[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
str.rafal
Lex user
Posty: 24
Rejestracja: 6 sie 2018, o 10:26
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Opole
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: str.rafal »

Zrobiłem tylko hybryde i pojechałem na strojenie, wyszło 280km, więcej cooler nie pozwala

Wydech i cooler leży na półce i czeka na montaż, pisałem wcześniej, nie mam ciśnienia z tym, będę miał wolną chwilę to założę i pojadę na korektę

Poczytaj o wymianie zaworu podciśnienia, wg amerykanów pomaga z wstawaniem turbiny, w polifcie jest inny
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: ledziu »

str.rafal pisze:Zrobiłem tylko hybryde i pojechałem na strojenie, wyszło 280km, więcej cooler nie pozwala

Wydech i cooler leży na półce i czeka na montaż, pisałem wcześniej, nie mam ciśnienia z tym, będę miał wolną chwilę to założę i pojadę na korektę

Poczytaj o wymianie zaworu podciśnienia, wg amerykanów pomaga z wstawaniem turbiny, w polifcie jest inny

Hybryda na czym polega ? Zmieniony wirnik czyli hybrydziany standard ?

Sorki że tak wypytuje ... ale dalej coś tu nie bangla :ok:
Amg997
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Amg997 »

Dzisiaj przyszedł do mnie racechip w wersji rs+bt po 12 będę go instalował zobaczymy jaki będzie efekt widziałem że we wcześniejszych postach ktoś mocno to krytykował ale również jedna osoba wrzuciła wykres z hamowni po instalacji na którym wyszło 259km i 440nm więc całkiem nieźle później podzielę się swoimi odczuciami
Amg997
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Amg997 »

Więc tak po instalacji race chipa na początku nie było szału gdyż domyślnie jest ustawiony na tryb sport ( do wyboru Eco, Sport, Race) ale w trybie race na najwyższym 6 poziome jest zauważalna różnica ciężko mi jest sprawdzić dokładnie odczucia bo samochód mam jeszcze na zimowych oponach (dopiero jutro przyjdą mi letnie opony) i już od 3-4 tys obrotów miga kontrola trakcji na 3 i 4 biegu więc jest różnica wcześniej tego nie było jedną rzecz mnie tylko zastanawia teraz jest słychać turbinę jak pracuje czy to oznacza że coś jest nie tak czy Poprostu zwiększyło się doładowanie i taka jest normalna kolej rzeczy ? Dodam że nie jest to jęk czy pisk turbo ale Poprostu ja słychać kiedy się załącza wcześniej nie było nic słychać
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: ledziu »

Amg997 pisze:Więc tak po instalacji race chipa na początku nie było szału gdyż domyślnie jest ustawiony na tryb sport ( do wyboru Eco, Sport, Race) ale w trybie race na najwyższym 6 poziome jest zauważalna różnica ciężko mi jest sprawdzić dokładnie odczucia bo samochód mam jeszcze na zimowych oponach (dopiero jutro przyjdą mi letnie opony) i już od 3-4 tys obrotów miga kontrola trakcji na 3 i 4 biegu więc jest różnica wcześniej tego nie było jedną rzecz mnie tylko zastanawia teraz jest słychać turbinę jak pracuje czy to oznacza że coś jest nie tak czy Poprostu zwiększyło się doładowanie i taka jest normalna kolej rzeczy ? Dodam że nie jest to jęk czy pisk turbo ale Poprostu ja słychać kiedy się załącza wcześniej nie było nic słychać
Słyszalność turbiny mogła delikatnie się zmienić chociaż nie wiem co to oznacza bo każdy może mieć inne odczucia. Co do kontrolki trc to na innych gumach coś może się poprawi ale jak masz charakterystykę podobną do tych które były tu wklejane to norma. Czyli strzał z Nm dla popieszczenia pleców a potem szybkie zniknięcie jego.

Fajnie jak wkleiłbyś wykres z pomiarami na RL 0-100, 100-200 wtedy można coś stwierdzić :ok:
Amg997
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Amg997 »

No będę się starał hamownie ogarnąć mam poprzedni wykres więc będę miał porównanie ale do tej samej hamowni na której robiłem pierwszy seryjny pomiar w dodatku na 95 mam 60km a wiadomo jaka teraz sytuacja jest i nie wiem czy dam radę się umówić na hamowanie jak będę coś wiedział to podrzucę wykresy
bartolini9
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 21:33
Model Lexusa: Lexus NX300
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: bartolini9 »

Udało się w końcu! Jest i u nas NX300 po liftingu, wyszło fajnie :)





Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: gmiter »

Fajne przyrosty wyszły. Na pewno trochę będzie czuć to pchniecie momentu przy 2600-3200obr.
BTW -szybko temperatura wzrosła na hamowni z 18 na 26 :) Chyba że wykresy z różnych dni.
pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: pss »

Bardzo problematyczny zestaw do strojenia z racji użytego ECU silnika DENSO oraz stosunkowo słabego osprzętu silnika, cała Eu boryka się z tymi silnikami tej serii a lexus w ostatniej aktualizacji ecu silnika dołożył wszelkich starań aby do końca uprzykrzyć życie tunerom, ale daliśmy radę
Oni tak serio ? :)
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: gmiter »

Przecież muszla turbiny w 8AR jest wielkości filiżanki do espresso - to nic pozytywnego w kwestii mocy nie wróży :) A najprawdopodobniej o to im chodziło odnosząc się do osprzętu.
Możnaby sie pokusic o wstawienie regulowanego siłownika WG z mocniejszą sprężyną, ale każde turbo niezależnie od cisnienia ma ograniczenie przepływu a to z przepływu bierze się moc a nie z wysokości doładowania :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości