[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Dawid0ss »

asmaxx pisze:
Dawid0ss pisze:
asmaxx pisze:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.
Infiniti jest minimalnie cięższe :dirol:
Tak jak wcześniej napisałem, zespół napędowy jest wydajnościowo sprzed dekady albo gorzej. Silnik gubi 15-20 Km a skrzynia drugie tyle i osiągi jak w 200 KM budzie wyglądającej na 300+.
Tak wiem płaczę, bo tego nie doczytałem przed zakupem.
Dane z AutoCentrum
1585kg Infinity Q50 2.0t (2016)
1680kg Lexus IS200t 2.0t (polift 2016)
W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.

Pzdr
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: asmaxx »

Dane z AutoCentrum
1585kg Infinity Q50 2.0t (2016)
1680kg Lexus IS200t 2.0t (polift 2016)
W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.

Pzdr[/quote]

Ja zaś wczoraj sprawdzałem masę na 2 stronach i wszędzie prawie 1.7 tony
https://www.motofakty.pl/artykul/infini ... turbo.html

https://samochody.mojeauto.pl/infiniti/ ... 68865.html

https://www.auto-swiat.pl/infiniti-q50- ... 1692-model

https://m.autocentrum.pl/dane-techniczn ... 2017-2018/

Nieważne, jedno i drugie waży jakby tłuste V8 siedziało z przodu :)
Skoro mowa o chip tuningu wstępnie wybór padł na Unitronic. Szukałem info po różnych forach, ogólnie znają się na temacie.
Powiedzmy, że seria wypluje 230km plus chip 40km - skrzynia 20 =seria :laugh1:
pss
Lex Driver
Posty: 516
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: pss »

Czemu nie sprzedasz ?
Jest fajna opcja teraz BMW M235i Gran Coupé, dorzuć i będziesz miał coś z namiastką sportu w trochę wyższej cenie do IS Fsport.
IS nie chciał być sportowy, a raczej idą dalej torem niezawodności i innych japońskich pierdół.
Ten chip wiele nie da... tu by trzeba było swap'a robić :)
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: gmiter »

Nie od razu swapa, tylko 350 mk3 szukać i jest w miarę męskie V6 z niezłej pojemności;P
ledziu
Lex Master
Posty: 2494
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: ledziu »

Dawid0ss pisze:W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.
Tia układ napędowy...zawodzi :biggrin2:
A moc na kg masy... tia następna teoria rodem z AŚ :biggrin2:
Wytłumaczę Ci masz is200 1g z turbo i 400km masz is300 2jz i 400km... w 1g 400km nadaje się na podcier a w 2jz jest banan od ucha do ucha zgadnij czemu?
Przelicznik mocy na kg taki sam...

Panowie ogólnie:

Auto jest tak skonfigurowane a nie inaczej albo to komuś odpowiada albo nie odpowiada i zmienia auto.
asmaxx pisze:Powiedzmy, że seria wypluje 230km plus chip 40km - skrzynia 20 =seria


Ale czy Ty ciągle musisz używać jednej tabelki .... ona nic nie zmieni.

Ogólnie tym box-em dużo nie zmienisz bo nie wiem czy zwróciłeś uwagę jak wygląda charakterystyka is200t po czarodziejskim pudełeczku.

Jedyna rada : zmienić auto... kolega poddał pomysł bmw 2ki. Kup coś z większą pojemnością i temat masz pozamiatany czyli tam gdzie chcesz będzie lepiej :ok:
Przy is200t nic nie wyrzeżbisz :down:
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: gmiter »

Troche podobnie wygląda to w Volvo i Polestarach.
Dostajesz szalone 35KM na końcu obrotomierza gdzie tego nie uzywasz. Momentu dojdzie 30Nm gdzieś w wyższej partii - też mało odczuwalne.
Dobry soft do serii daje od 2500 do 5000 + 60-100Nm i wtedy czuć że fura jedzie w benzynie.
Nie patrz na moc jaką ma auto na końcu obrotomierza bo nie pokaże wszystkiego..
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: asmaxx »

Postaram się ponownie odpowiedzieć i trochę się obronić.

Widzę, że Was nie dziwi robienie wała, że zamiast 245KM dostaje się +-230 KM, o Nm nie wspomnę. Ok, rozumiem.
Teraz jest sporo czasu to czytam, co i jak. Decyzję o zakupie podjąłem w 1 dzień. Można to porównać do: wchodzisz do klubu, patrzysz a tam mega panna się wije na parkiecie, podbijasz do niej, wydaje się być sympatyczna i czujesz że Ci się coraz bardziej podoba i podoba...Po czasie okazuje się, że zauroczenie jest dalej, ale wychodzą pewne niuanse.
Dzwoniłem do 3 tunerów, którzy ogarniają temat, ich nazwy pojawiły się na tym forum i każdy to samo, "realnie bym się spodziewał w serii 220-230 KM". Ok, skoro auto jest tak skonfigurowane a nie inaczej to super.
Kończę temat.

Tak wiem, że to auto nie jest pod rzeźbienie. Nie takim zamysłem było kupienie ciężkiego dupowozu z 245KM z dobrą bezawaryjnością. Chip ma jedynie pomóc w ogólnej dynamice bo to czy 7 czy 7.5s mnie już wali teraz
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, o 10:39 przez asmaxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Dawid0ss »

ledziu pisze:Wytłumaczę Ci masz is200 1g z turbo i 400km masz is300 2jz i 400km... w 1g 400km nadaje się na podcier a w 2jz jest banan od ucha do ucha zgadnij czemu?
Przelicznik mocy na kg taki sam...
Ledziu, tutaj dałeś przykład innych pojemności, tam sama moc, to większe dmuchnięcie w 2.0, dłużej czekasz na boost itp. Git !

Natomiast, Lexus IS200 i Infinity Q50 masz te same pojemności, drugi ma mniej mocy, a delikatnie lepiej jedzie. Imo kg robią różnicę + coś jeszcze. Zawór sterowania doładowaniem podobno już ogarnęli. Była jakaś akcja serwisowa na to.

Jeśli wiesz coś, czego my nie, to się podziel :biggrin2:

Pzdr
ledziu
Lex Master
Posty: 2494
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: ledziu »

Dawid0ss pisze: Ledziu, tutaj dałeś przykład innych pojemności, tam sama moc, to większe dmuchnięcie w 2.0, dłużej czekasz na boost itp. Git !
No ale chyba tu cały czas jest mowa o tabelce z mocą ?

Ale ok/ Dam Ci inne porównanie

Masz is200 1g turbo i masz is200 z taką samą pojemnością ale silnik 4g63t mivec 1g ma 400km i ten drugi ma 400km a dokładnie jest tak samo co przy 1g vs 2jz czyli przy 1g smutek i żal a przy drugim banan więc o co chodzi :biggrin2: :?:
Dawid0ss pisze:Natomiast, Lexus IS200 i Infinity Q50 masz te same pojemności, drugi ma mniej mocy, a delikatnie lepiej jedzie. Imo kg robią różnicę + coś jeszcze. Zawór sterowania doładowaniem podobno już ogarnęli. Była jakaś akcja serwisowa na to.

Jeśli wiesz coś, czego my nie, to się podzie

Żeby to stwierdzić to trzeba dokładnie sprawdzić bo na tą chwile te auta łączy pojemność silnika i zbliżone tabelki tak więc zaczynając od początku:

- może inne założenia względem szybkiej jazdy czyli is ma dłuższe przełożenia
- może kaganiec w postaci laga bo zależy producentowi na trwałości
- może itd...

Co do samej techniki a skąd wiesz jakie ma ustawy głowica więc głupia zmiana charakterystyki wałków i ich pracy może zmienić charakterystykę auta i jedno z miejsca rwie a drugie potem.
A może .... i znowu 100 możliwości.

Powtórzę toyota/lex zawsze robiła betonową elektronikę sterującą silnikiem i tu jest dokładnie to samo + wszechobecna ekologia i wynalazki towarzyszące jej.
asmaxx pisze:
Widzę, że Was nie dziwi robienie wała, że zamiast 245KM dostaje się +-230 KM, o Nm nie wspomnę. Ok, rozumiem.


Są tematy ważne i mniej ważne. Jest tak a nie inaczej i albo akceptujesz to albo nie.
Tylko jest jeden problem w dzisiejszych czasach każdy producent aut ma patent na robienie Cię w wała kwestia tylko w którym miejscu to robi.
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: asmaxx »

asmaxx pisze:
Widzę, że Was nie dziwi robienie wała, że zamiast 245KM dostaje się +-230 KM, o Nm nie wspomnę. Ok, rozumiem.


Są tematy ważne i mniej ważne. Jest tak a nie inaczej i albo akceptujesz to albo nie.
Tylko jest jeden problem w dzisiejszych czasach każdy producent aut ma patent na robienie Cię w wała kwestia tylko w którym miejscu to robi.[/quote]

Przyznam szczerze, że mi trochę humor poprawiłeś :biggrin2: powaga. W dzisiejszych czasach dupsko trzeba mieć dobrze naoliwione :cenzura:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości