięku w środku bo z zewnątrz brzmi rewelacyjnie.

Ogólnie jest fajnie, fajny dźwięk, ale ten rezonans w okolicy 2000obr/min na dłuższą metę będzie uciążliwy a nawet już jest.
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: kazekat »

Chyba skończy się na tym że pojadę do jakiegoś innego niezależnego warsztatu np. El-tec pod Wa-wą i sie spytam ich o co może chodzić... bo może i robi wrażenie na ulicy ale w środku jedyne co teraz słychać to buczenie przy 2000obr/min. A sprawa taka że silnik przy przyspieszaniu za sprawą konwerter i hydrokinetyki pracuje najczesciej właśnie w przedziale 1800-2200.
Więc jest jedno buczące CVT :bye:
A jak nic nie pomoże to skończy się na powrocie do środkowych. Buczenie pozostanie ale będzie zdecydowanie ciszej i do przeżycia.
Chyba ze ktoś obcykany sie wypowie :LEXUS:
Stawiam piwo :biggrin2:
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: ledziu »

kazekat nie chciałem Cię martwić ale jedź do dobrego warsztatu bo nic z tego nie wyjdzie a co do bulgotu to w pełnym tego słowa znaczeniu nie uzyskasz go.

Jesteś z Wawy to mogę Cie ustawić z kumplem z gulgoczącym V8 po profi wydechu zobaczysz jak temat wygląda, opisze Ci trochę niuansów dla rozjaśnienia :piwo:

Ma wydech od sporttiga z Zielonki.
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: kazekat »

ledziu pisze:kazekat nie chciałem Cię martwić ale jedź do dobrego warsztatu bo nic z tego nie wyjdzie a co do bulgotu to w pełnym tego słowa znaczeniu nie uzyskasz go.

Jesteś z Wawy to mogę Cie ustawić z kumplem z gulgoczącym V8 po profi wydechu zobaczysz jak temat wygląda, opisze Ci trochę niuansów dla rozjaśnienia :piwo:

Ma wydech od sporttiga z Zielonki.
No właśnie w poniedziałek z rana mam trochę czasu więc się wybiorę chociażby do tego El-teca, ale jak macie jakieś sprawdzone serwisy w okolicy Wawy, które podejdą rzetelnie do sprawy i doradzą to z chęcią zasięgne adres :biggrin2:
Z tym że nie uzyskam bulgotu jak w amerykańskich Musclecarach już się pogodziłem i w sumie chcę jedynie żeby to nie buczało przy 2000tys jak odkurzacz :shout: bo reszta brzmi przyzwoicie.
Właściwie buczało to od początku zmiany tyłu na przelot, wywalenie środka spowodowało że tylko jest głośniej.
Co do umawiania się to cała przyjemność będzie po mojej stronie :ok: Nie znam się na takich przeróbkach więc wszelkie porady są mile widziane :smile:

Czy to może być wina końcowego tłumika ?(przelot jest po skosie puszki)
Dałem za nie sporo więc wolałbym nie musieć ich wyrzucać... :dash:
kazekat
Lex user
Posty: 59
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 16:27
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bul

Post autor: kazekat »

No więc byłem dziś i powiedzieli mi że problemem buczenia w okolicy 2000 obr/min jest katalizator którego jest od nowości i potrzebny jest metalowy.

Koszt metalowego na początek to ponad 1000zl więc raczej odpada.

Następnie usłyszałem od Właściciela ze problemem może być spowodowany zbyt mało wydajnym przelotem (cokolwiek to znaczy) może chodzić o to że to sprawa tłumików końcowych które akurat taki rezonans powodują i trzeba by spróbować wymienić na inne

Zdemotywowany wracając pojechałem jeszcze do jednego warsztatu i usłyszałem że w automatach tak poprostu jest ze po wymianie na przelot w środku zaczyna buczeć i trzeba założyć pół komorowy zeby było ciszej.

Tylko tak naprawdę mi przeszkadza jedynie to buczenie dokładnie od 1800-2100 obr/min

Od 2200 i do 1600 już go nie ma i jest super. Słychać fajne V8. Szczególnie po uchyleniu okien

Z zewnątrz w całym zakresie jest super i robi na ulicy wrażenie, ale tak jak pisałem na początku zależy mi na własnych odczuciach akustycznych. Więc takie coś jak jest to nie wchodzi za bardzo w grę.
Męczące będzie.

Jak koszta będą liczyć się w tysiącach to chyba wrócę jednak do tego poprzedniego ustawienia i przeżyje z tym lekkim buczeniem
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3747
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

Co wymienić/usunąć/zmodyfikować by uzyskać przyjemny bulgot?

Post autor: legato97 »

Problemem są tylko i wyłącznie puszki końcowe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości