IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 400KM

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego

IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 400KM

Postprzez Dave1993 » 11 kwi 2019, o 21:28

Witam Was panowie. Nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na pytanie co jest tańsze a zarazem trwałe pod stricte 400KM.
Mam obecnie IS200 planuje zakup IS300 lub swap 2jz do mojego IS200.
Wymagania są jasne:
- stricte 400 KM, nie nie będę później napewno zwiększał, bo żona by mnie ukrzyżowała zanim bym to odpalił
- na dość dobrych podzespołach, ale zwracając uwagę na to która opcja jest tańsza pod te 400km
- tylko manual i jeśli są radę to szpera

Dużo jest odpowiedzi, czytam już od miesiąca, Ale nie nabić konkretnego, co będzie tańsze i wystarczy pod 400km i jako Daily Car.
Czy 2jz-ge trzeba zakuwać przed uturbieniem, bo podejrzewam że na serii ge to dlyo nie pojedzie na 400km.
Czy lepiej gte i zakładać single turbo pod 400km tylko ze kupić grę nie zakochane to tez loteria i graniczy z cudem też trzeba otwierać i grzebać napewno coś wymienić.
I pytanko ba które nie e znalazłem odpowiedzi czy do 2jz ge vvti da się wymienić te podobno słabe, cienkie korby na inne jakieś kute które pasują też do gte i ogólnie to uturbic czy musi być silnik bez vvti pod turbo?

Bardzo proszę o odpowiedzi konkretne na te pytania, bo szukam już naprawdę miesiąc i dalej nie znalazłem konkretów.
Dave1993
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 mar 2019, o 20:46
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żywiec

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez ledziu » 11 kwi 2019, o 21:43

Idziesz na dwa sposoby czyli:
zwykły ge bez vvti i go dmuchasz na singlu
"słabszy" ge vvti i... dwie szkoły albo wymieniasz same korby (już podobno latają takie w drifcie) albo kujesz tylko wtedy opłaca się kupić coś uszkodzonego i bawić się w zakuwania.
Najtaniej kupić zwykłego ge bez vvti i dmuchać tylko że trzeba mieć z tyłu głowy konieczność zrobienia remonciku bo jednak te silniki swoje lata mają.

Oczywiście jest to max skrót tego co można i trzeba.
ledziu
Lex Master
 
Posty: 2014
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez sebek8888 » 11 kwi 2019, o 22:00

Gdybyś się zdecydował tak jak kolega wyżej pisze to mam GE bez vvti z gs300 mk1 z1997r. komplet do swapa silnik+wiazka+komp + co tam ci będzie potrzebne 4 tys
669968307
sebek8888
Lex Driver
 
Posty: 360
Dołączył(a): 30 kwi 2015, o 14:36
Model Lexusa: LS400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zyrardów

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez Dave1993 » 12 kwi 2019, o 08:29

Ledziu a 2jz ge trzeba kuć pod turbo do 400 koni czy na serii po jakimś oczywiście remoncie można dmuchać?
Czytałem też wiele razy o czymś takim jak zmiana czapki na ta z 1jz bo była mocniejsza i czy to konieczne czy tylko cos daje jak ktoś chce? I to chodzi o zmiane samej kopułki głowicy czy całej głowicy?
I czy w wersji z vvti wystarczy wymiana korb czy coś jeszcze jak w ge i jak jest z wystrojeniem takiego vvti, oczywiście oddam to do fachowców, ale pytam z ciekawości jak to idzie na vvti.

Dużo pytań ale chce wyjasnic wszystkie niewiadome.
Z góry dziękuję za pomóc panowie.
Dave1993
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 mar 2019, o 20:46
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żywiec

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez ledziu » 12 kwi 2019, o 09:08

Dave1993 napisał(a):Ledziu a 2jz ge trzeba kuć pod turbo do 400 koni czy na serii po jakimś oczywiście remoncie można dmuchać?
I czy w wersji z vvti wystarczy wymiana korb czy coś jeszcze jak w ge i jak jest z wystrojeniem takiego vvti, odżywiać e oddam to fachowców ale pytam z ciekawości.


Wsjo wystroisz na EMU, nie ma problemu z VVTi, kiedyś kuto nowsze ge a teraz słyszałem że wymienia się korby.
O szczegółach nie ma co pisac bo jest tego sporo a i tak musisz nawiązać kontakt z kimś kto to robi... i tu raczej bym upatrywał największy problem bo jest gorzej niz w branży remontowo budowlanej ale za to ładniej czyli ludzie którym nie dałbym do wymiany klocków w aucie mają piękne stronki na FB, zdjęcia z zacnymi brykami na podwórku oraz bandę gargameli naganiaczy na forach piejących do każdej przykręconej śrubki.... :biggrin2:

No i taka drobna sugestia... za ostro nie koniuj bo i tak liczy się całość a ewentualne za straty w postaci rozwalonego napędu oraz za frajdę z jazdy będzie odpowiadał Nm. Akurat 2jz pod tym względem jest mistrzunio :biggrin2:
ledziu
Lex Master
 
Posty: 2014
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez Dave1993 » 12 kwi 2019, o 19:04

Nom wiem że warsztat dobry do tego znalesc to będzie wyczyn. Ale są takie, spokojnie.
A co do napedu to czy trzeba coś zmieniac z serii pod taki setup do Dail. Wolę takie konkret to mieć z zapasem, a nie żeby pojezdzilo 1000 kilometrów i zacznie sie coś sypać. Więc powiedz jak możesz w co warto zainwestować aby to mieć solidne i na lata, bo nie zamierzam takiego autka budować na rok.
Dave1993
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 mar 2019, o 20:46
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żywiec

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez zupa » 16 kwi 2019, o 11:55

oczywiście jak będzie taka moc warto zainwestować w lepsze hamulce, większe felgi, opony itd. pamiętaj, że są to dodatkowe dosyć spore pieniądze, które są często zapominane przy wycenie kosztów przez początkujących i niedoświadczonych tunerów. Co do tych 400 km to przy takiej mocy to już moment jest wyższy i trzeba skrzynkę wymieniać, żeby się nie rozsypała.

Ostatnio rozmawiałem z gościem, który mi powiedział, że 2jz ge vvti z IS300 ma niewiele wspólnego z tym legendarnym 2jz gte. Jeżeli zakujemy tłoki i korby, a zostanie VVTi to ten silnik jest w stanie niezawodnie i pancernie wykrzesać powyżej 500 KM, czy lepiej wymienić na GTE?
zupa
Nowy lex user
 
Posty: 19
Dołączył(a): 8 lut 2019, o 23:13
Model Lexusa: IS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mazowsze

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez ledziu » 16 kwi 2019, o 12:50

Dave1993 napisał(a):Nom wiem że warsztat dobry do tego znalesc to będzie wyczyn. Ale są takie, spokojnie.

Noto jak masz spokój głowy o warsztat to niech Ci warsztat wszystko wyliczy...żeby mieć spokój :ok:
zupa napisał(a):oczywiście jak będzie taka moc warto zainwestować w lepsze hamulce, większe felgi, opony itd. pamiętaj, że są to dodatkowe dosyć spore pieniądze, które są często zapominane przy wycenie kosztów przez początkujących i niedoświadczonych tunerów. Co do tych 400 km to przy takiej mocy to już moment jest wyższy i trzeba skrzynkę wymieniać, żeby się nie rozsypała.

Ostatnio rozmawiałem z gościem, który mi powiedział, że 2jz ge vvti z IS300 ma niewiele wspólnego z tym legendarnym 2jz gte. Jeżeli zakujemy tłoki i korby, a zostanie VVTi to ten silnik jest w stanie niezawodnie i pancernie wykrzesać powyżej 500 KM, czy lepiej wymienić na GTE?


Tia to są właśnie takie informacje...ktoś, gdzieś kiedyś.
ledziu
Lex Master
 
Posty: 2014
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez zupa » 16 kwi 2019, o 13:20

czyli mam traktować, że ge = gte tylko bez turbin i ze słabszymi korbami? Przeszukałem całe forum, żeby się tego dowiedzieć i nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo zawsze ktoś coś mówi ale są niedopowiedzenia i potem pojawiają się właśnie takie wątpliwości - to samo jest ze Swapem skrzyni z BMW ktoś zawsze piszę, że się da itd. wątki są ale nigdzie nie ma jak to zrobić i z jakimi kosztami się to wiąże.
Mam IS300 i moim ambitnym marzeniem jest to dziadostwo uturbić (bo mnie AMG, Mki i Civici (ufo) wkurzają.. :D), skompletować graty spokojnie bez pośpiechu i z rozwagą montować kawałek po kawałku, najpierw impregnacja podwozia, heble, koła, potem zawias (gwint) i swap skrzyni, a na końcu turbo i stąd moje chyba zasadne wątpliwości czy się pakować w koszty czy nie kupić Mazdy MX-5 i polecieć mniejszym kosztem, a IS'a zostawić na Daily.. Best Regards
zupa
Nowy lex user
 
Posty: 19
Dołączył(a): 8 lut 2019, o 23:13
Model Lexusa: IS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mazowsze

Re: IS300 2jz-ge + kucie i single czy 2jz-gte + single pod 4

Postprzez Neutrino » 16 kwi 2019, o 15:45

Jeśli kupisz MX-5 to AMG, Mki i Civici wciąż będą Cię wkurzały...do momentu kiedy droga z prostej i szerokiej zrobi się wąska i kręta. Miałem okazję mniej więcej w tym samym czasie przejechać się Hondą S2000 i Mazdą Roadster (JDM) w wersji NR-A. Silnik "tylko" 1.6, ale reszta od wersji 1.8 czyli heble, Torsen itp. Do tego, chyba najważniejsze, cały zawias seryjnie na poliuretanach...na prostej Honda była super, 9tys. obrotów, w zakrętach też zdawała się świetna, ale dopiero jak wsiadasz do lekkiego auta z dobrym zawiasem, heblami i szperą to wiesz co to znaczy cieszyć się jazdą...moc nie ma znaczenia. Każdym autem da się pojechać szybko, choćby z górki, ale nie każdym da się z tą predkością wejść w zakręt...a już nieiwele z tych aut z tą prędkością uda się wyjść z zakrętu :-P
Zresztą rozwój technologii w kwestii zawieszeń i hamulców jest tak duży, że każde nowe auto, zwykły kompakt z salonu będzie miało lepsze właściwości jezdne niż sportowe auta z lat 90-tych, czy nawet przełomu wieków.
Moim zdaniem taki budżet o wiele lepiej jest przeznaczyć na wynajem auta i toru od czasu do czasu. Przyjemności z jazdy nikt Ci nie opodatkuje, wspomnienia nie wymagają serwisu. Każde auto to skarbonka bez dna.
"Pirx dawno już spostrzegł, że człowieka często łatwiej jest poznać po jego stosunku do robotów aniżeli do innych ludzi."
Stanisław Lem "Opowieści o pilocie Pirxie", opowiadanie "Wypadek".
Avatar użytkownika
Neutrino
Lex user
 
Posty: 76
Dołączył(a): 8 mar 2018, o 15:33
Model Lexusa: IS200 Sportcross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ennis

Następna strona

Powrót do Tuning mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość