Strona 13 z 23
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 29 lis 2019, o 14:10
autor: Dawid0ss
Pany,
A czy może ktoś w końcu jednak pomierzyć te czasy ? "Znacznie lepiej", "wyraźnie żwawszy" c'mon !!! Nawet w tel są zwykłe appki na GPS do pomiaru 0-100 60-100 i 80-120 i za chwilę będzie wszystko wiadomo vs fabryka.
Dla przykładu mogę podać u siebie na dmuchniętym IS200 mk1 na 250KM. Naprawdę uważam, że tak przedstawione dane będą z pewnością stanowiły konkret do porównania z innym autami
80-120
mój 3,95 (3 bieg)
seria 6,3s
100-140
mój 4,1s (4 bieg)
seria 7,9s
Pzdr
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 29 lis 2019, o 14:18
autor: glowix
.
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 29 lis 2019, o 14:21
autor: Dawid0ss
glowix pisze:Nie mam tego, ja robiłem kupę pomiarów różnymi metodami rok temu. głównie 100-200, gaz w podłogę z 80 kmh do końca. RC +3 sekundy 100-200, TTI -3 sekundy. W pomiary 0-100 się nie bawiłem, bo nawet po sofcie skrzyni start ISa to loteria.
Przy czym pamiętajcie, że flat out typowy nie idzie głównie wysokimi obrotami i nie ma takiego przyrostu. Subiektywnie, bo tego nie zmierzysz dokładnie (zależy jak turbina dmuchnie) wyprzedzanie z 2-3 tys obrotów i początek rozpędzenia to przepaść do serii.
Jeżeli masz nadal serię i mamy tu RC z RC(hip) z Łomianek to może trzeba na priv się umówić na obwodnicy i to sprawdzić wszystko head to head.
Ale 0-100 to zawsze trochę loteria, bo masz różne warunki. Natomiast międzyczasy na wyprzedzanie to już w pełni miarodajny temat.
A dane fabryka, polecam poniższą stronkę (tutaj macie RC200t)
https://www.automobile-catalog.com/perf ... _200t.html
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 29 lis 2019, o 16:10
autor: kamilb
Mój RC z racji braku miejsca na podwórku, stoi i czeka na kupca w serwisie
na ul.Osiedle. Jak nie z sprzeda się do końca roku to muszę go zabrać na badanie okresowe to wtedy mogę sprawdzić czas 100-200. Moje subiektywne odczucie jest takie,że samochód jest elastyczniejszy a czy szybszy.. nie wiem, na pewno mi się jeździło przyjemniej z chipem niż bez. RC to moje pierwsze auto z turbo i jednak zdecydowanie wolę charakterystykę i dźwięk silnika wolnossącego V6/R6/B6( lub jeszcze lepiej V8
ale to już inna liga).Szkoda, że R4 turbo jest teraz zamiennikiem dla sześciocylindrowców
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 29 lis 2019, o 23:55
autor: ledziu
glowix pisze:ledziu pisze:Nie chce być malkontentem tuningowym ale ... ten wykres jest idealnie taki jak bym go... nie chciał
Super, czyli jakim? Taka opinia niewiele wnosi do rozmowy
Typowa ściema z Nm czyli walnięcie z dołu garb wielbłąda i sajonara pigi
No ale i tak wszyscy posługują się tylko mocą to że za jazdę akurat ten parametr średnio będzie odpowiadał to szczegół
Problemy mogą być dwa. Kiepskie strojenie albo uparte denso nie dające się oszukać. Dobrze że jest nowoczesna skrzynia biegów bo przy starym lexowym automacie albo manualu uroczo by wyglądała jazda.
Ogólnie średnio.
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 19 gru 2019, o 16:57
autor: Kriss1970
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 7 lut 2020, o 17:00
autor: str.rafal
Właśnie jestem po programie w swoim IS200t, program zrobiony w VAG Tune w Obornikach Śląskich kolo Wrocławia. Mogę polecić Mirka, program pobrany z komputera samochodu (actual read) i wystrojony indywidualnie na hamowni. Założyłem u siebie hybrydę Peruna, jednak niedomaga chłodzenie powietrza i zatrzymaliśmy się na 280km i 420nm, szukam na razie na to rozwiązania, niestety nie ma gotowych zamienników do water coolera. Także większy tuning naszych Lexów to na chwilę obecną ciężka sprawa, polecam sam program, auto reaguje dużo lepiej na gaz, dynamika jest na przyzwoitym poziomie.
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 7 lut 2020, o 17:03
autor: glowix
str.rafal pisze:Właśnie jestem po programie w swoim IS200t, program zrobiony w VAG Tune w Obornikach Śląskich kolo Wrocławia. Mogę polecić Mirka, program pobrany z komputera samochodu (actual read) i wystrojony indywidualnie na hamowni. Założyłem u siebie hybrydę Peruna, jednak niedomaga chłodzenie powietrza i zatrzymaliśmy się na 280km i 420nm, szukam na razie na to rozwiązania, niestety nie ma gotowych zamienników do water coolera. Także większy tuning naszych Lexów to na chwilę obecną ciężka sprawa, polecam sam program, auto reaguje dużo lepiej na gaz, dynamika jest na przyzwoitym poziomie.
wykres?
koszt?
TCU tez?
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 7 lut 2020, o 18:18
autor: bartolini9
str.rafal pisze:Właśnie jestem po programie w swoim IS200t, program zrobiony w VAG Tune w Obornikach Śląskich kolo Wrocławia. Mogę polecić Mirka, program pobrany z komputera samochodu (actual read) i wystrojony indywidualnie na hamowni. Założyłem u siebie hybrydę Peruna, jednak niedomaga chłodzenie powietrza i zatrzymaliśmy się na 280km i 420nm, szukam na razie na to rozwiązania, niestety nie ma gotowych zamienników do water coolera. Także większy tuning naszych Lexów to na chwilę obecną ciężka sprawa, polecam sam program, auto reaguje dużo lepiej na gaz, dynamika jest na przyzwoitym poziomie.
Parę osób z Club Lexus instalowały systemy water/methanol. Można by też intercooler przerobić ale to wymaga trochę roboty na pewno. Intercooler wygląda na malutki dość:
Może takie coś?
https://www.ebay.com/p/671926563
Poprosimy o wykres
Nie sądzę, żeby TCU robili ale chciałbym się zdziwić i pogratulować.
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
: 7 lut 2020, o 19:11
autor: str.rafal
Raczej myślę o dodatkowym wymienniku ciepła, fabryczny o ile się nie mylę jest spięty z chłodnica wody od silnika, tcu nie robią, ja jeżdżę cały czas w trybie sport, skrzynia mi nie przeszkadza
W tym roku rr racing ma wypuścić mocniejszy zestaw do naszego silnika, może poprawią też coś w chłodzeniu