[is200]Opinie Tein SuperStreet by gzoom

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: [is200]Opinie Tein SuperStreet by gzoom

Post autor: maxkow »

Hm B.dobry artykuł kto by spodziewał się takiego zaskoczenia po amorkach takiej firmy , może naprawdę nie warto świrować tylko brać to co przetestowane przez innych. Kiedyś znajomy nabijał się że jak kupować coś dobrej firmy to tylko z najwyższej półki, bo najniższe modele często są gorsze od tańszych marek, tylko komu potrzebna zawiecha za 10.000 ? bo taka jest wyższa półka.

rici
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: [is200]Opinie Tein SuperStreet by gzoom

Post autor: maxkow »

A ja bardzo sobie chwalę teina i nie zmienię zdania!!!Zrobiłem już 50 tyś km na tym zawieszeniu i dalej będę go każdemu polecał. Moim Lexem jeżdżę na co dzień po naszych polskich drogach z ustawieniem prawie najniższym i najtwardszym i nigdy bym go nie zamienił na inny ani na seryjny. Wiadomo że zawieszenia gwintowanego nie kupuje się po to żeby polepszyc komfort i wygodę jazdy tylko usztywnic i obniżyc samochód (zakręty, hamowanie i te sprawy). Ja np wchodzę w zakręty 90 stopni 80 km/h a na serii ledwo 60km/h. Przeżyłem już 3 zimy na tym zawieszeniu i żadnych harcy na drodzę nie przeżyłem. Kolego gzoom nie wiem czy wiesz ale po każdorazowym obniżeniu i podwyższeniu zawieszenia powinno ustawiac się geometrię i może dla tego samochód lata ci po drodze jak stara kur... Podsumowując osobiscie uważam że najlepszym zawieszeniem gwintowanym do is200 jest właśnie Tein (przyznanie racji mechanika który ustawia zawieszenia w specyfikacji wrc) a miałem do czynienia z wieloma innymi (h&R, weitec, supersport). A więc panowie proszę nie skreślac teina po przez jednego negatywnego posta bo tak jak piszę, zależy kto co czego oczekuję...

luxus
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: [is200]Opinie Tein SuperStreet by gzoom

Post autor: maxkow »

Kolego luxus, jeżeli przeczytałeś mój artykuł to zauważyłeś może, że nie narzekam, że jest twardo i niekomfortowo, tylko że jest miękko i samochód się buja na wszystkie strony, co z geometrią zawieszenia nie ma nic wspólnego. Może nie napisałem tego wprost bo wydawało mi się to oczywiste ale obecnie zawieszenie jest bardzo wygodne i dzięki miękkim sprężynom na drogach na co dzień lepiej sobie radzi z dziurami niż seryjne zawieszenie, ale przez to niestety cierpią stabilność pojazdu i osiągi na torze. Byłem na torze na seryjnym zawieszeniu i na Teinie i uważam, że w seryjnym zawieszeniu sprężyny były bardziej twarde i mogłem szybciej pokonywać zakręty. A niespodzianki związane z przejeżdżaniem przez koleiny biorą się właśnie ze zbyt miękkich sprężyn i pływającego tyłu. Trzeba pamiętać, że regulacja, którą się dokonuje w Super Street dotyczy tylko odbicia, a nie ugięcia zawieszenia w zakrętach czy przy hamowaniu. Wystarczy z resztą popatrzeć na stronę produktów Tein USA (czego niestety nie zrobiłem wcześniej) http://www.tein.com/products/index.html żeby zauważyć, że SS to zawieszenie o charakterystyce bardziej komfortowej (na ulicę) niż na wyścigi. Prawdopodobnie też dzięki temu jest (podobno) bardziej wytrzymałe na naszych dziurawych drogach niż twardy Mono Flex.

Zazdroszczę, jeżeli jeździsz na ustawieniu niemal najtwardszym, bo rozumiem, że nie zjeżdżasz z niemieckich autostrad We wspomnianym Wrocławiu przy ustawieniu 6 zawieszenie na dziurach, kocich łbach i torowiskach zdawało się rozpadać, taki był z niego hałas. Dopiero zmiękczenie do 12 trochę poprawiło sytuację. Regulacja amortyzatora nie jest po to, żeby jeździć non stop na ustawieniu twardym, tylko dostosowywać jego charakterystykę do nawierzchni, po jakiej się poruszamy.

Może kiedyś będzie okazja się spotkać i porównać samochody, bo bardzo jestem ciekaw, dlaczego moje sprężyny są bardziej miękkie niż w serii, a Twoje są twardsze. Mój mechanik też był zachwycony montowanym zawieszeniem, podobnie jak większość "motoryzacyjnych" znajomych.

Ostatnio edytowany przez gzoom (2010-07-27 07:17:14)
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: [is200]Opinie Tein SuperStreet by gzoom

Post autor: maxkow »

To w takim razie już całkiem nie mogę cię zrozumie, jeździsz zawiasem rozkręconym prawie na najmiększy i narzekasz że buda ci się koleboce. A regulacja twardości jest po to żeby dostosowac ją do WŁASNEJ CHARAKTERYSTYKI JAZDY a nie nawierzchni... Już nic nie poradzisz na nasz stan dróg i trzeba się pogodzic z grającym zawieszeniem na nierównościach-coś za coś...

luxus
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: [is200]Opinie Tein SuperStreet by gzoom

Post autor: maxkow »

Jeżeli ustawienie 6 z 16 stopni miękkości jest "prawie najmiększe" (chyba "najbardziej miękkie"?), to widać mięczak jestem. Widać też mój brak doświadczenia z WRC, skoro ustawienie odbicia amortyzatora wiążę z nawierzchnią, a nie poziomem testosteronu kierowcy, znaczy charakterystyką jazdy. Lepiej przestanę się wypowiadać w tym temacie bo znowu będzie afera


2010-09-20 7:16

OK, muszę zaktualizować opinię. Po wyjeździe na tor w Brnie, gdzie przegoniłem mojego IS'a 25 minut wokół toru i dawał sobie zaskakująco dobrze radę. Jazda była twarda, nie przechylał się specjalnie na zakrętach, był przewidywalny i jak za dawnych czasów - lekko nadsterowny. Po tych 25 minutach można się w nim zakochać. Wiem, że stoi to w sprzeczności do tego, co pisałem wcześniej i nie wiem, co tak naprawdę się zmieniło. Tak samo jak zawsze dopompowałem opony, tak samo jak zawsze utwardziłem zawieszenie (z 6 na 2), nic nowego. Z jednej strony pamiętam, jak koszmarnie jeździło mi się na Rakietowej, z drugiej doskonale jechało się w Brnie. Faktem jest, że w Brnie jechałem od zakrętu przez długa prostą do zakrętu z prędkościami 110-190km/h, na Rakietowej z zakrętu w zakręt 20-100km/h.

Tak więc, jak widać to samo zawieszenie u tego samego użytkownika może wywoływać dwie skrajnie różne opinie.

Ostatnio edytowany przez gzoom (2010-09-20 07:13:40)
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości